וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפוש תוכן והחרמתו במערכת כלי תקשורת - תקדים מסוכן לחופש העיתונות"

וואלה ברנז'ה

18.6.2017 / 17:07

מועצת העיתונות תובעת מהיועמ"ש ומפרקליט המדינה לספק הסברים לגבי הפשיטה על הוצאת הספרים של "ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר: "לא להפוך את ישראל למקום שבו פשיטות משטרה על מערכות עיתונים ובתי הוצאה לאור מתבצעות כמהלך שבשגרה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת העיתונות תובעת מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ומפרקליט המדינה, שי ניצן, לספק הסברים לגבי הפשיטה על הוצאת הספרים של "ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר. לטענת המועצה, בפשיטת המשטרה הוחרמו כתבי יד נוספים בנושאים פוליטיים ומדיניים, מלבד זה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, "והדבר נעשה שלא על דעת הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, כלומר שלא מסיבות ביטחוניות חד-משמעיות", לפי המועצה.

במועצה קוראים לגורמי אכיפת החוק "שלא לנהוג בקלות דעת בנושאים מסוג זה, ולא להפוך את מדינת ישראל למקום שבו פשיטות משטרה על מערכות עיתונים, כולל בתי הוצאה לאור, העוסקים בתכנים עיתונאיים, מתבצעות כמהלך שבשגרה. חיפוש תוכן והחרמתו במערכת של כלי תקשורת על כל ענפיו, זהו תקדים מסוכן לחופש העיתונות וחופש הביטוי, ויש לסלקם מן המציאות הנוהגת בדמוקרטיה הישראלית".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי המשטרה ערכה חיפוש בבית ידיעות בראשון לציון בעקבות חשד להדלפת חומרים מסווגים של אולמרט. המשטרה פשטה אף על ביתו של יהודה יערי, עורך ספרו של אולמרט מטעם ההוצאה. לדברי גורם במשטרה, החיפוש נעשה על פי צו שהוציא בית משפט שלום בראשון לציון אחרי שהפרקליטות בצעד חריג ונדיר אישרה לבצע חיפוש במשרדי הוצאה לאור של עיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully