וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אריאל נגד וילנאי: "שמאלנית, אל תבואי לכאן"

31.7.2017 / 13:02

מגישת תוכנית הבוקר של ערוץ 10 הוזמנה להרצות ביום שישי הקרוב באריאל על "העצמה נשית" – אך חלק גדול מהתושבים לא מרוצים מכך והחלו במתקפה חסרת תקדים בעמוד הפייסבוק של העירייה. ראש העיר לוואלה ברנז'ה: "האירוע הוא הזדמנות לפתיחות והכלה"

אורלי וילנאי. נתי גולד,
אורלי וילנאי/נתי גולד

מגישת תוכנית הבוקר של ערוץ 10, אורלי וילנאי, הוזמנה להרצות ביום שישי הקרוב באריאל – אך חלק גדול מהתושבים לא מרוצים מכך והחלו במתקפה חסרת תקדים בעמוד הפייסבוק של העירייה כנגד זימונה של ה"שמאלנית" לאריאל. למרות הלחצים, ראש העיר אליהו שבירו הורה למארגני האירוע לקיים את האירוע כסדרו.

בין היתר, התושבים כתבו: "אלוהים ישמור, לתת לשמאלנית הזאת לדרוך באריאל זה בזיון אחד גדול"; "אורלי וילנאי באריאל? לפרנסה היא מגיעה לאריאל...לא הייתי נותן לשקרניקית הזו להיכנס"; "אל תלכו להרצאה שלה ..הכל כסף ....פתאום זה לא שטחים כבושים?; גולש נוסף כתב: "לפי הדברים שלכם רק היא עשתה שינוי בחייה המקצועיים והאישיים ~ ממש וונדר וומן. אישה שיושבת כל בוקר ומסיתה נגד הימין השפוי ונגד ההתישבות ביהודה ושומרון לא צריכה לקבל פרנסה מאיתנו. יש מספיק מרצים שלא מסיתים כנגדנו שעשו שינויים בחייהם שניתן היה להביא אותם".

ההרצאה של וילנאי תתקיים ביום שישי הקרוב, כחלק מפרוייקט שיזמה העירייה להעצמה נשית "שישי נשי", שבו ראש העיר מזמין נשים מובילות דעה להרצות בתחומן. הקריאה להחרים את וילנאי בשל היותה שמאלנית מגיעה לאחר שורה של קריאה להחרמות על העיר מצד אמנים, ולאחר "תקרית הפרחים" שהתרחשה לפני מספר שבועות – כאשר כתבת תוכנית הבוקר העניקה לאבי גבאי זר פרחים בשידור לכבוד זכייתו בפריימריז, מהלך שגרר ביקורת רבה ברשתות החברתיות ומצד הרגולטור.

הסערה הגדולה ביותר התרחשה ב-2010 כששחקנים ויוצרים רבים פנו להנהלות התיאטראות והודיעו להם כי יסרבו להופיע בהיכל התרבות החדש שנבנה בזמנו באריאל, מכיוון שהעיר נמצאת מחוץ לגבולות הקו הירוק. בין החתומים על המכתב: איתי טיראן, אבי גרייניק, דרור קרן, רמי הויברגר, עודד קוטלר, סביון ליברכט, תמר קינן, ירדן בר כוכבא, עירית קפלן ועוד.

שבירו מסר לוואלה ברנז'ה: "חרמות אינן דרכנו. אנחנו מתמודדים בשנים האחרונות עם ניסיונות להחרים אותנו ודוחים אותם בבוז. אנחנו לא נפנה את החיצים הרעילים האלה כלפי אחרים, גם כשדעותיהם שונות משלנו. הגם שאינני מסכים עם עמדותיה ודעותיה הפוליטיות של אורלי, אני מכבד את הנכונות שלה להגיע להרצאה שהיא אמנם לא פוליטית ובתשלום אך עדיין לא במגרש הביתי שלה. האירוע הוא הזדמנות לפתיחות והכלה, כמו כן לשיח פתוח שלא מתאפשר כשכל צד מתבצר בעמדתו. אריאל מהווה מודל לדו קיום ברמה המקומית ואנו פועלים בכל דרך אפשרית לחיבור וגישור בין האוכלוסיות השונות: באזורי התעשיה, במרכז לפיתוח מנהיגות, במרכז הרפואי הנבנה בימים אלו באוניברסיטת אריאל בו יקבלו שרותים תושבי האזור כולו ובכל דרך אפשרית. אני יודע שזו הדעה הרווחת בקרב תושבי העיר".

טרם התקבלה תגובה מוילנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully