וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבג"ץ על פיצול התאגיד נדחה – והליך איתור המנכ"ל מוקפא

18.6.2017 / 13:55

בחודש האחרון פעלה חטיבת החדשות המקורית כרגיל – וככל הנראה המצב ימשך כמה לעוד מספר חודשים, זאת למרות שהמדינה תכננה לבצע את פיצול החדשות מ"כאן" בסמוך לעלייה לאוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיצול חטיבת החדשות מתאגיד השידור נדחה: למרות שהמדינה תכננה לבצע את פיצול החדשות מ"כאן" בסמוך לעלייה לאוויר, ודאגה להעביר את החוק המתוקן בכנסת, העתירה של התאגיד ושל ארגון עיתונאים שהוגשו מיד לאחר החקיקה הובילו להוצאת צו ביניים על ידי בג"ץ. נכון לעכשיו, בחודש האחרון פעלה חטיבת החדשות המקורית כרגיל – וככל הנראה המצב ימשך כמה לעוד מספר חודשים. המדינה הייתה אמורה להשיב לעתירה בשבוע שעבר, אך היא טענה כי היא צריכה פרק זמן נוסף. בג"ץ הסכים לדחייה וקבע כי על המדינה להשיב על ה-11 ביולי והדיון בנושא נקבע רק ל-7 באוגוסט. כך שהליך מציאת המנכ"ל לתאגיד החדשות מוקפא בשלב הזה.

לפי החוק, תאגיד "כאן" לא יתעסק בחדשות ואקטואליה, וחטיבת החדשות שלו תבוטל. מרבית עובדי חטיבת החדשות בתאגיד ישמרו על עבודתם ויעברו לעבוד בתאגיד החדשות החדש שיוקם, יחד עם עובדים נוספים מרשות השידור, אך הוא יעבוד תחת הנהלה חדשה, שתמונה על ידי הדרג הפוליטי ולא תהיה כפופה להנהלה הנוכחית של התאגיד. לראשי התאגיד – אלדד קובלנץ וגיל עומר – לא תהיה כל נגיעה לגוף החדשות החדש, ומנהל חטיבת החדשות בתאגיד "כאן" – העיתונאי ברוך שי, יישאר בתפקידו אך ורק כעורך ראשי. מעליו, ימונה מנהל כללי לתאגיד החדשות, שירכז בידיו את כל הסמכויות הנוגעות לתקציבים, הניהול השוטף וקבלת עובדים ועיתונאים לתאגיד.

לפני כחודש הודיע הכונס הרשמי, דוד האן, כי שי מונה באופן זמני למנהל תאגיד החדשות. בהודעה שיצאה נמסר כי "בהתאם להוראות החוק, ברוך שי ישמש מעתה גם כמנהל הכללי של תאגיד החדשות וזאת עד למינוי מנכ"ל זמני לתאגיד החדשות בידי הכונס הרשמי". שי נבחר בזמנו לתפקיד מנכ"ל זמני למשך כ-3 חודשים עד למינוי מנכ"ל קבוע על-ידי מועצת תאגיד החדשות – שכאמור בשל הדחייה בבג"ץ, גם הליך האיתור של המועצה נדחה. שי עבר לתאגיד לפני מספר חודשים מערוץ 10 – שם שימש כעורך המהדורה המרכזית – והיה אמור לשמש בתפקיד מנהל חטיבת החדשות בתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully