וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המיליארדר שלדון אדלסון מסר עדות בלהב 433

בעלי החינמון "ישראל היום", שהגיע לישראל במקביל לביקור טראמפ, ככל הנראה נשאל על קשריו עם נתניהו ועל מגעיו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. גורמים המעורים בפרשה סבורים כי עדותו תסייע להתקדמות החקירה בתיק 2,000

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, המיליארדר ובעליו של העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון הגיע היום (רביעי) למשרדי להב 433 כדי למסור עדות במסגרת חקירת תיק 2,000. אדלסון ורעייתו מרים, שצפויה גם היא למסור עדות בקרוב, באו לישראל במקביל לביקורו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולרגל אירועי יום ירושלים. המשטרה תבדוק את קשריהם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל המגעים שניהל נתניהו לכאורה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס.

גורמים במשטרה שמעורים בפרטי החקירה סבורים כי עדותו של אדלסון תהיה משמעותית להתקדמות בחקירה. גם עדותה של רעייתו מרים נחשבת "חיונית" לחקירה, שכן היא מעורבת יותר בכל הקשור לעיתון "ישראל היום". במשטרה הבהירו כי בני הזוג אינם חשודים בשום עבירה.

לקריאה נוספת:
בזמן שחיקור הדין שלו מתעכב: פאקר דווקא מנהל עסקים כרגיל
"מוזס: 'מה השורה התחתונה?'; נתניהו: 'אפשר לחוקק את זה'"
שעון החול אוזל: נתניהו בדרך לאבד את ה"בייבי" שלו - ומחליפו לוט בערפל

שלדון אדלסון במהלך ביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
אינם חשודים בעבירה. אדלסון ורעייתו מרים במוזיאון ישראל, השבוע/נועם מושקוביץ

תיק 2,000 עוסק בשאלה אם ראש הממשלה קידם בשיחותיו עם מוזס מהלך שיביא לפגיעה ב"ישראל היום", באמצעות הצעת החוק הקרויה על שם העיתון החינמי, בתמורה לסיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות" לפני הבחירות בשנת 2015. מתמלולי השיחות בין השניים שנחשפו בתחילת השנה בחדשות 2 עלה כי מוזס ביקש לקדם את המהלך שיצמצם את תפוצתו של העיתון במהרה. "אפשר לחוקק את זה", טען לכאורה נתניהו, אך ציין כי הוא "רוצה לדבר קודם עם הג'ינג'י (אדלסון)".

נתניהו הקפיד להרחיק את עצמו מהקשר ל"ישראל היום" מאחר שהדבר מהווה עבירה על חוקי מימון מפלגות. ואולם, ברגע שנתניהו הוקלט במהלך משא ומתן כזה עם מוזס, שלא ברור כמה פעיל היה החלק שנטל בו, יהיה לו מאוד קשה להגיד שהיומון הממומן על ידי מקורבו אדלסון פועל כמערכת עיתונאית עצמאית ושאין לו השפעה עליה.

(עדכון ראשון 11:32)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
אדלסון לצד נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully