וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להקים היום חברת חדשות חדשה מאפס זה מיותר"

23.5.2017 / 14:11

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ב"שובר מסך": "לא יהיה פה שיחזור של הרייטינג ההיסטורי של חיים יבין ובשביל 3%-7% רייטינג לא בטוח שצריך להקים חברת חדשות". עוד אמר כי לא היה חוזר על המשפט של מירי רגב "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא כל מה שקורה בהנהלת התאגיד מפוקח", כך אמר היום (שלישי) שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. פילבר דיבר בראיון מיוחד עם אילנה דיין בפסטיבל "שובר מסך" של מכללת עמק יזרעאל, aהמועבר בשידור ישיר בוואלה ברנז'ה. לדבריו, "ההחלטה להוציא את הידיעה שגאולה אבן תגיש את המהדורה בטיימינג שהיא יצאה הייתה שגויה. כחלון פירש את הטיימינג כאצבע בעין של הפוליטיקאים, כניסיון לשבש. המועצה לא יכולה לעשות את תפקידה, אין בורד, יש הנהלה".

פילבר גם לא חוסך ביקורת ממועצת התאגיד ואמר: "אני אומר היום בצער שמועצת התאגיד כשלה בתפקידה. עובדה - שנה שלמה שהמדינה סוערת, מי שמע את עמדת המועצה?". פילבר התייחס למצב שוק הטלוויזיה בישראל וטען כי "היינו במצב שערוץ 10 גסס, יש ערוץ 2 והיה צריך למצוא אלטרנטיבות נוספות, לא רק שידור מסחרי. רוב הציבור רואה טלוויזיה אולי שעה ביום. העניינים קורים היום בטלפונים ובטאבלטים".

בנוסף, פילבר אמר כי "להקים היום חברת חדשות חדשה מאפס זה מיותר. הטכנולוגיה בעולם הבשילה לכך שאפשר לשדר וידאו באינטרנט. דור ה-y לא רואה טלוויזיה. לא יהיה פה שיחזור של הרייטינג ההיסטורי של חיים יבין ובשביל 3%-7% רייטינג - לא בטוח שצריך להקים חברת חדשות" – ובכך ניסה לתרץ את הקמת חטיבת החדשות החדשה של התאגיד. בנוגע למשפט המפורסם של שרת התרבות מירי רגב, שאמרה לפני מספר חודשים "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו" – פילבר אמר כי "לא הייתי חוזר על המשפט של מירי רגב. אין שום תוחלת בלשלוט על גוף ציבורי אחד כששוק התקשורת הוא כזה שיש בו עוד תחנות".

בנוגע לתיקון החוק ופיצול תאגיד החדשות – הליך שנמצא בהכרעה של בג"ץ, שעדיין דן בעתירה של התאגיד כנגד הפיצול – פילבר טוען שלא מדובר בניסיון השתלטות פוליטי וסירוס חטיבת החדשות, אלא בניסיון הצלה מצדו של שוק הטלוויזיה הישראלי. הוא אמר כי "שי באבד ואני ניסינו לפתור את התסבוכת הפוליטית. אמרנו שאין צורך בחברת חדשות טלוויזיונית, בואו נפנה את הכסף ליצירה. היו בחדר רה"מ נתניהו, שר האוצר כחלון, שר התיירות לוין וגורמים נוספים. פנינו ליועמ"ש מנדבליט ואמרנו ששוק החדשות משוכלל כבר, בעוד שהיצירה המקורית מאוימת - אמזון, גוגל, פייסבוק ישתלטו על השוק. אז אמרנו - בואו ניקח את המאה מיליון שיועדו לחדשות בטלוויזיה. אנשים שלא מבינים בתקשורת אמרו שזה לא חוקתי בעליל".

עוד אמר, "השיח הציבורי היום בישראל הוא שיח אלים, שהתקשורת מלבה אותו לא מעט". לסיכום אמר, "ניהלתי את מערכת הבחירות של נתניהו בארבע מערכות הבחירות האחרונות. התקשורת התגייסה, יצאה מהארון, קרעה את המסכות ואמרה בגלוי - נפעל שלא יהיה ראש ממשלה. זה אנטי דמוקרטי. הם עשו את זה גם בטיפשות. ניצלתי את זה כדי לעלות מ-15 מנדטים ל-20. חלק מהאנשים האלה עד היום לא הפנימו שהבוחר החליט אחרת מהם. מי ששופט זה חכמת ההמונים. הקרדיט והאמון שיש היום לציבור הישראלי בתקשורת הוא כמו לפוליטיקאים, בתחתית הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully