וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה ב-i24news

21.6.2017 / 10:50

בארגון טוענים ל"ניסיונות לפגיעה בהתארגנות, סחבת במשא ומתן וביצוע צעדים חד-צדדיים על ידי ההנהלה" ומציינים כי בתום שבועיים מההכרזה על הסכסוך, העיתונאים בערוץ רשאים לנקוט בצעדים ארגוניים

מערכת i24news. מיכל גורביץ',
מערכת I24news/מיכל גורביץ'

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה ב-i24news, זאת על רקע מה שבארגון מכנים "ניסיונות לפגיעה בהתארגנות, סחבת במשא ומתן וביצוע צעדים חד-צדדיים על ידי ההנהלה". בארגון מציינים כי בתום שבועיים מההכרזה על הסכסוך, העיתונאים בערוץ רשאים לנקוט בצעדים ארגוניים.

כזכור, לפני כשנתיים הכריז ארגון העיתונאים על יציגות ב-I24news ומאז התנהל משא ומתן בין הצדדים. אך בארגון טוענים כי ההנהלה מסרבת למסור נתונים ומונעת את קידום החתימה על ההסכם. עוד אומרים בארגון כי בימים האחרונים הודיעה ההנהלה כי היא מסרבת לאפשר לארגון ולוועד לקיים אסיפות הסברה. "זהו ניסיון חמור נוסף של ההנהלה לפגוע בהתארגנות העובדים, בזכות הבסיסית שלנו להתאגד ולדרוש יחד את זכויותינו", כך על פי הוועד.

במכתב שנשלח אתמול על ידי היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עוה"ד ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, נכתב: "מכתבכם מהווה נדבך נוסף של חוסר תום לב מצד מרשתכם תוך שהיא מעלה טענות סרק ובאמצעותן מציגה את מטרתה הפסולה בגלוי: פגיעה במעמד העבודה המאורגנת במקום העבודה ולהביא למיגורה".

עוד נכתב כי "בדרך זו גם ראוי ונכון לקרוא את ההתנהלות של החברה בשבועות ובחודשים האחרונים, ובכלל זה: ביטול ישיבות; חזרה בכם מהסכמות; הצהרה כי אין כל דבר סגור ומוסכם עד לחתימה, כדרך עבודה; שינוי חזית והצהרה – גם בישיבה האחרונה ממש (לפני כשבוע ימים) – כי אתם מעוניינים 'לנסח הכל מחדש' – למרות שטיוטת ההסכם הקיבוצי כבר מצויה בידי החברה מזה כשנה וחצי; ואף הימנעות מתמשכת ביותר מהעברת נתונים ומידע וכן מהעברת תשובות על נושאים שבמחלוקת, כאמור משך חודשים ארוכים".

על פי ארגון העיתונאים ב-i24news מועסקים כ-370 עובדים, מתוכם כ-280 עיתונאים. החברה נמצאת בבעלותו של פטריק דרהי, בעלי HOT, ולאחרונה אף קיבלה היתר לשדר במסגרת הכבלים ובלוויין.

איילה חננאל, רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים, מסרה: "בחודשים האחרונים ההנהלה פעלה באופן מכוון כדי למשוך זמן וכדי לא להגיע להסכם. בימים האחרונים היא אף הסלימה את הפגיעה בהתארגנות ובעובדים ולכן החליטו הוועד והארגון בגיבוי העובדים להכריז על סכסוך עבודה. אני מקווה שההנהלה תתעשת, תפעל באחריות ותחזור לנהל משא ומתן מתוך כוונה אמיתית להגיע להסכם".

מהנהלת הערוץ נמסר בתגובה: "I24news הינו ערוץ בינלאומי המתפתח ללא הפסקה בשלוש השנים האחרונות, נותן במה וקידום לעיתונאים רבים, החל לשדר בארה"ב ובחודשים הקרובים אף יחל לשדר בישראל. ההנהלה מאפשרת דיאלוג בונה עם העובדים. ארגון העיתונאים אינו ארגון יציג ואף מסרב באופן שטתי למסור את טפסי ההצטרפות. עם זאת, ההנהלה פתוחה לשיח ותמשיך להתנהל בהגינות תוך דאגה לרווחת עובדיה כפי שעשתה ועושה עד כה ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully