וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים לתאגיד: "חששותינו באשר לטוהר הכוונות שלכם היו מוצדקים"

24.5.2017 / 15:20

על רקע חגיגות יום ירושלים, בעירייה זועמים על תאגיד השידור שלטענתם לא משדר מהעיר ולא מקיים בה את ישיבות ההנהלה, כפי שנקבע בחוק. סגן ראש העיר ליו"ר מועצת התאגיד: "אין בכוונתכם לקיים את החוק ולשדר מירושלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאולה אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע חגיגות יום ירושלים, בעיריית ירושלים זועמים על תאגיד השידור, שלטענתם לא משדר מהעיר ולא מקיים בה את ישיבות ההנהלה, כפי שנקבע בחוק. במכתב ששלח אתמול (שלישי) סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', ליו"ר מועצת התאגיד גיל עומר, נכתב כי "אין בכוונתכם לקיים את החוק ולשדר מירושלים, אין בכוונתכם לעמוד באבני הדרך שנקבעו בחוק וחששותינו באשר לטוהר הכוונות שלכם בנוגע לירושלים היו מוצדקות מן הרגע הראשון.

כזכור, טרם הקמת התאגיד הוגשו מספר עתירות לבג"ץ, נגד מעבר התאגיד למודיעין. ברקוביץ טוען כי "אי עמידה באבני הדרך האמורות מהווה הפרה ברורה של החוק ובנוסף מהווה עילה להפעלת הסנקציות הקבועות בחוק כנגדכם". הוא מציין כי נקבע שלתאגיד יהיו משרדים בירושלים ועיקר שידורי הרדיו יהיו מירושלים, וכי ההנהלה תשב ותפעל אך ורק מירושלים. בנוסף, נקבע כי החל מיולי 2112 רוב עובדי התאגיד יהיו בירושלים. מחלקות נוספות ייפתחו במבנה שרכש התאגיד ברחוב כנפי נשרים, ושכל מחלקות התאגיד למעט אולפני משנה יהיו בירושלים.

ואולם בעיריית ירושלים טוענים כי עד כה ישיבות ההנהלה לא התקיימו בירושלים, וכי בפרוטוקולים שפורסמו לא מצויין מקום הישיבה. באשר לשידורי הרדיו נטען כי התאגיד שכר חדר בהר חוצבים על מנת להצדיק את המילים "כאן קול ישראל מירושלים" אך בפועל כל שידורי הרדיו פועלים מתל אביב ומודיעין.

סגן ראש העיר ירושלים עופר ברקוביץ במשרדו, 2017. שרון גבאי, מערכת וואלה! NEWS
עופר ברקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, שרון גבאי

התאגיד: "המעבר לעיר הבירה יהיה עד סוף שנת 2017"

ברקוביץ': "לא נשלים עם המציאות בה התאגיד לא פועל מירושלים. דווקא בשבוע חגה של ירושלים, גיליתי כי התאגיד לא מקדם את תוכניות השיפוץ למבנה הקבע בירושלים, לא מקיים את ישיבות ההנהלה בעיר ולא עומד בהוראות החוק"

באשר למבנה הקבע והעברת רוב העובדים לירושלים, בעירייה אומרים כי לבניין שנרכש עבור התאגיד קיים טופס אכלוס כבר מספר חודשים, אך למרות זאת, לא הוגשה עד היום תוכנית שיפוצים למבנה, תוכנית שהייתה אמורה להיות מוגשת לפני מספר חודשים. "מימוש השיפוץ עתיד לקחת שנה, מה שאומר שבפועל אתם לא תעמדו בהוראות החוק והפעילות לא תתבצע מירושלים", נטען.

ברקוביץ' אמר לוואלה ברנז'ה: "לא נשלים עם המציאות בה תאגיד השידור הציבורי לא פועל מירושלים. דווקא בשבוע חגה של ירושלים, בעקבות מידע פנימי, גיליתי כי התאגיד לא מקדם את תוכניות השיפוץ למבנה הקבע בירושלים, לא מקיים את ישיבות ההנהלה בעיר ולא עומד בהוראות החוק. זו בושה וחרפה לממשלה שאפשרה את פעילותו מחוץ לעיר. נפעל בכל הזירות, פוליטית ציבורית ומשפטית להחלת הסנקציות עד לפעולה מלאה של התאגיד מירושלים, כפי שראוי, לשמירת מעמדה של ירושלים ולחיזוק חוסנה הכלכלי של העיר".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "החל מיום העלייה לאוויר אנו עומדים בהתחייבות החוקיות ושידורי החדשות ברדיו הם מירושלים ("קול ישראל מירושלים"). יתרה מכך, החוק קובע כי החדשות שישודרו הם בשפה העברית בלבד, אולם הגדלנו לעשות ואנו משדרים חדשות בכל השפות: עברית, רוסית וערבית. אנו עומדים בכל ההתחייבויות על פי חוק, על סעיפיו השונים, והמעבר לעיר הבירה יהיה עד סוף שנת 2017".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully