וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הכריע: מפקד גל"צ החדש - שמעון אלקבץ

16.7.2017 / 10:35

שר הביטחון ליברמן הודיע הבוקר באופן רשמי על מינויו של אלקבץ, הנחשב למועמד מוביל לתפקיד מנהל התחנה הצבאית - כפי שדווח בוואלה ברנז'ה בחודשים האחרונים. הוא יחליף בתפקיד את ירון דקל שיפרוש בספטמבר בתום כהונה מוארכת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמעון אלקבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמעון אלקבץ נבחר למפקד גל"צ, כך הודיע הבוקר (ראשון) שר הביטחון אביגדור ליברמן. אלקבץ היה מועמד מוביל מההתחלה, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה כבר בחודש מאי האחרון. מספר ימים לאחר הפרסום, אלקבץ אף הודיע על פרישתו מתפקיד סמנכ"ל חטיבת הרדיו בתאגיד השידור "כאן". עזיבתו את התאגיד חיזקה את ההערכות שגם ליברמן מעוניין בו לתפקיד.

אלקבץ הגיע לשלישייה הסופית במכרז למפקד גל"צ ביחד עם מנהלת התוכניות של התחנה, מאיה להט קרמן, ויועץ התקשורת יהושע מור-יוסף, המשמש גם כיח"צן חיצוני של גל"צ. אלקבץ ייכנס לתפקיד בספטמבר לאחר פרישתו של המנהל הנוכחי ירון דקל, שיסיים את הקדנציה המוארכת שלו כעבור 5 וחצי שנים. זאת לאחר שהוחלט להאריך את כהונתו בחצי שנה בינואר האחרון.

זה לא יהיה תפקידו הראשון בגל"צ שכן בעבר אלקבץ שימש כעורך בתחנה הצבאית. מלבד גל"צ, אלקבץ מזוהה בשנים האחרונות בעיקר עם רשות השידור, כאשר עד לסגירתה הוא שימש כעורך הראשי של הרשות וניהל את קול ישראל. בנוסף לכך, אלקבץ ייסד את רדיו דרום וכיהן כמנכ"ל קבוצת רדיו דרום ורדיו תל אביב, כיהן כמנהל שיווק ופרויקטים בחדשות 10, היה ממקימי וסגן עורך ראשי של רשת המקומונים "ידיעות תקשורת" מקבוצת ידיעות ומילא שורה של תפקידים בכירים ב"מעריב".

מתמודדים בולטים נוספים על תפקיד מנהל גל"צ היו ערן טיפנברון, סמנכ"ל דיגיטל בקבוצת RGE, יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ויועץ התקשורת יוסי לוי - שבשבוע שעבר פורסם כי טרם ההכרזה על המועמדים הסופיים לתפקיד הוא דרש להקפיא את המלצות ועדת האיתור ולחקור את ההליכים שקיימה, בטענה שהמכרז תפור מראש.

בהודעתו על המינוי אמר ליברמן כי "שמעון אלקבץ הוא בעל ניסיון מגוון ועשיר בתקשורת ובניהול בתחום התקשורת. לכן הגעתי למסקנה, כי בעת הזו הוא האדם המתאים ביותר להוביל את גלי צה"ל אל מול האתגרים שניצבים בפני התחנה בעולם התקשורת. אני מבקש להודות לוועדת האיתור בראשות אלוף (מיל') יפתח רון-טל, ולחבריה הוועדה השופטת בדימוס שרה פריש, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, נציב שירות המדינה לשעבר שמואל הולנדר והעיתונאי שמעון שיפר, שביצעה עבודה מעמיקה ורצינית, ולשאר המועמדים. אני מאחל הצלחה לשמעון אלקבץ".

אלקבץ מסר: "אני מודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן על האמון והבחירה בי, ולחברי ועדת האיתור בראשות יפתח רון-טל על המלצתם המפרגנת והחד משמעית. אני בא באהבה ומאהבה לגלי צה"ל, וזו סגירת מעגל מרגשת עבורי. הייתי כתב גלי צה"ל בדרום וברצועת עזה, ובמשך שנים ערכתי את יומני הבוקר של התחנה. גלי צה"ל הייתה ועודנה קול ברור וחשוב מאין כמותו בשידור הציבורי בישראל, והיא תמשיך להיות כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully