נושאים חמים

כאן מעודכנים: השדרנית הקריאה את כותרות העיתון – של אתמול

שדרנית "כאן" הגישה ביום שלישי את "אור ראשון" ברשת ב', אך הקריאה בטעות את הכותרות של "הארץ" מיום שני. מאוחר יותר הסבירה שהסיבה היא "מצוקת עיתונים". בהמשך, בתאגיד הסירו מהאתר את קובץ השמע של התוכנית. וואלה ברנז'ה נזכרת בימי ערוץ 1

אולפני התאגיד (צילום מסך)
אולפני "כאן" (צילום: יח"צ)

בתאגיד השידור מתמודדים מאז ההשקה עם מספר תקלות טכניות, הגדולה שבהן קשורה לאי-שידור פרסומות ברדיו מאז ההשקה – תקלה שטרם נפתרה ונראה שאין פתרון באופק – אך את התקלה הבאה ניתן היה למנוע בקלות. השדרנית יערה שפירא הגישה ביום שלישי את התוכנית "אור ראשון" המשודרת ב-5 לפנות בוקר לפני תוכניתו של אריה גולן, והקריאה בטעות את הכותרות של עיתון "הארץ" מיום שני.

לאחר שגולן הפנה את תשומת ליבה של שפירא לטעות, היא התנצלה בשידור והסבירה שזה נובע מ"מצוקת עיתונים" באולפנים במודיעין (כאשר על פי גורם המעורה בפרטים, המערכות לא מוכנות לשלוח עיתונים לאולפנים המבודדים במודיעין, בעיה שלטענתו השתפרה מאז ההשקה אך עדיין קיימת). בתאגיד לא היו מרוצים מהעובדה שלא רק שנעשתה פאדיחה מביכה, אלא גם שהיא מוקלטת ומתועדת באתר והסירו את קובץ השמע של התוכנית מיום שלישי ושמו במקום שוב את התוכנית של יום שני.

בדקות הראשונות לתוכנית שפירא החלה להקריא את הכותרות של "ידיעות אחרונות" ולאחר מכן את עברה לכותרת של "הארץ", כשהיא אומרת: "'הארץ' כרגיל עם כותרות קצת שונות. הכותרת הראשית: נתניהו והרצוג נועדו בחשאי עם א-סיסי בקהיר בשנה שעברה. ידיעה של יוסי ורטר...הכותרת השנייה היא המתווה של רה"מ נתניהו לממשל טראמפ".

לאחר מכן שפירא הקריאה את הכותרות של "גלובס" ו"ישראל היום", ובסביבות הדקה 22:00 בתוכנית היא אומרת: "זה זמן טוב להגיד שאריה גולן תפס אותי, הוא נכנס לפה לאולפן, נחמד מצידו, להגיד שהוא תפס אותי שהקראתי את הכותרת הראשית בעיתון 'הארץ' של אתמול והייתי רוצה לומר שזו לא אשמתי כי זה מה שהיה פה, אבל זו אשמתי כי סימן שלא קראתי את עיתון 'הארץ' של אתמול - ואריה גולן שהוא אדם יותר עירני ממני שם לב לזה. אז קודם כל אני משלימה והכותרת הראשית של 'הארץ' של היום היא כמו ברוב העיתונים - חמאס: החלטת ישראל לצמצם את אספקת החשמל תוביל לפיצוץ. כותרת שנייה: בנט מעדיף את ירושלים מאוחדת על הסדר עם הפלסטינים".

שפירא הפנתה לתגובה בתאגיד, ובתאגיד סירבו להגיב.