וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן מכחיש איחוד הארץ-דה מרקר; בארגון העיתונאים צפויים להכריז על סכסוך עבודה

25.6.2017 / 12:22

גם אם לא יתבצע איחוד בין העיתון הכלכלי של קבוצת שוקן ל"הארץ", לוואלה ברנז'ה נודע כי בארגון העיתונאים נערכים לקראת תרחיש של פיטורי עשרות עובדים - ובין החלופות שנבדקות: הכרזת סכסוך עבודה והיערכות לבקשה לצווי מניעה

עמוס שוקן. ראובן קסטרו
עמוס שוקן/ראובן קסטרו

מו"ל "הארץ" עמוס שוקן מכחיש בפני וואלה ברנז'ה את איחוד המערכות בין "הארץ" ל-TheMarker. בכל מקרה, גם אם לא יתבצע איחוד בין העיתון הכלכלי ל"הארץ" – לוואלה ברנז'ה נודע כי בארגון העיתונאים נערכים לקראת תרחיש של פיטורי עשרות עובדים, כפי שפורסם ביום שישי האחרון. לכן, כחלק מההיערכויות, באסיפת העובדים הסוערת שנערכה ביום חמישי נבדקו כמה חלופות, ביניהן הכרזת סכסוך עבודה ובעת הצורך גם היערכות לבקשה לצווי מניעה.

במרץ פורסם בוואלה ברנז'ה כי ב"הארץ" מבצעים תוכנית קיצוצים כאשר לפי התכנון כ-15 עובדים צפויים לעזוב. גורם המעורה בפרטים טען בזמנו כי בעיתון מעדיפים להוציא עובדים לפנסיה על פני פיטורים. עוד פורסם כי המספר של העובדים שיפסיקו לעבוד בעיתון עדיין לא סופי – כאשר הדבר תלוי במי מהעובדים יפוטר ומה גובה השכר שלו.

במקביל בוצעו מספר שינויים מהותיים בעיתון, בעקבות צמצומים: נרי ליבנה זומנה לשימוע לפני פיטורים אצל שוקן. המהלך גרר שיתוף של עצומה ברשת הקוראת לביטול הפיטורים, כפי שהיה בפעם הקודמת שהמו"ל רצה לפטר את העיתונאית הוותיקה, ב-2012. בנוסף לכך, פורסם בוואלה ברנז'ה כי סגן העורך מייקי דגן סיים את תפקידו ולא מונה לו מחליף. גם מבקר התיאטרון הוותיק, מיכאל הנדלזלץ, ייצא לפנסיה.

בתוך כך, מוסף הספרים הוותיק עבר שינוי ניהולי כשהוטמע בתוך מערכת "גלריה". בסוף 2016 פורסם בוואלה ברנז'ה כי מערכת מוסף "ספרים" הוותיק של עיתון "הארץ" נסגרת. המוסף ממשיך להתפרסם כמוסף שבועי נפרד ב"הארץ" - אך ניהול, עריכת והפקת המוסף, שנוסד לפני כ-25 שנים, עבר לידיה של ליסה פרץ, עורכת "גלריה שישי".

במכתב יעדים שנשלח בינואר לעובדי הקבוצה, ופורסם בוואלה ברנז'ה, כתב שוקן כי "אפשר לומר שכל המאפיינים השליליים של מצב העיתונות המודפסת בעולם ובארץ באו לביטוי גם אצלנו...שוק הפרסום מתנהל באופן מנותק מהמציאות המשקית כולה. בשנת 2016 לא עמדנו ביעדי התקציב שקבענו בתחילתה בפער של כ-10%...התקציב שהכנו לשנת 2017 אינו פשוט. כדי לעמוד בתקציב ההכנסות נצטרך להתאמץ במיוחד, ועדיין יש סיכוי שלא נעמוד בו. תקציב ההוצאות כולל תכנית להקטנת הוצאות שגם היא לא קלה. היא ממש בתחילתה והיא חיונית כדי שנוכל לשמר את רווחיות החברה ויציבותה. בכוחות משותפים אנו מקווים שנצליח בכך".

טרם התקבלה תגובה מארגון העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully