וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דורשי טובת נתניהו לא רוצים שאשב 'בישראל היום'"

וואלה ברנז'ה

15.6.2017 / 8:50

מוטי גילת התראיין לראשונה מאז פיטוריו ואמר בגל"צ כי אין לו ספק שנתניהו מעורב במהלך. הסיבה, לטענתו, היא ההתקדמות בחקירת התיקים שבו מעורב רה"מ ורעייתו: "השורה התחתונה – אתם לא רוצים כתב לוחם שכותב נגד שחיתות שלטונית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוטי גילת/מערכת וואלה!, צילום מסך
"יש בעיתון אנשים מאוד טובים. יש שם בעלי מקצוע טובים. אנחנו במדור שלי הצלחנו לפתוח עיתון בתוך עיתון. הצלחנו להושיט יד בנושאים חברתיים, ולהילחם בשחיתות השלטונית"

מוטי גילת שפוטר השבוע מ"ישראל היום" התראיין לראשונה מאז פיטוריו לאילנה דיין בגל"צ, ואמר כי אין לו ספק שראש הממשלה בנימין נתניהו מעורב במהלך. הסיבה לטענתו היא ההתקדמות בחקירת התיקים שבו מעורב רה"מ ורעייתו. גילת תיאר את מה שאירע ביום שלישי האחרון ואמר: "ישבתי מול עורך העיתון ביסמוט ומול המו"ל בהרב. הם אמרו שהסיבה הפורמלית היא קיצוצים – 'תחתוך במשכורת' ומראש הסכמתי לחתוך. אבל זאת לא הייתה הסיבה לפיטורים. זה ברור לגמרי. אני יכול להעריך כי אין סיבה אחרת הגיונית. המדור שלי עוסק בשחיתות השלטונית ובשחיתות הציבורית, והערכתי שיבוא יום ויגידו לי - די, לא רוצים את זה יותר".

מה השתנה לאחרונה?

"אנחנו מתקרבים לרגע ההכרעה בתיקי נתניהו, בתיק של אשתו, אפשר לנחש ולהביא בחשבון שדורשי טובת נתניהו לא רוצים שאשב בישראל היום עם המדור הזה. זה שקוף לגמרי. כשאומרים לך שהבעיה כלכלית ורוצים להדק את המשכורות ואני מוכן לקצץ".

וכשאתה אומר לביסמוט - אני מוכן לקצץ - מה הוא עונה?

"תוריד עוד. הגענו לפגישה נוספת ואני מוריד עוד. ואז בהרב אומר לי – בעצם חברה שבה מורידים שכר לטובת העובדים זה לא לטובת החברה. מניסיון אישי שלי".

שנים אתה עובד בעיתון שהוא לא עיתון

"יש שם אנשים מאוד טובים, כמו העובדים בדסק שלי, מיכל שבת ועוזי דיין, ובמחלקות אחרות. יש עורכים טובים. יש שם בעלי מקצוע טובים. אנחנו במדור שלי הצלחנו לפתוח עיתון בתוך עיתון. 'הגטו שלנו' קראו לזה. הצלחנו להושיט יד בנושאים חברתיים, ולהילחם בשחיתות השלטונית".

לא התבקשת להוריד משהו?

"לרוב היה לי חופש מוחלט. ביקשו להוריד טון לעתים אבל היה חופש והתוצאות מדברות בעד עצמן".

והטענה שלא עשית תחקירים על נתניהו

"זה לא נכון. הרי לא יביאו לי חומרים על תחקיר עליו כי יודעים שאני ב'ישראל היום', אז לא פירסמנו תחקירים חדשים. אבל טיפלתי בכל הנושאים שנתניהו היה במקום אחד והאחרים היו ממול".

משבר החשמל בעזה- נתניהו: "לישראל אין שום עניין בהסלמה וכל פרשנות אחרת היא שגויה". ניב אהרונסון
רה"מ נתניהו/ניב אהרונסון
"הזהירו אותי רבים וטובים כבר לפני חודשים – אל תכתוב נגד נתניהו אל תכתוב בעד התאגיד. עובדים מהשורה אמרו לי, אנשים שהיה חשוב להם שהמדור ימשיך להופיע. המדור הזה שירת שורה של אנשים טובים ואזרחים הגונים"

כשביקשו להוריד את הרף היה רגע שכמעט התפטרת?

"לא. לא הגענו מקומות האלה. פירסמתי דברים חשובים, לגיטימיים. עסקנו בו משמאל ומימין ובמעגל הקרוב והפחות קרוב".

כשאתה כותב על שרה נתניהו - אתה מקבל תגובה אחרי זה מההנהלה?

"לא. לא באו אלי. אני מניח שבכירי העיתון נחשפו לביקורת אבל זה התנהל בצורה ציבורית".

עד כמה נתניהו מעורב אקטיבי במערכת?

"אני לא יודע. לא הייתי שם בקטעים האלה, הייתי בבקרים ודברים כאלה אם זה קורה זה קורה בלילות. אין לי מושג על הדבר הזה".

ואתה בטוח שהוא מעורב במקרה שלך?

"אין ספק. הזהירו אותי רבים וטובים כבר לפני חודשים – אל תכתוב נגד נתניהו אל תכתוב בעד התאגיד. עובדים מהשורה אמרו לי, אנשים שהיה חשוב להם שהמדור ימשיך להופיע. המדור הזה שירת שורה של אנשים טובים ואזרחים הגונים".

העובדה שרגב כבר לא עורך – בגלל זה איבדת את חומת המגן שלך?

"יש עובדות פשוטות. זה היה משחק מכור והיה ברור לי מה השורה התחתונה – אתם לא רוצים כתב לוחם שכותב נגד שחיתות שלטונית. הם הציעו לי להיות פרילנס, אמרתי אני שכיר ואמשיך להיות שכיר".

היה ניסיון לגרום לך ללכת בטוב?

"כן, נעניק לך מענק ונלחץ ידיים ונפרסם הודעה משותפת".

שאין לך טענות לעיתון?

"כן. יושב עם עיתונאי עם ותק וניסיון שלי עשיר, ושומע את כל התשבוחות והסופרלטיבים, מניחים לך על הראש כתר ועוד כתר, נדמה לך שאומרים לך לפוליצר אבל הפרס הוא לך הביתה, הענקת כבוד לעיתון והגיע הזמן לבעוט אותך הביתה".

יכול להיות שהבנת השבוע משהו שאומרים לך כבר שנים?

"לא, זה עיתון טוב. ההנהלה נעצה סכין בגב אבל יש בעיתון אנשים טובים. לא אתפלא אם בתקופה הקרובה גם שלמה צזנה יפוטר, שהרי בני הזוג לא אוהבים אותו, כבר היו סכסוכים. היה ברור לי שהם יגידו די הוא מפריע לנו".

תמשיך לכתוב?

"מניח שכן, אמצא את הבמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully