וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזיני 88FM לא מוותרים: הפגנה ותביעה ייצוגית בעקבות שינוי צביונה של התחנה

18.5.2017 / 11:30

המאזינים זועמים על הפיכתה של התחנה המוערכת לעוד "גלגלצ" ומתכננים להיאבק על שימור אופי התחנה: "אל תאמינו לפוסטים המיופייפים מטעם שליטיה החדשים של התחנה". בחדשות הטובות: עיתונאית ידיעות ענת לב-אדלר תגיש תוכנית רדיו ב"כאן תרבות"

משה מורד. צילום: דוד וינוקור,
משה מורד, מנהל 88FM/צילום: דוד וינוקור

עד לא מזמן מי שיצאו להפגין היו עובדי התאגיד, כאשר הממשלה שמה ל"כאן" מקלות בגלגלים בזמן הליך ההקמה, אך כעת מתוכננת הפגנה כנגד הנהלת התאגיד, כשהסיבה לכך היא המהפך הרע שעבר על תחנת הרדיו המוערכת והאהובה 88FM.

מאזיני 88FM לא מסכימים לוותר על אובדן צביונה של תחנת הרדיו הוותיקה של קול ישראל, שמאז המעבר לתאגיד שונתה באופן דרסטי. לאחרונה נפתחה קבוצת פייס "משמר 88" שבכוונתה להיאבק על שימור אופי התחנה – שהפכה לטענתם ליותר מדי "גלגלצניקית". חברי הקבוצה אף מתכוונים להפגין בנושא, ונבדקת האופציה של תביעה ייצוגית.

בפוסט שהעלה השבוע אבישי מתיה תחת הכותרת "כאן דיכאון: אז מה קורה באמת ב-88 אפ.אמ?" הוא טען כי "אל תאמינו לפוסטים המיופייפים מטעם שליטיה החדשים של התחנה. האמת עגומה: העורכים והשדרים הוותיקים של 88 נמצאים בדיכאון, על סף ייאוש. חלקם איבדו את התוכניות שלהם כליל, מאחרים נשללה הזכות לערוך את התוכניות שהם מגישים, בעוד אלה שעדיין עורכים וגם מגישים, נמצאים תחת פיקוח הדוק של אביעד רוזנבוים, שדואג להזכיר להם מי הבוס, תוך שהוא מרבה להשתמש במכבסת המלים של גלגל"צ: "מוכרות" (כלומר, להיטים לעוסים עד לזרא) ו"רצף" (כלומר, שלא יהיו יותר מדי שירים שהוא לא מכיר בזה אחר זה)".

"לא ידענו אם לצחוק או לבכות כשקראנו את הפסקה הבאה בפוסט שהועלה היום בעמוד הרשמי של התחנה: 'מי עורך את המוזיקה? אצלנו בכאן 88 עבודת העריכה היא שיתוף פעולה מלא בין השדרן לעורך"

מתיה טוען כי "משום כך, לא ידענו אם לצחוק או לבכות כשקראנו את הפסקה הבאה בפוסט שהועלה היום בעמוד הרשמי של התחנה: 'מי עורך את המוזיקה? אצלנו בכאן 88 עבודת העריכה היא שיתוף פעולה מלא בין השדרן לעורך ובתוכניות רבות המגיש הוא גם העורך. בכל תוכנית ניתן קרדיט מלא לעושים במלאכה'. כן, בטח. שימו לב: בשום לוח שידורים שפרסמה התחנה לא מופיעים שמות העורכים. הסיבה פשוטה: להשתיק את המאבק שלנו. לרכך את המהלומה. לסמם אותנו בהבטחות. אבל האמת היא ש-9 מתוך 13 שעות השידור המרכזיות, מ-6 בבוקר עד 7 בערב, נערכות ע"י יוצאי גלגל"צ, וככה, כפי ששמתם ודאי לב, זה גם נשמע".

לסיכום כתב: "הפוסט הזה, ותגובות אוהדות שהופיעו לפתע בעמוד הרשמי של התחנה, מוכיחים לנו שהם בלחץ. מאד בלחץ. ולכן, אסור להרפות. שלחו מיילים. טלפנו לתאגיד. ארגנו הפגנה. עד שננצח ונחזיר את 88 למה שהיא צריכה להיות: רדיו ציבורי איכותי. כי התחנה הזאת, קובלנץ, היא שלנו, המאזינים - לא שלך! תזכורת: ועדת לנדס קבעה ש-88 תישאר במתכונתה הנוכחית, כלומר זו שהיתה עד יום ראשון בערב. המציאות שונה בתכלית. ממחיקה ועד השפלה. ייתכן שיש פה אפילו עבירה על החוק. והעניין הזה יטופל בכלים משפטיים".

מ"כאן" נמסר בתגובה: "88 ממשיכה בקו של מוזיקה איכותית ואלטרנטיבית, במנעד רחב של תקופות וז'אנרים ושומרת על אופייה הייחודי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענת לב-אדלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קבלת הפנים היא מהמחבקות ומהחמות שאפשר לייחל להן"

"נרגשת להביא את עולם התוכן הנשי שלי לרדיו וכיוון שאין הרבה דברים שמשתווים בעיני לשיחת נשים אמיתית והופכת בטן, הקסם במקרה הזה הוא כפול ומכופל"

בתוך כך, תחנה רדיו אחרת של התאגיד "כאן תרבות" צירפה לשורותיה את העיתונאית והסופרת ענת לב-אדלר, שתגיש תכנית ראיונות אישית. לב-אדלר מצטרפת לתאגיד במקביל לעבודתה כעורכת תחום הלייף-סטייל ב"ידיעות אחרונות" ותגיש תכנית רדיו שבועית ב"כאן תרבות". בתכנית שתיקרא על שם ספרה של לב-אדלר "כותבת ומוחקת אהבה" היא תדבר עם נשים מעוררות השראה.

לב-אדלר החלה את דרכה כעורכת מגזין הנוער "ראש אחד" מקבוצת ידיעות, לאחר מכן הקימה את "שעות נוספות" - מדור הלייף סטייל של "ידיעות אחרונות", אותו היא עורכת ב-20 השנה האחרונות.

לב-אדלר מסרה: "כילדה שגדלה בבית שבו בכל חדר טרטר בכל שעות היממה לפחות טרנזיסטור אחד, אני נרגשת להביא את עולם התוכן הנשי שלי לרדיו וכיוון שאין הרבה דברים שמשתווים בעיני לשיחת נשים אמיתית והופכת בטן, הקסם במקרה הזה הוא כפול ומכופל. כמי שמשתייכת מגיל 20 לקבוצת ידיעות, שנים רבות לא חוויתי מערכת אחרת ואני חייבת לציין שקבלת הפנים שזכיתי לה במסדרונות 'כאן', היא מהמחבקות ומהחמות שאפשר לייחל להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully