וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בישראל היום על פיטורי דן מרגלית: "חיסול פוליטי נשמע הרבה יותר מכובד מהתייעלות"

7.6.2017 / 13:45

"זה הרבה יותר יפה להגיד 'הוצאתי להורג על דעותיי', מאשר 'קוצצתי מטעמים כלכליים'. כך או אחרת, זה נראה כמו סילוק שרידי המשטר הישן של רגב", אומר היום בגילוי לב גורם בעיתון לוואלה ברנז'ה. בתוך כך, האיחוד עם אתר NRG-360 עולה הילוך

ישראל היום. דוד אברהם,
ישראל היום/דוד אברהם
"דן ממש לא היה עלה תאנה. הוא היה עמוד התווך של העיתון. זה לא איזה כותב שולי, הוא פתח את עמודים 2-3 במוסף הפוליטי במשך כעשור"

"חיסול פוליטי נשמע הרבה יותר מכובד מהתייעלות. זה הרבה יותר יפה להגיד 'הוצאתי להורג על דעותיי', מאשר 'קוצצתי מטעמים כלכליים'. כך או אחרת, זה נראה כמו סילוק שרידי המשטר הישן של רגב", אומר היום בגילוי לב גורם ב"ישראל היום" המעורה בנסיבות פיטוריו של דן מרגלית.

כזכור, אתמול טען מרגלית כי המניע לפיטוריו היה חד משמעית כלכלי וכי אף אחד לא הציע לו להפחית בשכר – אופציה שייתכן והיה מסכים לה. גם בגל"צ שאלו את הפרשן הבכיר האם היה מסכים לכתוב את דעותיו בחינם - והוא השיב שתמורת דולר לשנה היה עושה זאת. ואולם, לטענת הגורם, "מדובר היה בקומבינציה בין העניין הפוליטי לעניין הכלכלי ומרגלית אמר זאת כדי לחזק את הטיעון שזה היה פוליטי".

עם הסתלקותו של מי שנחשב לעלה התאנה של העיתון נשאלת השאלה - האם "ישראל היום" יהפוך ליותר "ביביתון" ממה שהיה עד כה, אם זה בכלל אפשרי. בנושא זה הגורם סבור כצפוי כי "דן ממש לא היה עלה תאנה. הוא היה עמוד התווך של העיתון. זה לא איזה כותב שולי, הוא פתח את עמודים 2-3 במוסף הפוליטי במשך כעשור. בזה אני חושב הייתה גדולתו של עמוס רגב, שהשכיל לא להפוך את ישראל היום – גם אם יש לו אג'נדה פוליטית - לפמפלט פוליטי. וזה למרות ההשמצות ומה שכולם אומרים".

לדבריו, "דן היה מהכותבים החשובים בעיתון, לצד מוטי גילת ושאר הכותבים הבכירים. הם לא חבורת יסמנים לממשלה – וכולם בוחרים להתעלם מזה לאורך השנים כי זה מפריע לתזה, שמדובר בביביתון".

גזר דין של אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. יותם רונן
גזר דין של אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014/יותם רונן

איחוד "ישראל היום - NRG" מעלה הילוך

בתוך כך, האיחוד של "ישראל היום" עם אתר NRG-360 – עליו פורסם לפני כשבוע בוואלה ברנז'ה - מעלה הילוך: היום (רביעי) צפויה להיערך פגישה בין מנכ"לית העיתון ציפי קורן לבין בכירים באתר NRG. על פי גורם המעורה בפרטים, האיחוד בין מערכת האתר של "ישראל היום" למערכת אתר NRG-360 הנמצא גם הוא בבעלות שלדון אדלסון נמצא כרגע בשלבים ראשונים, אך המהלך צפוי לתפוס תאוצה בעוד מספר שבועות ולצאת לפועל.

בשלב זה, עדיין לא ברור האם האיחוד יכלול רק מיזוג של שתי המערכות ושל בעלי תפקידים בהם, או יאחד גם את שני המותגים "ישראל היום" ו-NRG-360. זאת לאחר שרק לפני מספר חודשים אתר NRG עבר מיתוג מחודש עם השקת האפליקציה 360 התמונה המלאה, במהלך שמוערך במאות אלפי שקלים. בהודעת ההשקה של האפליקציה החדשה בנובמבר האחרון נמסר מ"ישראל היום" כי "המותג המוכר והוותיק NRG ימשיך לפעול כרגיל בדסקטופ (מחשבים ניידים ונייחים). אדלסון רכש את אתר NRG ב-2014 תמורת 4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully