וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התערבות רוסיה בבחירות: עובדת NSA נאשמת בהדלפת מסמכים סודיים

6.6.2017 / 10:11

בצעד ראשון של ממשל טראמפ נגד ההדלפות לתקשורת, נעצרה השבוע ריאליטי לי ווינר, בחשד שהדליפה לאתר "האינטרספט" מסמך מסווג. המסמך חשף את מאמצי הרוסים לפרוץ לחברת תוכנה לרישום בוחרים ולתיבות מייל של מפקחי בחירות

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש היום (שני) כתב אישום נגד עובדת קבלן פדרלית בסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בגין הדלפת חומר חסוי לאתר החדשות "האינטרספט". מדובר בצעד הראשון כחלק מהמאמצים של ממשלו של דונלד טראמפ לעצור את ההדלפות לתקשורת בכל הקשור לחקירת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

ריאליטי לי ווינר, בת 25, שנעצרה ב-3 ביוני, הואשמה בעבירות של מסירת מידע מסווג ממתקן ממשלתי בג'ורג'יה. האישומים נגדה הוכרזו פחות משעה אחרי שאתר "האינטרספט", העוסק בחדשות בתחום הביטחון לאומי, פרסם מסמך מסווג מה-NSA שתיאר את מאמצי הרוסים לביצוע מתקפות סייבר נגד לפחות חברת תוכנה אחת המתמחה ברישום בוחרים.

כחלק מהמתקפות שלחו ההאקרים הרוסים גם מיילי דיוג (Phishing) בניסיון לגנוב מידע רגיש על ידי התחזות, ליותר ממאה אלף פקידי בחירות מקומיים ימים לפני הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר האחרון.

לקריאה נוספת:
פוטין בראיון בארה"ב: "מחזיק במידע על טראמפ? זו ערמה של שטויות"
הבית הלבן: "טראמפ שוקל למנוע את עדות קומי בקונגרס"

ריאליטי לי ווינר, שהואשמה בהדלפת מסמך מסווג יוני 2017. רויטרס
נחשפה כמקור של אתר "האינטרספט". ווינר/רויטרס

משרד המשפטים סירב להגיב על המקרה מלבד להודעה על הגשת כתב האישום. הבולשת הפדרלית (FBI) לא הגיבה גם היא. בהודעה לא נקב משרד המשפטים בשם האתר – "האינטרספט". אך גורמים המעורים בחקירה אמרו לרויטרס כי ווינר הואשמה בהדלפה לאתר זה. גורם נוסף אישר בפני האתר כי המסמך אותנטי.

הדיווח של "האינטרספט" חשף פרטים חדשים שהובילו את סוכנויות המודיעין בארצות הברית להגיע למסקנה כי שירותי המודיעין הרוסיים אחראים לחדירה למערכות רישום בוחרים כחלק מהמאמץ הנרחב להתערב בבחירות, לערער את מעמדה של המועמדת הילרי קלינטון ולסייע למועמד טראמפ לנצח בבחירות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצהיר כי ארה"ב תפרוש מהסכמי פריז, וושינגטון, 1 במאי 2017. רויטרס
צעד ראשון במאבק נגד ההדלפות. טראמפ/רויטרס

עם זאת, החומר שנחשף לא טוען כי הפריצה השפיעה על הקולות. המסמך, שחלקו צונזר, סומן כך שחסיונו יוסר ב-5 במאי, 2042. לפי האישום שהוגש נגד ווינר, היא הדפיסה והדליפה את המסמך שהופק ב-5 במאי 2017. חסיונם של מסמכים מסווגים מוסר בדרך כלל 25 שנה אחרי שהופקו. החוקרים סבורים כי ווינר הייתה אחת משישה אנשים שהיו יכולים להדפיס את המסמך וחושדים כי היא שלחה מיילים לאתר.

ה-FBI וכמה ועדות קונגרס חוקרות את התערבות רוסיה במערכת הבחירות ב-2016 ואם הנשיא פעל יחד עם המודיעין הרוסי במהלך הקמפיין. טראמפ ביטל את הטענות הללו וכינה אותן "פייק ניוז", בעודו מנסה להסיט את תשומת הלב התקשורתית לעניין ההדלפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully