וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פיצולים ודוח אחד - המשימות הדחופות של איוב קרא

פיצול החדשות מהתאגיד, פיצול ערוץ 2 ויישום דו"ח פילבר - הן רק חלק מהמטלות בתחום התוכן הטלוויזיוני המונחות לפתחו של שר התקשורת החדש, והן מצטרפות לאתגר נוסף מבית - הסתכנות בעימות עם מנכ"ל המשרד שלמה פילבר. וואלה ברנז'ה מסמנת מטרות

עריכת וידאו:ניר חן
"מדובר באחת מנקודות השפל של נתניהו, ושל הפוליטיקה הישראלית בכלל. איוב קרא הוא אחד מהפוליטיקאים ההזויים ביותר שהופיעו במדינת ישראל אי פעם, וזה לא קשור להיותו דרוזי. כל מי שמכיר את האיש יודע שמדובר באמת בתופעה"

אתמול (ראשון) הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של איוב קרא לתפקיד שר התקשורת החדש. הדבר הפתיע שרים רבים בממשלה שאמרו, שלא למצלמה, כי מדובר במינוי שהוא לכל הפחות הזוי - גם במושגים של נתניהו. גם בכירים בענף התקשורת העריכו כי מינויו של קרא מסמל את המשך שליטתו של נתניהו, גם אם בציר עוקף החלטת בג"ץ, המונעת ממנו זאת - ומינויו מוגדר כמינוי של "עושה דברו" של נתניהו.

הפרשן הפוליטי של חדשות 10, רביב דרוקר אף הרחיק לכת ואמר אתמול בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי "מדובר באחת מנקודות השפל של נתניהו, ושל הפוליטיקה הישראלית בכלל. איוב קרא הוא אחד מהפוליטיקאים ההזויים ביותר שהופיעו במדינת ישראל אי פעם, וזה לא קשור להיותו דרוזי. כל מי שמכיר את האיש יודע שמדובר באמת בתופעה. זה לא אחד מהמקרים בהם מדובר סתם במישהו בינוני, זה מקום כל כך מטורלל".

לפני המשימות בשוק התוכן הטלוויזיוני, לשר התקשורת החדש צפוי גם אתגר אישי בדמות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, אשר אמון על ביצוע המדיניות בפועל. ככל הנראה, אחת מהסיבות למינויו של קרא נובעת גם מחוסר שביעות רצון בקרב ראש הממשלה מהטיפול של פילבר ושל מ"מ מקום שר התקשורת, צחי הנגבי בנושא תאגיד השידור.

בהקשר הזה יש לציין את העובדה שהסאגה טרם הסתיימה, למרות שהתאגיד משדר בשבועיים האחרונים – מכיוון שנושא פיצול חטיבת החדשות טרם הושלם, ובג"ץ עדיין לא הכריע בנושא. על המדינה לנמק את עמדתה עד 15 ביוני, ובמהלך התקופה הזאת תיקון החוק לא ייכנס לתוקפו. כך שרק לאחר הכרעת בג"ץ בנושא, במידה והפיצול בכלל יאושר, שר התקשורת יהיה אמון על ההליך. על פי ההערכות, במידה ובג"ץ יכריע על ביטול התיקון לחוק, לקרא לא תהיה אפשרות פעולה אמתית לפעולה. עם זאת, במידה והפיצול יאושר, יוכל קרא לנסות ולשלוט בוועדת האיתור שתבחר את המועצה החדשה, שתהיה אחראית על בחירת מנכ"ל תאגיד החדשות החדש.

קידום חקיקה באופן שייטיב עם ראש הממשלה

לכל אלו מצטרפת הערכה נוספת במערכת הפוליטית, שהיתכנותה נמוך אך אפשרי, בדבר דחייה נוספת של הליך הפיצול כולו

פיצול נוסף שקרא יהיה אחראי עליו הוא של ערוץ 2. למרות שראשי הזכיינות המסחריות הצהירו בעבר ש"אין היתכנות לשלושה ערוצים מסחריים", בנובמבר הקרוב רשת וקשת ייאלצו על פי חוק לפנות את אפיק 22 - קשת תעבור ל-12, רשת ל-13 וערוץ 10 יתמקם באפיק 14. לא ברור האם עד אז יתבצע איחוד בין שתיים מהזכייניות, כאשר רשת וערוץ 10 פנו לאחרונה לממונה על ההגבלים העסקיים, כשהמטרה היא לבחון שוב אופציה של מיזוג לקראת פיצול ערוץ 2 שיתרחש בנובמבר. ברשות אישרו שאכן נעשתה בקשה מטעם הזכייניות, אך שטרם הוגשה בקשה בנושא.

לכל אלו מצטרפת הערכה נוספת במערכת הפוליטית, שהיתכנותה נמוך אך אפשרי, בדבר דחייה נוספת של הליך הפיצול כולו. ההערכה מבוססת על החשש של נתניהו מהתחזקותה (בטווח הקצר) של חברת החדשות של ערוץ 2 אשר צפויה עם הפיצול ליהנות במשך שלוש שנים משידור כפול בשני הערוצים העתידיים - של קשת ורשת, ועל העדפת הזכייניות בכל מקרה להימנע מפיצול בשלב זה. גם כאן מקומו של קרא, כך על פי הערכות גורמים פוליטיים, יהיה לנהוג ולקדם חקיקה באופן שייטיב עם ראש הממשלה.

הסכם גג באופקים- כ- 14,500 יח' דיור ייבנו בעיר, ב-4 שכונות חדשות; נתניהו: ישראל תשיג את יפן בהכנסה לנפש". בני בן סימון
התקשורת נשארה קרובה ללב. נתניהו/בני בן סימון

שנה לדו"ח פילבר, ההמתנה בעיצומה

אתגר נוסף הוא יישום מסקנות דו"ח פילבר. בדיוק שנה עברה מאז שפורסמו המסקנות הסופיות של ועדת פילבר לאסדרת שוק התקשורת בישראל. בחודש מרץ האחרון הודיע הנגבי כי החליט לאמץ את המסקנות. ואולם באפריל פורסם כי בשל עומס במשרד התקשורת – שנובע בין היתר גם מהעיסוק המאסיבי בענייני התאגיד - יישומן של המסקנות שוב נדחה.

מסקנות הוועדה כללו בין היתר המלצות להסדרת תחום השידורים על גבי האינטרנט, הקלה בחובת ההשקעה בשידורי החדשות הפחתת הרגולציה בטלוויזיה, כללים חדשים בתחום הבעלות על הפקות מקור ועוד.

כעת, על קרא ועל משרד התקשורת מוטלת האחריות להפוך את ההמלצות להצעות חוק וליישם אותן בפועל. תחום נוסף שקרא יצטרך לדאוג לחקיקתו הוא אסדרת שידורי הספורט. כרגע הנושא תקוע בדיונים ארוכים בוועדת הכלכלה, כאשר במרץ הוועדה הכריזה כי תתכנס לדיון דחוף בפגרה על מנת לדון בחוק חובת מכירה של ערוצי ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully