וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מבג"ץ? ערוץ 20 ישדר את "לפני כולם" אחרי כולם

3.8.2017 / 14:01

מה עומד מאחורי ההחלטה של ערוץ 20 לשנות את לוח השידורים? על פניו מדובר בהחלטה ליצור רצף אקטואליה בפריים-טיים, ואולם לא מן הנמנע שההחלטה קשורה גם בהבנה שיעבור זמן רב עד שיוכל לשדר חדשות, אם בכלל. ובינתיים, הגולשים חוגגים

לפני כולם דנה סומברג. צילום מסך, צילום מסך
לפני כולם דנה סומברג/צילום מסך, צילום מסך

ערוץ 20 הודיע אתמול (רביעי) על שיבוץ מחדש של תוכנית הערב "לפני כולם" – ששודרה עד כה ב-19:30 ותעבור לפריים טיים לשעה 21:00. אחריה אין שינוי בשעות שידור "הפטריוטים" ו"היום הזה". מה עומד מאחורי ההחלטה של ערוץ 20 לשנות את לוח השידורים? על פניו מדובר בהחלטה אסטרטגית הגיונית, ליצור רצף של תוכניות אקטואליה בשעות הפריים-טיים, ואולם לא מן הנמנע שההחלטה קשורה גם בהבנה מצד בכירי הערוץ שיעבור זמן רב עד שיוכל לשדר חדשות, אם בכלל.

כזכור, ערוץ 20 קיבל בסוף 2016 אישור לשדר חדשות. ואולם עוד קודם לכן, RGE, בעלת ערוץ 10, עתרה לבג"ץ לפני יותר משנה נגד השינוי בתנאי הרישיון של הערוץ ודרשה ממועצת הכבלים והלוויין לנמק את הסיבה לשינוי. מדובר בשינוי שאיפשר לערוץ 20 להקצות 75% מזמנו לנושאים הקשורים במורשת והוא גם זה איפשר לבסוף למועצה לאשר לערוץ 20 לשדר מהדורת חדשות יומית. בתחילת יוני בג"ץ הוציא צו על תנאי למשך 3 חודשים שבו הוא דורש ממועצת הכבלים והלוויין לנמק את השינוי שנעשה ברישיון של ערוץ 20.

במקביל, בגלל העיכוב הרב בשידור מהדורות חדשות בערוץ הוחלט בינתיים בערוץ להקפיא את גיוס העיתונאים לחטיבת החדשות – זאת לאחר שבערוץ 20 גייסו כבר מספר עיתונאים מערוצים מתחרים, וביניהם אלירן טל ואמיר איבגי מרשות השידור ז"ל, נועם אמיר ודנה סומברג מ"מעריב", ועוד. ככל הנראה, בערוץ מנסים להתמודד עם הקושי של המועצה בהעברת הבג"ץ של אישור החדשות – וזה בעיקר מה שהוביל לשינוי בשעת השידור.

"אין יותר פייק ניוז מלשדר שעה אחרי כולם ולקרוא לתוכנית ?לפני כולם?

כך נוצר מצב מעט אבסורדי, שתוכנית אקטואליה שנקראת "לפני כולם" משודרת, ובכן, אחרי מהדורות החדשות המתחרות בערוצים המסחריים ובתאגיד המשודרות ב-20:00.

בינתיים, בעמוד הפייסבוק של ערוץ 20 הגולשים צוחקים על שינוי שעת השידור של "לפני כולם", עם תגובות בנוסח: "נו מה אתם שרוטים! הרסתם לי את התאכזינה של 7 וחצי!! ואיך תהיו "לפני כולם" אם תהיו ב9 ? לפחות תשנו את שם התכנית ל"אחרי כולם"!; "אין יותר פייק ניוז מלשדר שעה אחרי כולם ולקרוא לתוכנית "לפני כולם". גאוני!"; "כבר לא תיהיו "לפני כולם" אלה אחרי כולם... הכי טוב היה ב- 19.00".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "מדובר באייטם נוסף של וואלה ברנז'ה שאין לו שום קשר למציאות. התוכנית משתדרגת ועוברת מאוף-פריים ללב הפריים-טיים. מזמינים את כל הצופים ל"לפני כולם" ביום ראשון בשעה 21:00".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully