וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אשקלון תובעת את ynet: "עיוות נתוני המיצ"ב של התלמידים בעיר"

22.6.2017 / 13:11

העירייה תובעת את האתרים ynet ומדל"ן בעקבות כתבה שהתפרסמה עם נתוני המיצ"ב של בתי הספר בישראל. העירייה: "ממוצע הציונים של תלמידי אשקלון היו שגויים ומוטעים. הבדלים עצומים אלה מהווים פגיעה חמורה וקשה בעיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיריית אשקלון הגישה לאחרונה תביעה נגד אתר ynet ואתר מדל"ן בגין "עיוות נתוני המיצ"ב של תלמידי אשקלון לשנת תשע"ו ופרסומם בצורה שגויה ומטעה" לטענת העירייה - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

מדובר בכתבה שהתפרסמה באמצע מאי באתר המכילה את נתוני המיצ"ב של כל בתי הספר בישראל. בעירייה אומרים כי על פי נתוני משרד החינוך, ממוצע הציונים של תלמידי העיר עומד על 61%, זאת לעומת הנתונים שהוצגו באתרים לעיל, מהם עולה, כביכול, כי ממוצע הציונים של התלמידים בעיר עומד על 42%.

הפער התגלה לאחר בדיקה שנערכה במינהל החינוך בעירייה, בשיתוף משרד החינוך, בדו"חות הרשמיים בנושא ומהם נמצא כאמור כי נתוני הציונים של תלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בעיר גבוהים מאלו שפורסמו בכתבה.

בתביעה נכתב: "הנזק שנוצר בעקבות הפרסום הפוגע, מעבר להיותו עצום ובלתי ניתן לכימות והערכה לעת הזו, עלול להשפיע לא רק על מערכת החינוך בעיר, על גאוותם וביטחונם של התלמידים ועל העושים במלאכת החינוך בעיר, אלא אף עלול להשפיע על החלטה להתגורר בעיר, על כל המשתמע מכך".

בנוסף נכתב כי "הבדלים עצומים אלה מהווים פגיעה חמורה וקשה בעיר, בתלמידיה ומוריה, ומדרדרים את דרוג מערכת החינוך של אשקלון הרחק מהמקום בו היא מצויה בפועל לפי נתוני משרד החינוך! בעשרות מקומות מהמקום הנכון".

ב-ynet סירבו להגיב. מהעירייה נמסר: "איננו דנים בתביעות בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully