וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך הטיהור ב"ישראל היום": גם מוטי גילת פוטר מהעיתון

13.6.2017 / 20:11

גם מוטי גילת מסיים לעבוד בישראל היום. גילת מצטרף לרשימה ארוכה של מפוטרים על ידי העורך החדש בועז ביסמוט. הוא שימש ככתב בכיר ותחקירן בעיתון בעשור האחרון. לא ברור כעת מה יהיה עתידו של דסק התחקירים בחינמון

מוטי גילת מתארח בערב חדש. חינוכית 23
מוטי גילת מתארח בערב חדש/חינוכית 23

גם מוטי גילת מסיים לעבוד בישראל היום - כך נודע לוואלה ברנז'ה. גילת מצטרף לרשימה ארוכה של מפוטרים על ידי העורך החדש בועז ביסמוט. הוא שימש ככתב בכיר ותחקירן בעיתון בעשור האחרון. בשיחת הפיטורין גילת אף הציע לקצץ משכרו כ-60% - ואולם ביסמוט סירב לכך שיישאר בעיתון.

בשנת 1976 הצטרף גילת ל"ידיעות אחרונות" ככותב תחקירים ושימש בעיתון כאחד הכתבים הבכירים. בין התחקירים הבולטים שפרסם: פרשת טובות ההנאה של מפכ"ל המשטרה רפי פלד (1995), פרשת המעשים המגונים של יצחק מרדכי (2000), ופרשת האי היווני (2002). לאחר שעבר ל"ישראל היום" גילת תבע את "ידיעות אחרונות" בדרישה לפיצויי פיטורים, וטען כי נוני מוזס ועורכיו נהגו באופן פסול, הפעילו צנזורה ומנעו ביקורת על אולמרט.

גולת הכותרת של גילת הייתה חשיפה בתחקיר ב"ידיעות אחרונות" את מעורבותו בפלילים של יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי, שלבסוף ריצה מאסר בכלא בשל החשיפה. בעת עבודתו על התחקיר בפרשת דרעי גילת קיבל איומים על חייו, בעקבותים נשא עליו אקדח. גילת אף סיפר בעבר כי המשטרה חשפה האזנות סתר שנעשו לו בעת עבודתו ב"ידיעות אחרונות".

לפני כשבוע פיטר ביסמוט את דן מרגלית שהאשים אותו בפיטורים ממניעים פוליטיים. מרגלית צייץ מיד לאחר מכן: "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור. בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ"ישראל היום." זה לא כלכלי כי לא הציע להפחית משכרי. אני גא וגם עצוב". ההערכות הן כי מי שמנע עד כה את פיטוריו של מרגלית היה עמוס רגב, ואילו כאשר זה הוחלף לאחרונה על ידי ביסמוט, עזיבתו של מרגלית היא עניין של זמן.

לפי גורם בעיתון, הפיטורים של גילת מפתיעים - בניגוד לשאר המפוטרים מישראל היום - שכן "מוטי מאוד אהוב ומוערך בעיתון, מכל הכיוונים. זה מפתיע", לטענתו. הגורם גם ציין כי תחת גילת עובדים מיכל שבת ועוזי דיין בדסק התחקירים, ובמידה וגם הם יפוטרו - יש במהלך קיצוץ של 3 משכורות. "מצעד המפוטרים הם עם משכורות גבוהות", אמר.

בשנה האחרונה גילת החל למתוח ביקורת בעיתון על ראש הממשלה נתניהו, כאשר במקביל הוא פירסם סטטוסים נגדו ברשתות החברתיות. למשל, בנושא התאגיד - גילת כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מה שהפחיד את נתניהו, כחשוד בפלילים, היו מערכות החדשות, האקטואליה ותוכניות התחקירים. בהם הוא החליט לקדש מלחמה".

את תגובת גילת לא ניתן היה להשיג. מישראל היום נמסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully