וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שחקן חיזוק: האגודה לזכויות האזרח - "נגן על שרון שפורר"

2.7.2017 / 11:51

לפי האגודה, התביעה של לשכת עורכי הדין נגד העיתונאית היא תביעת השתקה שפוגעת בחופש הביטוי ומסכנת את העיתונות החוקרת בישראל: "עיתונות חופשית, ביקורתית וחוקרת היא תנאי לדמוקרטיה ולזכויות האדם, ולשכת עורכי הדין מצווה להגן עליה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרון שפורר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האגודה לזכויות האזרח פנתה לבית המשפט בבקשה להצטרף כידידת בית המשפט לדיון בתביעה של לשכת עורכי הדין נגד שרון שפורר. לפי האגודה, מדובר בתביעת השתקה שפוגעת בחופש הביטוי ומסכנת את העיתונות החוקרת בישראל. הדיון הראשון בתביעה יתקיים השבוע, ב-5 ביולי בבית משפט השלום בהרצליה.

כזכור, לשכת עורכי הדין הגישה תביעת לשון הרע נגד שפורר, שפרסמה כתבות ביקורתיות על הלשכה. באגודה טוענים כי מימוש חופש הביטוי וחופש העיתונות הופך לנטל כבד כשאיום התביעה מרחף מעל ראשי העיתונאים שחוקרים גוף בעל כוח והשפעה. "גם אם התביעה נדחית, הוצאות המשפט לא מפצים את הנתבע על הנזק הכספי, עוגמת הנפש והטרדה שנגרמו לו. כתוצאה מכך, עלול להיווצר אפקט מצנן על תחקירים וביקורת כלפי גופים חזקים דוגמת לשכת עורכי הדין", לפי האגודה.

עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח, שהגיש את הבקשה, טוען כי "התביעה נגד שפורר אינה ראויה, ועצם הגשתה הוא שעלול להשפיל ולבזות את לשכת עורכי הדין ואת הציבור שהיא מייצגת. הנזק של תביעות משתיקות אינו נובע מתוצאות ההתדיינות המשפטית אלא מעצם הצורך לנהל את ההתדיינות. המסר שעובר לציבור הוא שהשתתפות בוויכוח ציבורי היא מסוכנת ועלולה לגבות מחיר כבד, ועל כן מוטב לשבת בשקט. עיתונות חופשית, ביקורתית וחוקרת היא תנאי לדמוקרטיה ולזכויות האדם, ולשכת עורכי הדין מצווה להגן עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully