וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד אמרו שאני עלה התאנה - אז עלה התאנה נשר"

בשיחה עם וואלה ברנז'ה מרגלית עומד בתוקף על כך שפוטר ללא כל מו"מ, ובתו שירה מאשימה את שרה נתניהו במהלך. מנגד, גורמים ב"ישראל היום" מתעקשים כי פיטוריו הם המשך ישיר לקו ההתייעלות של העורך הנכנס ביסמוט וכי "רגב יצר חצר ביזנטית"

עריכה אמיר קוטיגרו, בימוי דובי קליין
רביב דרוקר מראיין את דן מרגלית במסגרת פרויקט עורך אורח. מערכת וואלה!
"עמוס ומשפחת אדלסון מנעו את פיטורי ובועז לא". דן מרגלית/מערכת וואלה!
"בועז אמר שזה על רקע כלכלי ואני שאלתי אם זה יפתור את הבעיה אם זה יהיה שכר מופחת - אז הוא ענה שלא"

סתימת פיות או חלק מהליך התייעלות כולל - לא ברור מה הכריע יותר בפיטורים הלא ממש מפתיעים של הפרשן הבכיר דן מרגלית מ"ישראל היום", שהתרחשו מוקדם יותר היום.

בשיחה עם וואלה ברנז'ה מרגלית עומד בתוקף על כך שפוטר ללא כל משא ומתן. לדבריו, לא מדובר במהלך התייעלות שכן בעיתון לטענתו לא היו מוכנים שיישאר תמורת שכר מופחת. "בועז (ביסמוט, עורך העיתון - ד.ו) אמר שזה על רקע כלכלי ואני שאלתי אם זה יפתור את הבעיה אם זה יהיה שכר מופחת - אז הוא ענה שלא. ומזה הבנתי וגם אמרתי לו 'זה פוליטי'", לפי מרגלית.

ההערכות הן כי פיטוריו של מרגלית, אשר זכה לגב של העורך הקודם עמוס רגב אשר סיים את עבודתו בעצמו, יסמלו קו מערכתי נוקשה יותר של נאמנות מוחלטת למשפחת נתניהו. על כך אומר מרגלית לווואלה ברנז'ה כי "תמיד אמרו שאני עלה התאנה - אז עלה התאנה נשר. אני חושב שעמוס ומשפחת אדלסון מנעו את פיטורי ובועז לא".

לפי מרגלית, ראש הממשלה נתניהו התחיל לרצות בפיטוריו לפני כ-3-4 שנים כשהחל לנקוט בקו ביקורתי כלפיו. לשאלה מה הוא הולך לעשות כרגע, מרגלית פסק: "אני מחפש עבודה בוואלה".

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
"שרה אישה איומה". שירה מרגלית/ניב אהרונסון

"ביסמוט מספק את הסחורה לשרה נתניהו"

בין הראשונות לגונן על פיטורי אביה ולתמוך בגרסתו, הייתה שירה מרגלית, אשר בתגובה צייצה: "‏משפ' נתניהו מינתה פיון בישראל היום - בועז ביסמוט מספק את הסחורה לשרה נתניהו שמזמן נשמעה צווחת שהיא דורשת לפטר את דן מרגלית. אישה איומה". מרגלית הבת אגב, לא לבד. גם דן רמז בגלצ כי רעיית רה"מ דרשה את פיטוריו: "אילו הייתי כותב 'ביבי גאון ושרה התנהגה נפלא עם טראמפ', לא היו מפטרים אותי", אמר.

בן זוגה של מרגלית ויו"ר משרד הפרסום מקאן אריקסון אילן שילוח צייץ גם הוא בנושא וטען כי "‏דן מרגלית פוטר מ"ישראל היום": "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור" תהליך הטיהור של שרה וביבי ממשיך".

עורך ישראל היום עמוס רגב ב"ועדת העורכים", נובמבר 2010. אורי לנץ
נתן גב. עמוס רגב/אורי לנץ

"נוצרה בעיתון חצר ביזנטית של מקורבים"

עם זאת, גורמים בישראל היום מתעקשים כי פיטוריו של מרגלית הם המשך ישיר לקו ההתייעלות של העיתון. לדברי גורם בחינמון, מרגלית נחשב לאחד מבעלי המשכורות הגבוהות ביותר במערכת וודווקא המשבצת של "עלה התאנה", הוותק והמעמד כבכיר הפרשנים שלו, העניקו לו סף דרישות גבוה - שכובד במשך שנים.

לדברי אותו גורם, "בזמן כהונתו של רגב, נוצרה בעיתון חצר ביזנטית של מקורבים שנהנו ממשכורות עתק ותנאים שלא הולמים את השוק. שבזמן שחסכו על מוניות של עובדים זוטרים, הם שלשלו לכיסם הון תועפות". לפי אותו גורם, חברת הייעוץ ששכר העיתון המליצה ראשית ליישר קו בנושא זה, ומרגלית לא שונה מסגן העורך אהרון לפידות אשר כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה ברנז'ה, מצא אף הוא את דרכו החוצה.

בישראל היום סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully