וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הכנסת בנקודת רתיחה: מה יעלה בגורל 100 העובדים?

10.7.2017 / 14:52

דיון סוער בנושא עתידם של עובדי ערוץ הכנסת, בעקבות החלפת הזכיין המפעיל את הערוץ שתתבצע בסוף החודש מחדשות 2 לערוץ 20; ח"כ קיש: "אם 30 מתוך 55 עובדי הערוץ החדש יהיו מעובדי הערוץ הנוכחי זה בהחלט ראוי"

מוטי שקלאר. נמרוד סונדרס
"לתת עדיפות לעובדי ערוץ הכנסת הקיים". שקלאר/נמרוד סונדרס

ועדת הכנסת קיימה היום (שני) דיון מיוחד בנושא עתידם של עובדי ערוץ הכנסת, בעקבות החלפת הזכיין המפעיל את הערוץ שתתבצע בסוף החודש מחדשות 2 לערוץ 20 - נושא אשר נמצא תחת הכרעת בג"ץ. בעקבות המעבר בין המפעילים, פורסם כי רוב עובדי הערוץ (כ-90) לא ימשיכו להיות מועסקים בו מכיוון שערוץ 20 מתכנן להתבסס על הפקות חוץ ועל חברות הפקה חיצוניות בערוץ הכנסת החדש.

בתחילת מאי הודיעה מועצת הכבלים והלוויין על זכייתו של ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת. המפעילה הקודמת, חדשות 2, עתרה בשבוע שעבר לבג"ץ וביקשה לבטל את הזכייה של ערוץ 20, בטענה שהערוץ זכה במכרז ב"תכסיסנות אסורה". הדיון בנושא צפוי להיערך ב-19 ביולי, כ-10 ימים בלבד לפני מועד החלפת מפעילי הערוץ.

ח"כ יעל כהן פארן, שיזמה את הדיון, אמרה כי "הכנסת לא יכולה לדבר בכל שני וחמישי על פיטורים במפעלים שנסגרים ולא לתת את הדעת על כך שערוץ הכנסת עובר ידיים וכמעט כל העובדים יפוטרו. לפי מה שנמסר לי קרוב ל-100 עובדים קיבלו מכתבי פיטורים ורק בודדים נקלטו לעבודה בערוץ החדש". יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש, אמר כי "מדובר בנושא שנוגע אלינו חברי הכנסת ואנחנו רוצים לראות מה אפשר לעשות כדי שיהיה טוב לעובדים ולערוץ החדש, אבל חשוב להדגיש שבסופו של דבר הכנסת היא אינה גורם מכתיב בסוגיה הזו" .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
נציג ארגון העיתונאים: "אנשים שעבדו במשך שנים בערוץ ועכשיו מציעים להם תפקיד זוטר בשכר נמוך. זו דרך לא אלגנטית להיפטר מאנשים שאתה לא רוצה וחבל"

מנכ"ל ערוץ הכנסת החדש, מוטי שקלאר, אמר "ההנחיה שלי הייתה ברורה - לתת עדיפות לעובדי ערוץ הכנסת הקיים. עם זאת, צריך להבין שבהצעה שלנו 40% מההפקות הן הפקות חוץ ולכן מטבע הדברים נדרש פחות כוח אדם כאן בערוץ. בשורה התחתונה, יעבדו אצלנו 55-60 עובדים, לעומת 100 עובדים בערוץ הכנסת כיום. מתוך אותם 55-60 עובדים, כ-30 יהיו עובדי הערוץ הנוכחי. עם רובם עדיין לא נחתמו חוזים, אבל הסיבות לכך הן טכניות וזה יטופל בהקדם". קיש הגיב ואמר כי "אם 30 מתוך 55 עובדי הערוץ החדש יהיו מעובדי הערוץ הנוכחי זה בהחלט ראוי".

משה רונן, נציג ארגון העיתונאים, אמר: "אני שומע מהעובדים שאנשים שהיו עורכי תכניות מקבלים הצעה להיות תחקירנים זוטרים. אנשים שעבדו במשך שנים בערוץ ועכשיו מציעים להם תפקיד זוטר בשכר נמוך. זו דרך לא אלגנטית להיפטר מאנשים שאתה לא רוצה וחבל". בנוגע למיקור חוץ של תכני הערוץ אמר, "עיתונאים בערוץ הכנסת וברוב כלי התקשורת מכפיפים עצמם לכללי אתיקה מוכרים וידועים. אדם שמבצע עבודה במיקור חוץ, לא מחויב לשום דבר. הוא יכול לקבל דברים מגורם כזה או אחר, לקדם אינטרסים מסוימים ובכנסת ובציבור לא יוכלו לעשות שום דבר". נועה משיח, חברת ועד עובדי ערוץ הכנסת, אמרה כי "אנחנו לא מתנגדים באופן גורף לשינוע עובדים בתפקידים בתוך המערכת, אבל השאלה היא מה הן ההשלכות מבחינת היקף משרה, שכר וכו'. התחושה בקרב העובדים כרגע היא קשה, גם מי שלקראת חתימה לא מרגיש בטוח".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חבר הכנסת דב חנין באולפן השקוף של וואלה! NEWS. צילום מסך
"זו האווירה שקיימת בכנסת". ח"כ דב חנין/צילום מסך

"צריך להבחין בין טאלנטים, עיתונאים ובכירים לבין הזוטרים"

ח"כ דב חנין: "לי ולחברי הכנסת הערבים יש חששות גדולים מכניסתכם לערוץ הכנסת, כי אתם מזוהים עם הימין הקיצוני"

ח"כ דב חנין התייחס למפעילי הערוץ החדש ואמר: "לי ולחברי הכנסת הערבים יש חששות גדולים מכניסתכם לערוץ הכנסת, כי אתם מזוהים עם הימין הקיצוני. זו האווירה שקיימת בכנסת ואתם צריכים להיות ערים לזה". ח"כ מיכל רוזין ציינה כי "רק לפני מספר שבועות ועדת האתיקה של הכנסת השעתה ח"כ שתקף אותי בשידור בשיתוף פעולה מלא עם ערוץ 20". בתגובה הבהירו שקלר וחגי גולן, העורך הראשי של הערוץ החדש, כי הוא אינו מופעל על ידי ערוץ 20 אלא על ידי חברה אחות.

רוזין גם אמרה כי "צריך להבחין בין טאלנטים, עיתונאים ובכירים שיסתדרו גם במקומות אחרים לבין העובדים הזוטרים, המוחלשים, שאותם צריך לראות בפוקוס כי הם אלה שיזרקו ויתקשו למצוא עבודה גם בערוצי תקשורת אחרים". בתום הדיון אמר קיש כי "עשינו טעות שלא שילבנו את סוגיית העובדים בתנאי המכרז. כדי למנוע טעות כזאת בעתיד נקדם תיקון חקיקה שיחייב התייחסות לסוגיה זו במרכזים עתידיים להפעלת הערוץ. במקביל אנחנו פונים למפעילי הערוץ החדש ומבקשים לקדם את הליך הגיוס כדי להסיר את העננה מעל ראשם של העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully