וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן לא מודיעין: בעיריית י-ם זועמים על התאגיד ודורשים קנס של מיליונים

14.6.2017 / 15:02

בעירייה מסירים את הכפפות וטוענים כי התאגיד, שהחל לשדר מחוץ לבירה, כבר פגע פגיעה קשה בעובדים שלא נקלטו בו בשל בעיות נגישות. במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה הם דורשים מכחלון להטיל מידית קנס של 12 מ' ש' בשל "הפרה ברורה של החוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האב, הבן ורוח החוק. אלדד קובלנץ וניר ברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך
"ישיבות הנהלת התאגיד לא מתקיימות בעיר, ולמרות שניתן כבר היום לאכלס את בניין הקבע בירושלים, לא הועברו עדיין תכניות השיפוץ למבנה, ותהליך השיפוץ יימשך לפחות כשנה מרגע הגשת התוכניות"

עיריית ירושלים פנתה במכתב לשר האוצר משה כחלון בנוגע לאי-עמידה של התאגיד בתנאי המעבר לירושלים. במכתב מבקש סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, מכחלון לפעול באופן מידי להטלת סנקציה ראשונית על התאגיד בגין איחור של 6 חודשים במימוש המעבר.

כזכור, חוק השידור הציבורי קובע כי מקום מושבו של תאגיד השידור הציבורי יהיה בירושלים. במכתב מצוין כי הנושא עלה לדיון מספר פעמים בוועדת הכלכלה של הכנסת וסוכם על אבני דרך ולו"ז להעברת כלל משרדי התאגיד, למעט אולפני משנה, לירושלים. לפי אבני הדרך שסוכמו נקבע כי מתחילת הדרך יהיו לתאגיד משרדים בירושלים ועיקר שידורי הרדיו יהיו מירושלים, וכי ההנהלה תשב ותפעל אך ורק מירושלים; החל מיולי 2017 רוב עובדי התאגיד יהיו בירושלים ומחלקות נוספות ייפתחו במבנה שרכש התאגיד ברחוב כנפי נשרים; והחל מיולי 2018 כל מחלקות התאגיד למעט אולפני משנה יהיו בירושלים.

ברקוביץ מזכיר במכתבו את הפנייה שעשה לפני כחודש ליו"ר התאגיד גיל עומר, בנושא המעבר לירושלים, וטוען כי "ישיבות הנהלת התאגיד לא מתקיימות בעיר, ולמרות שניתן כבר היום לאכלס את בניין הקבע בירושלים, לא הועברו עדיין תכניות השיפוץ למבנה, ותהליך השיפוץ יימשך לפחות כשנה מרגע הגשת התוכניות".

לטענתו, "עומר השיב כי צפויה דחייה בלוחות הזמנים הנ"ל של כחצי שנה לכל הפחות, ללא מתן הסברים מספקים לדחיות החוזרות ונשנות למעבר". ברקוביץ מזכיר במכתב כי אי עמידה באבני הדרך האמורות מהווה הפרה ברורה של החוק ובנוסף מהווה עילה להפעלת הסנקציות הקבועות בחוק כנגד התאגיד. ולכן, הוא מבקש משר האוצר לפעול באופן מידי להטלת סנקציה ראשונית על התאגיד בגובה 12 מיליון שקל, בגין איחור של 6 חודשים במימוש המעבר לירושלים ובקיום החוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאן החדשות לא מירושלים. אולפני התאגיד במודיעין/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאגיד בתגובה: "המעבר צפוי להתבצע בסוף 2017"

ברקוביץ אמר לוואלה ברנז'ה כי "התנהלותם שערורייתית, אין להם כוונה אמיתית לעבור. מאות המשרות האיכותיות הללו צריכות להיות בירושלים"

ברקוביץ אמר לוואלה ברנז'ה כי "האחריות הציבורית שלי לא מאפשרת להשלים עם מדיניות ראשי התאגיד לעזוב את ירושלים ולפגוע בה. התנהלותם שערורייתית, אין להם כוונה אמיתית לעבור לירושלים. מאות המשרות האיכותיות הללו צריכות להיות בירושלים. הממשלה והכנסת, שאפשרו לתאגיד להתחיל לשדר מחוץ לירושלים, פגעו כבר פגיעה קשה בעיר ובעובדים, שלא נקלטו בתאגיד ולא היו מסוגלים לבצע את הנסיעות".

ברקוביץ הוסיף: "אני קורא לשר כחלון להתעשת ולאכוף בסנקציה כלכלית משמעותית את התאגיד, בהתאם לחוק, ובהתאם להודאת יו"ר התאגיד על עיכוב של חצי שנה לכל הפחות. אני מאמין שהטלת הסנקציה תביא את התאגיד לשנות התנהלותו ולעבור לירושלים, לחזק את מעמדה וחוסנה הכלכלי. אמשיך לפעול בנושא הזה בכל האמצעים, המשפטיים הציבוריים והפוליטיים עד מעבר התאגיד לירושלים".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "הוועדה המיוחדת בראשות יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, בדיוניה על תיקון חוק השידור הציבורי, קבעה כי בשל תיקון החוק לוחות הזמנים ישתנו וידחו ללא קנסות או קיזוזים. 4 הקומות במבנה הקבע, שרכש התאגיד בירושלים, נמצאות בשלבים אחרונים של התאמות שיאפשרו שידור תקין, רציף ומתקדם מירושלים, בכל הפלטפורמות: ברדיו, בדיגיטל ובטלוויזיה. המעבר צפוי להתבצע בסוף דצמבר 2017. מהדורות החדשות של קול ישראל משודרות מירושלים מיום תחילת שידורי התאגיד וישיבות המועצה מתקיימות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully