וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בקשת אגודת העיתונאים: דרעי אישר מקלט בישראל לעיתונאית איראנית

6.8.2017 / 12:45

שר הפנים אריה דרעי התיר לעיתונאית שנמלטה מאיראן להיכנס לישראל - זאת בעקבות בקשה של אגודת העיתונאים בירושלים. מדובר בעיתונאית נדא אמין, שכותבת עבור אתר Times of Israel, ושוהה בימים אלה בטורקיה לאחר שנמלטה מאיראן

עריכה: יאיר דניאל

שר הפנים אריה דרעי התיר היום (ראשון) לעיתונאית שנמלטה מאיראן להיכנס לישראל - זאת בעקבות בקשה של אגודת העיתונאים בירושלים. מדובר בעיתונאית נדא אמין, השוהה בימים אלה בטורקיה לאחר שנמלטה מאיראן. טורקיה הודיעה כי היא תגורש בימים הקרובים לאיראן, שם היא צפויה לעונש מוות.

ההחלטה הגיעה כאמור בעקבות בקשה של אגודת העיתונאים בירושלים בצעד יוצא דופן להעניק מקלט בישראל לעיתונאית שנמצאת בסכנת חיים. באגודה הבהירו כי אמין צפויה להיעצר מיד עם הגיעה לאיראן ונשקפת לה סכנת חיים והוצאה להורג בשל עבודתה העיתונאית והעובדה שהיא כתבה מספר טורי דעה לאתר Times of Israel בשפה הפרסית. היא נמלטה מאיראן לטורקיה לפני שלוש שנים, ונחקרת עתה על ידי השלטונות הטורקיים בעקבות האשמות של ריגול למען ישראל.

באגודה ביקשו שהשר יורה להנחות את הגורמים המתאימים במשרד כדי לאשר לנדין כניסה ושהייה בישראל, "עקב היותה פליטה בסכנת חיים הנרדפת בגלל עבודתה העיתונאית, דיווחי אמת ודעותיה" לפי האגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully