וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם חדשות 2 עוכב ע"י מאבטחי רה"מ, הופרד מהעיתונאים, והופשט

19.6.2017 / 12:50

צלם חדשות 2, ישראלי תושב ע'ג'ר, עוכב באופן חריג במשך שעתיים על ידי אבטחת רה"מ בכניסה לבית החולים זיו בצפת; הצלם נבדק בחדר צדדי ובהמשך הופשט למשך רבע שעה. חדשות 2: "אפליה קשה"

טקס חנוכת המחלקה הרדיולוגית במרכז הרפואי זיו, צפת, 19 ביוני 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, הבוקר, בבי"ח זיו בצפת/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

צלם חדשות 2, ישראלי תושב ע'ג'ר, עוכב באופן חריג במשך שעתיים על ידי אבטחת רה"מ בכניסה לבית החולים זיו בצפת; הוא אף הופרד מיתר העיתונאים והופשט לתחתוניו. הצלם, עלי ונוס, היה עם כתב חדשות 2 בצפון, גיא ורון, ואף קיבל לפני כשלושה חודשים את תעודת לשכת העיתונות הממשלתית, זאת, כך אומרים בחדשות 2, לאחר תקופה ארוכה, שבמהלכה המתין לקבלת התעודה.

עוד אומרים בחדשות 2 כי במהלך השעתיים שעוכב, הצלם נבדק בחדר צדדי ולאחר מכן גם ציוד חברת החדשות נבדק במשך זמן ארוך. בהמשך, הצלם הופשט למשך רבע שעה. במהלך האירוע עצמו - עוד בטרם עלה ראש הממשלה נתניהו לשאת דברים - ניגשו אליו פעמיים מאבטחים ושאלו שאלות ואף הפסיקו את עבודתו למספר דקות.

מחדשות 2 נמסר: "אנו רואים בחומרה את ההתנהלות כלפי עיתונאי חדשות 2. במהלך הבידוק המקיף נוצרה תחושת אפליה קשה כלפי הצלם רק בשל היותו תושב הכפר ע'ג'ר. עיתונאים אינם מעל החוק אך אין כל הצדקה לעכב עיתונאי באופן משפיל ומבזה כפי שהתרחש הבוקר על רקע שיוכו המגזרי".

מארגון העיתונאים נמסר כי הם "מגנים את ההתנהגות המבישה של גורמי האבטחה כלפי צלם חדשות 2 עלי ונוס. לא הייתה כל סיבה לעכב אותו ולהשפיל אותו כפי שנעשה על ידי מאבטחי ראש הממשלה, מה שמדיף ריח חריף של אפליה פסולה על רקע מגזרי. היותו של העיתונאי תושב הכפר הישראלי רג'ר, על גבול הלבנון, אינה יכולה להוות עילה להתנהגות המבישה כלפיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully