וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת שפטל וזהבי: המילים שמעתה אסורות ב-103

6.6.2017 / 10:47

ב-103fm הוחלט לאחרונה להזהיר את העובדים שלא להשתמש בטרמינולוגיה הקשורה בשואה, כך עולה ממסמך ששלח המנכ"ל אור צלקובניק לעובדים, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, בשל עיצומים כספיים המוטלים על התחנה בגין הפרת כללי השידור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדרני התחנה, נתן זהבי ויורם שפטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-103fm הוחלט לאחרונה להזהיר את העובדים שלא להשתמש בטרמינולוגיה הקשורה בשואה, כך עולה ממסמך ששלח המנכ"ל אור צלקובניק, והגיע לידי וואלה ברנז'ה. זאת בשל עיצומים כספיים המוטלים על התחנה בגין הפרת כללי השידור, אשר נובעת גם משימוש במילים "נאצי" או באזכור אנשי ההנהגה הנאצית – כאשר מדובר בעניינים שאינם קשורים לשואה.

במכתב נטען כי "רדיו 103 דוגל בעיקרון חופש הביטוי, והוא משדר את מגוון הדעות הרחב בישראל. עם זאת, חופש ביטוי אינו מהווה היתר לשימוש בביטויים פוגעניים ועולבים, בהם נתקלים אנו לאחרונה, בשידורי התחנה, באופן שיש בו, לתפיסתי, כדי לפגום קשות בשיח הפלורליסטי אותו מנסה התחנה לקדש. התבטאויות פסולות מעין אלה אינן עולות בקנה אחת עם חוקי המדינה וכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. בגין הפרת כללי השידור, מוטלים על התחנה עיצומים כספיים כבדים על ידי הרשות השנייה".

עוד נכתב כי "חל איסור לעשות שימוש בטרמינולוגיה הקשורה בשואה (לרבות שימוש בשמותיהם של גורמים נאציים למיניהם) בעניינים שאינם קשורים במישרין בשואה, בלא מתן אישור מראש של העורך הראשי. כך, אין לעשות שימוש במילה "נאצי" על נגזרותיה, או עשיית שימוש בשמותיהם של אנשי ההנהגה הנאצית (כדוגמתם של היטלר, מנגלה, אייכמן, גבלס ושאר צוררים למיניהם), תוך שימוש בדימויים, מטאפורות או עשיית שימוש, על דרך ההשוואה, לאישים, דמויות ואירועים בישראל (למשל, מתנהג כמו נאצי, הדיבור שלו מזכיר את המשטר הנאצי, הסגנון שלו מזכיר את גבלס וכיו"ב). מובן שניתן להשתמש בביטויים לצורך ייחוס עובדתי וענייני אמיתי, כגון "רודולף הס היה נאצי".

במכתב מובהר כי שדר אשר יעבור על האיסורים האלה בלא שקיבל אישור מראש לשימוש במילים ייחשב כמי שהפר את הוראות התחנה, לא יזכה להגנה משפטית בגין כל תביעה ואם יוטל על התחנה עיצום כספי בידי הרשות השנייה בגין שימוש בביטויים המפורטים מעלה (בלא שהדבר אושר בידי העורך הראשי) מי שיעבור על האיסורים הנ"ל יידרש לשאת באופן אישי בעיצום הכספי אשר יוטל על התחנה על ידי הרשות השנייה בשל כך.

בתחנה אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully