וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת תיקנס? איומים בסנקציות עקב בדיחת הטורט של אורנה בנאי

26.6.2017 / 16:42

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שוקלת לפתוח הליך הפרה כנגד קשת, בעקבות בדיחה של אורנה בנאי בתוכניתו של גורי אלפי שהתפרשה כלעג על לוקים בתסמונת טורט, "ולאור סירובה התמוה של קשת להתנצל בשידור". קשת: "מדובר באלתור של אורחת התכנית, שהתנצלה על ההערה בפומבי"

אורנה בנאי, גורי אלפי. אביב חופי
"רק אילתור". אורנה בנאי וגורי אלפי/אביב חופי

בעקבות בדיחה של השחקנית והקומיקאית אורנה בנאי בתוכנית "היום בלילה עם גורי" אלפי בקשת, ערוץ 2, שהתפרשה כלעג ללוקים מתסמונת טורט, שוקלת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לפתוח בהליך של הפרה כנגד קשת. משמעותו הוא שאם ההפרה תתקבל יוטל קנס כספי בגובה עשרות אלפי שקלים על קשת.

בתחילת החודש מתח יועץ התקשורת אמיר דן, שבנו בן ה-17 לוקה בתסמונת טורט, ביקורת בעמוד הפייסבוק שלו על השחקנית והקומיקאית אורנה בנאי, בעקבות התבטאות שלה בתוכניתו של גורי אלפי שתיארה כי גם היא כביכול סובלת מטורט וחשה צורך לצעוק על אנשים. "מה שראיתי עבר קו אדום עבה מאוד", כתב דן בפוסט בפייסבוק. "בעוד הם (אלפי ובנאי) מתבדחים ומצחיקים את הקהל, צחקקה הגברת בנאי את הדברים הבאים: 'אני סובלת מתסמונת טורט! את מי אני יכולה לקלל? אני רוצה לקלל מישהו!', ואף פצחה בשלל נהמות ונביחות, לקול צחוק הקהל".

אורנה בנאי. שלומי צ'יקונה, מערכת וואלה! NEWS
התנצלה. אורנה בנאי/מערכת וואלה! NEWS, שלומי צ'יקונה

בעקבות כך פנה דן ב-7 ביוני בתלונה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והגדיר את דבריה של בנאי כפוגעניים השמים ללעג את הלוקים בתסמונת. דוד רגב, נציב פניות הציבור, פנה לקשת לקבלת תגובה, והיא מסרה לו כי תוכניתו של אלפי היא תוכנית בידור וסאטירה העוסקת בנושאי היום בדרכים הומוריסטיות וכי אין בכוונתה לפגוע באיש, ועוד מסרה לנציב כי לאור רגישות הנושא שולב באחת התוכניות אייטם שעסק בחשיבות שילוב מוגבלים בחברה. הנציב לא קיבל את עמדת הזכיינית, ולאחר צפיה בקטע המדובר הוא מצא את תלונתו של האב מוצדקת.

"הומור המגחך על מגבלתם או ליקויים של אנשים הוא הומור מבזה, משפיל ולא ראוי שאין לו מקום לטעמי גם במסגרת חופש הביטוי", כתב הנציב רגב בתגובה לאב. "בעקבות תלונתך, דרשתי כי הזכיינית תתנצל בשידור על התוכן הבוטה ואולם זו מסרה כי שילבה באחת התוכניות בהמשך אייטם שעסק בחשיבות שילוב מוגבלים בחברה. צפיתי באייטם המדובר ומצאתי כי מדובר בריאיון שנערך עם שחקנית קולנוע מפורסמת מארצות הברית, חירשת אילמת, שהגיעה לביקור בישראל (...). לא מצאתי כי הריאיון עונה על דרישתי להתנצלות בשידור בעקבות הקטע הפוגעני. לאור האמור ולאור סירובה התמוה של הזכיינית להתנצל בשידור, העברתי לגורמים המקצועיים ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו את המלצתי לפתוח כנגד הזכיינית בהליך של הפרה. אני מצר על חוסר הרגישות של הזכיינית במקרה זה".

מקשת נמסר בתגובה: "מר רגב מודע כי מדובר באילתור של אורחת התוכנית, אורנה בנאי, אשר התנצלה על ההערה בפומבי. כמו כן, מספר ימים לאחר האירוע שולבה בתוכנית התייחסות מיוחדת לחשיבות שילובם של בעלי מוגבלויות בחברה. מכאן שתמוהה תגובתו של רגב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully