וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של עובדי החינוכית: חרם על קובלנץ

1.8.2017 / 12:20

המאבק למינוי מנכ"ל במקום אלדד קובלנץ, המכהן במקביל כמנכ"ל התאגיד, עולה שלב: לוואלה ברנז'ה נודע כי ועדי החינוכית הודיעו כי יפסיקו להשתתף בישיבות, לא ישיבו לבקשות מטעמו - ואף יחליטו בעצמם על דברים שונים בערוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאבק של עובדי החינוכית במינוי מנכ"ל במקומו של אלדד קובלנץ, המכהן במקביל כמנכ"ל תאגיד השידור, עולה שלב: לאחר שטרם קיבלו התייחסות למכתבים ששלחו בנושא לשר החינוך נפתלי בנט – לוואלה ברנז'ה נודע כי ועדי החינוכית החליטו להודיע על הפסקת שיתוף פעולה מצידם עם קובלנץ. הפסקת שיתוף הפעולה תכלול למשל אי-השתתפות בישיבות, העובדים לא ישיבו להודעות שיישלחו מטעמו של קובלנץ – ואף מאיימים כי יקבלו החלטות בנושאים שונים בערוץ על דעת עצמם. לא צפויים שיבושים בשידורי החינוכית.

הסיבה למאבק נעוצה בכך שהעובדים סבורים כי בשל התפקיד הכפול של קובלנץ – הוא לא מקדיש זמן לניהול המשבר בחינוכית, שבימים אלה מנהלת מאבק כנגד הסגירה שצפויה להתרחש בעוד כשנה, על פי חוק השידור הציבורי. יש לציין כי לאחרונה פורסם שנבחנת האפשרות שקובלנץ יצא לחופשה ללא תשלום מהחינוכית.

במכתב שנשלח לקובלנץ, ליועץ המשפטי של החינוכית והתאגיד אביגדור דנן ולגורמים בהסתדרות, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "אנו מוחים על דרך הניהול שהנהגת בתחנה ואשר פוגעת בעובדים ובעצמאות החינוכית. מאז שעברת 'להתנדב' בתאגיד 'כאן' אתה מנסה לנהל את החינוכית באמצעות שליחים, כפי שכתבת בהודעתך. החינוכית, כגוף מפיק ומשדר ב-3 ערוצים, אינה יכולה לתפקד באופן תקין עם ההנהלה הבכירה אשר אינה זמינה לטפל בחינוכית כי עסוקה בתאגיד".

עוד נכתב, "לאור זאת אנו מורים לעובדים להפסיק את שיתוף פעולה עם כל הגורמים בתחנה, אשר מצויים בכפל תפקידים במקביל בחינוכית ובתאגיד, ופועלים יחד איתך נגד האינטרסים של הטלוויזיה החינוכית". בנוסף, הוועדים שלחו מכתב נוסף לעובדים, ובו הודיעו להם על הפסקת שיתוף הפעולה עם קובלנץ ועם גורמים המצויים בכפל תפקידים בתאגיד ובחינוכית.

גורם בערוץ אמר לוואלה ברנז'ה כי: "אי אפשר לעבוד ככה. יש מנכ"ל שכל מה שמעניין אותו זה לרשת את הארכיון של החינוכית. זה אבסורד. אנחנו מרגישים שנותנים לנו לגסוס בעודנו בחיים".

הוועדים שלחו מספר מכתבים בנושא המשבר בחינוכית לבנט, כאשר האחרון נשלח לפני כשבוע ובו הם דרשו למנות בדחיפות מנכ"ל בפועל לחינוכית. הדרישה הגיעה לאחר שקובלנץ כבר קיבל אישור מנציבות המדינה לצאת לחופשה ללא תשלום מתפקידו בחינוכית – אך טרם הודיע כי יעשה זאת, כאשר הוועדים זועמים על כך ש"המנכ"ל מסרב לצאת לחופשה". בחינוכית מועסקים כ-180 עובדים, והם "דורשים למנות לאלתר מנהל ראוי בפועל לחינוכית כדי לנהל את התחנה בתקופה הקשה שלפנינו".

טרם התקבלה תגובה מקובלנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully