וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ עתרה לבג"ץ: להוריד את שפטל מהאוויר

1.8.2017 / 11:00

לא מסתפקים בהתנצלות: מרצ עתרה לבג"ץ לקבלת צו על תנאי וצו ביניים נגד הרשות השנייה, 103fm ועו"ד יורם שפטל, בדרישה להסיר את תכניתו. זוהי העתירה השנייה של המפלגה נגד שפטל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מסתפקים בהתנצלות: מרצ עתרה היום (שלישי) לבג"ץ לקבלת צו על תנאי וצו ביניים נגד הרשות השנייה, 103fm ועו"ד יורם שפטל - בדרישה להסיר את תכנית הרדיו שלו בתחנה. זוהי העתירה השנייה של המפלגה נגד שפטל. הפעם העתירה מגיעה לאחר הדברים הבוטים שאמר שפטל בשבוע שעבר על הרמטכ"ל גדי אייזנקוט.

בשבוע שעבר שפטל, המייצג את החייל המורשע אלאור אזריה, אמר בתכניתו כי אייזנקוט "לא משדר חיילות בשל משמניו", וכי "הרמטכ"ל עלוב הנפש נראה כמו פקידון שמן בעירייה". אתמול הוא נאלץ להתנצל על האמירות בשידור, לאחר שיחה שניהל עם מנכ"ל התחנה אור צלקובניק, שדן בנושא עם יו"ר הרשות אוה מדז'יבוז' - כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה.

העתירה הנוכחית מגיעה בעקבות "השתלחויות והסתה לאלימות מתמשכות נגד חברי הכנסת של מרצ ומפלגת מרצ, ונגד מחנה השמאל בכלל", טוענים במפלגה ומוסיפים: "טוב עשתה הרשות השנייה שדרשה משפטל להתנצל על דבריו הבוטים והמעליבים נגד הרמטכ"ל איזנקוט". עוד אומרים במרצ, כי "חבל שלא דרשה זאת ממנו גם אחרי דברי ההסתה החמורים שלו כנגד חברי הכנסת של מרצ, כפי שבג"צ אף הנחה את הרשות לעשות בעקבות העתירה הראשונה של מרצ".

ב-2016 מרצ עתרה לבג"ץ נגד הרשות, "רדיו ללא הפסקה" ושפטל, בדרישה להסיר את התכנית "שפטל עצבני". בג"ץ הטיל על הרשות לבחון את הטענות בדבר השתלחות מסיתה נגד מרצ. במפלגה טוענים כי "עד לרגעים אלו הרשות השנייה לא טרחה לפעול ולהסביר מדוע לא קיימה את החלטת בג"צ. גם 'רדיו ללא הפסקה' אפשר לשפטל להמשיך ולשדר השתלחויות בוטות ומסיתות במרצ ובחברי הכנסת של מרצ".

ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ, מסרה: "הרשות השנייה ורדיו ללא הפסקה מתנערים מחובתם החוקית לשים קץ להסתה מתירת הדם נגד נבחרי הציבור של מרצ".

מוסי רז, מזכ"ל מרצ, אמר: "חופש הביטוי הוא לא חופש השיסוי, מרצ בעד השארת שוליים רחבים לחופש הביטוי אבל הסתה מתמשכת אינה יכולה לעבור בתוכנית רדיו".

עו"ד ערן לב, המייצג את מרצ בעתירה, אמר: "תכניתו של שפטל מהווה "שידור אסור" בהתאם לחוק הרשות השנייה, ומחייבת את הרשות להורידה לאלתר מלוח השידורים".

מרדיו 103 נמסר: "העתירה הקודמת שהגישה מרצ בנושא נדחתה. העתירה הנוכחית טרם התקבלה במערכת. כשתגיע, נגיב עליה בדרך המקובלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully