וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל vs גל"צ; "התחנה פוגעת בצה"ל"

12.6.2017 / 17:06

עימות חריג בין דובר צה"ל לגל"צ, לאחר שאראל סג"ל ציין בתוכניתו כי להקת חיל החינוך לא שרה את המנון בית"ר בטקס האזכרה לאלטלנה. דו"צ: "תחנת השידור של צה"ל בוחרת לשדר שוב באותה תוכנית חדשות מומצאות מתוך כוונה לפגוע בצה"ל"

אראל סגל. ראובן קסטרו
אראל סג"ל/ראובן קסטרו

בתחנת הרדיו גל"צ רגילים לעימותים - בין אם בקרבות שצצו בתוך התחנה בין חלק מהעיתונאים להנהלה, או בכוונה להוציא את התחנה משליטה צבאית, תוכנית אשר נכון לעכשיו בוטלה – אך היום (שני) באופן די חריג התרחש עימות בין דובר צה"ל לגל"צ. זאת לאחר שאראל סג"ל ציין בתוכניתו בגל"צ כי להקת חיל החינוך לא שרה את המנון בית"ר בטקס האזכרה לאלטלנה. בתגובה, בדובר צה"ל שלחו הודעת הכחשה ובה תקפו את התחנה הצבאית וטענו כי היא "פוגעת בצה"ל".

בתחילה, סג"ל אמר בפתח התוכנית: "אתמול ריקלין הביא סיפור מדהים. בטקס אזכרה האחרון לאלטלנה, להקת חיל החינוך לא שרה את המנון בית"ר...כבר 3 פעמים לא הסכימו להשמיע אותו...אני כבר רגיל בבקשת תגובות מדובר צה"ל על הנושאים הללו...אני לא יודע אם זאת צנזורה, אבל זו הזדמנות טובה לפתוח בכמה צלילים משיר בית"ר" – כאשר הוא השמיע כמה צלילים מההמנון. הדברים נאמרו בהמשך לפרסום של שמעון ריקלין אתמול בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 20, לפיו בטקס שנערך ביום חמישי האחרון - להקת חיל חינוך הייתה אמורה לשיר את שיר בית"ר, ואולם נציגי הלהקה הצבאית הודיעו כי נאסר על החיילים לשיר אותו, "מכיוון שמדובר בשיר פוליטי".

בתגובה לדברים שסג"ל אמר, הוציא דובר צה"ל הודעה מיוחדת שבה נטען: "המנון בית"ר לא נכלל ברפרטואר השירים המוסכם לאירוע ולזמרת לא ניתנה הזדמנות ללמוד את מילות השיר ולכן לא בוצע באירוע. אין בצה"ל שום מניעה לשיר את המנון בית"ר. מקומם לראות כיצד תחנת השידור של צבא ההגנה לישראל בוחרת לשדר שוב באותה תוכנית חדשות מומצאות שלא נבדקות מתוך כוונה לפגוע בצה"ל, משרתיו וערכיו, ומבלי לבדוק את הנושא בטרם שידורו".

לפני מספר שבועות נרשמה פאדיחה לגל"צ ולסג"ל, לאחר ששידרו ראיון עם מתחזה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהגיע לביקור בישראל. מי ששימש כעורך התוכנית באותו היום, לוזי גוטנמכר - המשמש כמפיק בדרך כלל - אף הושעה למספר ימים מהתחנה הצבאית.

בגל"צ סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully