וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליף של מוטי גילת ב"ישראל היום": מקורבו של נתניהו - עורך אתר "מידה"

14.6.2017 / 16:45

עקיבא ביגמן, אשר את טוריו נוהג ראש הממשלה לשווק מעת לעת בעמוד הפייסבוק שלו, יכתוב טור קבוע ב"ישראל היום" בימי שישי - כך נודע לוואלה ברנז'ה. אתמול פורסם כי מוטי גילת פוטר על ידי העורך החדש בועז ביסמוט. כזכור, גם רן ברץ היה איש "מידה"

עקיבא ביגמן. פייסבוק, צילום מסך
הכוורת מתחברת. ביגמן/צילום מסך, פייסבוק

פחות מיממה עברה מאז שפורסם על פיטוריו של מוטי גילת מ"ישראל היום", ובעיתון שבבעלות שלדון אדלסון כבר גייסו מחליף – עורך אתר "מידה" עקיבא ביגמן, כך נודע לוואלה ברנז'ה. ביגמן יעזוב את אתר "מידה" לאחר 5 שנים במערכת.

מי שגייס אותו בזמנו למידה היה מייסד האתר רן ברץ, ששימש עד לפני כמה חודשים כראש מערך ההסברה של רה"מ נתניהו וסיים את התפקיד כעבור 7 חודשים בלבד כשברקע שמועות על יחסים עכורים. כמו ברץ, גם ביגמן נחשב למקורב לנתניהו.

גילת טען אתמול כי הציע לקצץ 60% משכרו, אך ביסמוט לא נענה לבקשתו והוא פוטר. פיטוריו של גילת מצטרפים לשורת פיטורים שכוללת את "המורדים" - אלו שהעזו לכתוב בעיתון או לצייץ ברשתות החברתיות נגד נתניהו - דן מרגלית ועמוס רגב, ועובדים רבים נוספים במערכת. כזכור, מרגלית טען כי פיטוריו לא נבעו מקיצוצים אלא ממניעים פוליטיים. מרגלית צייץ לאחר מכן: "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור. בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ"ישראל היום." זה לא כלכלי כי לא הציע להפחית משכרי. אני גא וגם עצוב". מקורביו של גילת טענו דברים דומים.

שינויים נוספים במערכת: לוואלה ברנז'ה נודע כי איריס קורן, עורכת לייף סטייל ואוכל ב"ישראל היום" וכתבת במדור, גם הודיעה על עזיבתה, ובשל צמצומים בעיתון לעת עתה לא תהיה לה מחליפה בתפקיד.

מאוחר יותר העיתון הודיע על שורת מינויים במערכת: עומר לחמנוביץ מונה לעורך "ישראל השבוע", המוסף האקטואלי-פוליטי של העיתון. לחמנוביץ שימש עד עתה כסגן עורך המוסף. הוא החל כעורך במדור הספורט בעיתון, וערך את מדור הספרים מ-2007. הוא זוכה פרס ברנשטיין לביקורת ספרותית בעיתונות היומית לשנת 2013. עורך המוסף, גונן גינת, ימשיך לכתוב טור שבועי במוסף.

אלדד בק מונה לכתב "ישראל היום" באירופה. בק שימש עד לפני מספר חודשים כשליח "ידיעות אחרונות" באירופה ולפני כן שימש בתפקידים שונים בגל"צ, עיתון חדשות ועיתון הארץ.

ביסמוט מסר: "אני משוכנע שהמינויים, יחד עם נוספים הבאים עלינו לטובה יחזקו את 'ישראל היום' במשימתו לשמש עיתון מוביל, הוגן ומאזן במרחב התקשורתי, ובמה רצינית לליבון דעות עבור החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully