וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הגרסאות בין ערוץ 10 למפעל הפיס על סיום החוזה לשידור ההגרלות

18.5.2017 / 14:19

(עדכון) בערוץ 10 מאשימים את יו"ר מפעל הפיס שהפסיק את החוזה לשידור ההגרלות כנקמה בתחקירים ששודרו עליו - ואילו במפעל הפיס טוענים שהמעבר לערוץ 2 נובע מ"רצון להתייעל ולהגיע לקהלי יעד רחבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוזי דיין ויוסי ורשבסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך
ורשבסקי: "למרות הנזק הכלכלי העצום שאתה בהתנהלותך הבריונית גורם לערוץ 10, חדשות 10 והערוץ מחוייבים לדיווח עיתונאי מקצועי וחסר פניות, ולא ייכנעו ללחץ כלכלי משום סוג שהוא"

(עדכון: 19:00)

קרב גרסאות בין מפעל הפיס לערוץ 10 בנוגע למעבר ההגרלות לאתר ynet ולזכיינית ערוץ 2 רשת. בערוץ 10 מאשימים את יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, בסיום החוזה עימם ממניעים "נקמניים" בגלל התחקירים שפורסמו עליו בערוץ, וכי הם נדהמו מההחלטה להעביר את ההגרלה ל-ynet. מנגד, במפעל הפיס טוענים כי ההגרלות ישודרו גם ברשת, וכי מדובר ב"רצון להתייעל ולהגיע לקהלי יעד רחבים".

על פי מכתב שנשלח על ידי מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לדיין, מבקר המדינה יוסף שפירא ושר האוצר משה כחלון, בסוף אפריל הודיע מפעל הפיס להנהלת הערוץ כי הוא לא ישדר יותר את ההגרלה "מנימוקים מקצועיים" – מעבר לגוף שידור עתיר רייטינג. "ידענו שאין זכיין בערוץ 2 שיכול לתת את המענה לימי ההגרלה שלכם (עד פיצול הערוצים בנובמבר), שיפרנו את הצעתנו המסחרית והצענו להאריך את החוזה עד לנובמבר, מועד בו תינתן לך בחירה בין 3 בעלי רישיון. מיותר לציין שנענינו בשלילה", נכתב.

במכתב מצויין כי בערוץ 10 נדהמו לגלות שההגרלה לא שודרה בטלוויזיה אלא עברה לאתר ynet. "המסקנה היחידה העולה מכך היא שמדובר ב'נקמה' בערוץ 10, גם על חשבון טובתו של מפעל הפיס ובניגוד לאינטרסים שלו". עוד נכתב כי "מהלך זה יחד עם הקיפוח השיטתי של ערוץ 10 בפרסום השוטף של מפעל הפיס בטלוויזיה הינו מהלך כוחני שאותו אתה מוביל מאז שידורי "אנליסט" ו"עושות חשבון", כאשר ורשבסקי מציין כי בתחקירים ששודרו במגזין הכלכלי ובתוכנית התחקירים של הערוץ נחשפו "שיטות עבודתך הקלוקלות וקידום עניינך אישיים על חשבון הפיס. התנהלות הנחשפת גם במהלך הנוכחי" לטענתו.

לסיכום כתב ורשבסקי: "למרות הנזק הכלכלי העצום שאתה בהתנהלותך הבריונית גורם לערוץ 10, חדשות 10 והערוץ מחוייבים לדיווח עיתונאי מקצועי וחסר פניות, ולא ייכנעו ללחץ כלכלי משום סוג שהוא".

הגרלת הלוטו. עודד קרני, מנהלת ליגת לוטו,
הגרלת הלוטו/עודד קרני, מנהלת ליגת לוטו

"ההחלטה להיפרד מערוץ 10 הייתה מקצועית ובתום ההסכם עימם"

"המעבר לערוץ 2 ולזכיינית רשת נובע מהרצון להתייעל ולהגיע לקהלי יעד רחבים ומגוונים המתאימים לפרופיל המשתתפים בהגרלות הלוטו"

ואולם, בהודעה שיצאה ממפעל הפיס, לאחר פרסום המכתב של ערוץ 10, נטען כי "לאחר 9 שנים ושידור של כ–900 הגרלות עוזבת הגרלת הלוטו את ערוץ 10 ועוברת לשדר את הגרלות הלוטו עם הזכיינית רשת בערוץ 2 .החל מה-20 במאי תשודר ההגרלה עם הזכיינית רשת בערוץ 2 ובאתר YNET".

לפי עמרי לוטן, מנכ"ל מפעל הפיס, "המעבר לערוץ 2 ולזכיינית רשת נובע מהרצון להתייעל ולהגיע לקהלי יעד רחבים ומגוונים המתאימים לפרופיל המשתתפים בהגרלות הלוטו". לדבריו, "שיתוף הפעולה עם ערוץ 10 היה פורה לשני הצדדים והיה משכן חשוב להגרלות הפיס, ועל כך ראויים צוותי הערוץ לכל הערכה והוקרת תודה" .

דפנה נעים שאול סמנכ"לית הפרסום והשיווק ציינה כי "המעבר לערוץ 2 נועד להניע חדשנות ורצון לחזק את הקשר עם הקהילה. לדבריה, המנחים של הגרלות הלוטו עירית ענבי והשחקן יואב צוקר ימשיכו להנחות את ההגרלות גם בערוץ 2".

בנוגע למכתב של ורשבסקי, ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "ההחלטה להיפרד מערוץ 10 לאחר 9 שנים הייתה החלטה מקצועית ובתום ההסכם עימם. התגובה שלהם היא במקרה הטוב הזויה ובמקרה הרע לשון הרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully