וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד מפתיע: ראש הממשלה נתניהו מינה את איוב קרא לשר התקשורת

28.5.2017 / 14:51

נתניהו חויב למנות שר במינוי קבוע, ועשה זאת לאחר דחייה של שבוע, שנגרמה בשל ההכנות לביקורו של טראמפ. בכירים בליכוד היו מופתעים מהמינוי. קרא: "אעשה ככל שביכולתי לשרת את המדינה"

צילום: יותם רונן ורוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: השר איוב קרא על השידור הציבורי, לפני כחודש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את השר איוב קרא לתפקיד שר התקשורת, כך נמסר הבוקר (ראשון). מינוי השר מגיע עם תום תקופת כהונתו הזמנית של צחי הנגבי בתפקיד, כשנתניהו חויב למנות לתפקיד שר במינוי קבוע. קרא שוהה בנורבגיה בביקור עבודה, ולא ידע על המינוי עד אמש, כשקיבל על כך עדכון טלפוני ממזכיר הממשלה צחי ברוורמן. בכירים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי גם הם הופתעו למשמע דבר המינוי שלו.

השר קרא מסר הבוקר כי הוא שמח על המינוי. "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ותנועת הליכוד על האמון והכבוד. אעשה ככל שביכולתי לשרת את מדינת ישראל ועם ישראל בהצלחה גדולה", מסר השר החדש. מאוחר יותר אישרה פה אחד הממשלה את המינוי.

לפני כשבוע הודיעה לשכת ראש הממשלה כי יכריע בסוגיית מינוי השר היום, זאת בשל ביקורו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שהביא לדחייה בהחלטה. "ראש הממשלה נתניהו עסוק בהכנות לביקור הנשיא טראמפ, ולכן יקבל את ההחלטה בנוגע למינוי שר התקשורת עד יום ראשון הבא", נמסר בהודעה במוצאי השבת שעברה. "החלטה זו של ראש הממשלה התקבלה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
ערב ביקור טראמפ: נתניהו הקים ועדה להכשרת מאחזים
דוח נציבות הביקורת קובע: הפרקליטות הסתירה מידע מהותי מנאשמים

עוד דווח בשבוע שעבר כי ראש הממשלה הציע לשר התיירות יריב לוין את תפקיד שר התקשורת, לקראת תום תקופת הכהונה הזמנית של בן סיעתו צחי הנגבי בתפקיד. נתניהו הציע את התפקיד ללוין בנוסף על תיק התיירות שבו הוא מחזיק מתחילת הקדנציה, ולא במקומו – אולם לוין סירב להצעה.

לאחר הבחירות ב-2015, התעקש נתניהו להשאיר בידיו את תיק התקשורת, אולם בחודש פברואר הוא העביר אותן באופן זמני לידי הנגבי, על רקע עתירות לבג"ץ. בעתירות נדרשה הפסקת כהונתו של נתניהו כשר התקשורת בשל ניגוד עניינים, לנוכח יחסיו עם המיליארדר ארנון מילצ'ן, מבעלי ערוץ 10 ואחד מהגורמים המרכזיים בחקירת תיק 1000, "פרשת המתנות".

לאחר שנחשפו קשריו של נתניהו עם מילצ'ן במסגרת חקירת תיק 1000, ולאור הגילויים על קשריו של ראש הממשלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס במסגרת חקירת תיק 2000, הוגשו שתי עתירות לבג"ץ נגד המשך כהונתו בתפקיד – האחת, מטעמו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, והשנייה על ידי התנועה לאיכות השלטון.

(עדכון ראשון: 6:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully