וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CNN חזרה בה מדיווח על טראמפ; 3 כתבים אולצו להתפטר

28.6.2017 / 14:45

לאחר שהרשת חזרה בה מפרסום כתבה באתר ו-3 כתבים שלה אולצו להתפטר, צייץ נשיא ארה"ב בטוויטר: "וואו, CNN נאלצה לחזור בה מהסיפור הגדול על רוסיה ו-3 כתבים שלה התפטרו. מה עם כל שאר הסיפורים המזויפים שלהם? פייק ניוז"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
הנשיא טראמפ/רויטרס
טראמפ: "אז תפסו 'פייק ניוז' ב-CNN. מה עם CBS, NBC ו-ABC? מה עם ה'ניו יורק טיימס' הכושל ו'הוושינגטון פוסט'? הם כולם פייק ניוז"

שלושה כתבים בכירים ב-CNN אולצו להתפטר לאחר שהרשת נאלצה לחזור בה מכתבה שפירסמה באתר – כך על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס". הכתבה שפורסמה באתר CNN עסקה בבנק רוסי, המקושר למקורב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהיה תחת חקירה של הסנאט – כשברקע הניסיונות של רשת הטלוויזיה לקשר את הנשיא לניסיונות של רוסיה להתערב בבחירות בארה"ב.

לאחר התפטרות הכתבים, טראמפ צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "וואו, CNN נאלצה לחזור בה מהסיפור הגדול על רוסיה ו-3 כתבים שלה התפטרו. מה עם כל שאר הסיפורים המזויפים שלהם? פייק ניוז". מאוחר יותר צייץ: "אז תפסו 'פייק ניוז' ב-CNN. מה עם CBS, NBC ו-ABC? מה עם ה'ניו יורק טיימס' הכושל ו'הוושינגטון פוסט'? הם כולם פייק ניוז". גם סגנית דובר הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, נזפה בכתבי הבית הלבן על הסיפור במהלך ראיון לטלוויזיה.

על פי הפרסום ב"ניו יורק טיימס", עובד של CNN שמע את נשיא הרשת ג'ף צוקר אומר בשיחת ועידה עם אנשי דסק החדשות: "אנשים מנסים לתקוף אותנו, לחסל אותנו. המוניטין שלנו הוא הכל; הוא המטבע שלנו, ולכן אנחנו פועלים לפי נהלים מסוימים. אם אתה לא מבצע אותם, אתה לא עובד פה, נקודה".

המאמר שהרשת נאלצה לחזור בה מפרסומו נכתב על ידי עיתונאי ותיק בשם תומאס פרנק. העיתונאי קישר את מנהל קרן גידור ומקורבו של טראמפ, אנטוני סקרמוצ'י, לקרן השקעות רוסית שנמצאת בחקירת ועדת המודיעין של הסנאט. CNN לא פירטה אילו חלקים בסיפור היו לא נכונים, רק אמרה כי הוא לא עמד בסטנדרטים של העריכה ברשת.

שפל חדש במערכת היחסים המעורערת

כזכור, מערכת היחסים בין הנשיא לרוב התקשורת האמריקאית, ובמיוחד CNN, נמצאת בשפל עוד מימי הקמפיין של טראמפ לנשיאות. מיד עם בחירתו לנשיאות בנובמבר, טראמפ נפגש לתדרוך עם בכירים בתקשורת האמריקאית והטיף בפניהם על הסיקור המוטה בבחירות האחרונות. לפי גורם שנכח בפגישה, טראמפ אמר "אנחנו יושבים בחדר מלא שקרנים. התקשורת - שרימתה והטעתה את הציבור – טעתה לאורך כל הדרך".

הגורם הוסיף כי טראמפ פנה לכולם בחדר ואמר כי "התקשורת לא ישרה - ומלאה ברמאים ובשקרנים". הגורם טען כי טראמפ פנה במיוחד לנשיא רשת CNN, ג'ף צוקר, ואמר לו "אני שונא את הרשת שלך. כולם ב-CNN שקרנים – ואתם צריכים להתבייש בעצמכם".

בנוסף לכך, במסיבת עיתונאים שקיים הנשיא כמה שבועות לאחר נצחונו, כשברקע פרסום דיווח ברשת CNN על כך שהרוסים מחזיקים במידע מביך על טראמפ, הנשיא לא אפשר לכתב הרשת, ג'ים אקוסטה, לשאול שאלה במסיבת העיתונאים ואמר לו "אתה מפיץ חדשות מזויפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully