וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את תביעת רני רהב נגד גבי גזית וישראל גודוביץ'

21.5.2017 / 14:10

בית המשפט קבע כי רהב ישלם 100 אלף שקל לגזית ולגודוביץ', שלטענתו כינו אותו "שמן ורוטט" ו"יחצן גרוע" ב-103fm. רהב מתכוון לערער: "אני חסיד גדול של חופש העיתונות, אך צריך להבדיל בין חופש הביטוי לחירות הביזוי"

רני רהב, מאי 2015. ראובן קסטרו
רני רהב/ראובן קסטרו

לאחר שבית המשפט פסק על רני רהב לשלם הוצאות משפט של כ-100 אלף לעיתונאי גבי גזית ולאדריכל עיריית תל אביב לשעבר, ישראל גודוביץ', בעקבות כינויים מעליבים שלטענתו הופנו כלפיו בתוכנית הרדיו של גזית ב-103fm, איש יחסי הציבור לא מתכוון לוותר והודיע כי יערער על פס"ד.

רהב תבע פיצויים בסך מיליון שקל ב-2015 מגזית וגודוביץ', שלטענתו התייחסו אליו בתוכנית כשדיברו על יחצ"ן מסויים. גזית אמר בתוכנית בין היתר, "יחצ"ן גרוע, מוכר, טיפש, וגרוע והוא נותן לו עצות גרועות", וגודוביץ הגיב והוסיף: "וגם שמן, הוא גם שמן, שמן ורוטט, שומניו רוטטים". הדברים נאמרו במהלך דיון על פרויקט של גינדי השקעות בחדרה, שבו קרסה מרפסת.

הוא טען בזמנו כי השניים "ניצלו את הבמה שניתנה להם, בכדי לנהל נגדי מסע פוגעני מאין כמוהו. במטרה להטיל דופי במקצועיותו, תוך שהם כוללים ביטויים זדוניים ומרושעים, עובדות לא נכונות, הטחת האשמות חסרת בסיס ושחר והכל על מנת להעליב, לפגוע ולהזיק לו, וזאת לכאורה במסווה של דיון רציני".

גבי גזית בנושא אלון קסטיאל 21.11.2016. ניצן הפנר, קריאטיב קומנס,
גבי גזית/ניצן הפנר, קריאטיב קומנס

רהב: "הרצחת וגם ירשת?"

"אני לא מתכוון לוותר לאיש במדינת ישראל בנושא זה בכלל ולאדונים גזית וגודוביץ' בפרט - שלצערי שיקרו לבית המשפט. אמשיך להילחם בתופעת השיימינג במדינה"

מנגד, גזית אמר כי לא התייחס לרהב וכלל לא ידע שהוא היה היחצ"ן של גינדי, אלא "התכוון באופן כללי ליחצ"נים שמעניקים עצות גרועות". גם גודוביץ' טען כי לא דיבר על רהב, אך למרות זאת התנצל פומבית בפניו. בנוסף אליהם, ברדיו ללא הפסקה, שנתבע גם הוא לאחר שהעלה לאתר את האודיו עם כיתוב המיוחס לרהב, נטען כי באתר אין כניסות רבות, וכי הקטע הוסר לאחר 28 השמעות.

השופטת קבע כי מכיוון שגזית וגודוביץ' לא הזכירו את שמו של רהב, התביעה נדחית. באשר לתחנה, לגבי המילה "שמן" השופטת דחתה את הטענה כי מדובר בלשון הרע כלפי רהב, ואולם קיבלה את הטענה כי מדובר בלשון הרע מהרף הנמוך. לכן, השופטת קבעה על התחנה לשלם פיצוי בסך 7,500 שקל לרהב ו-1,000 שקל הוצאות משפט.

רהב מסר בתגובה: "'הרצחת וגם ירשת' - עם כל הכבוד לבית המשפט, ופסיקת בית המשפט הינה נר לרגליי, עיון בפסק הדין מלמד כי בית המשפט שגה בניתוח המשפטי וביישום העובדות שהוצגו בפניו והתקבלו על ידו. בכוונתי לערער בהקדם לבית המשפט המחוזי. אני חסיד גדול של חופש העיתונות, אך צריך להבדיל בין חופש הביטוי לחירות הביזוי. ואני לא מתכוון לוותר לאיש במדינת ישראל בנושא זה בכלל ולאדונים גזית וגודוביץ' בפרט - שלצערי שיקרו לבית המשפט. אמשיך להילחם בתופעת השיימינג במדינה ללא מורא ופחד גם באם במערכה הראשונה הפסדתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully