וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד מתי הרצה? בתאגיד השידור לא יודעים

6.8.2017 / 16:26

שלושה חודשים לתוך שידורי התאגיד, ובהיעדר חקיקה בנושא - ב"כאן" לא החליטו כמה זמן תימשך תקופת ההרצה שהעניקו לעצמם. לפניית וואלה ברנז'ה אומרים בתאגיד כי הם מסתמכים על תקדים שידורי הניסיון בערוץ 2. הבעיה: אלו היו לפני הקמת הערוץ הרשמית

גאולה אבן בשידור הראשון של התאגיד 15 במאי 2017. יו טיוב, צילום מסך
בהרצה כאן ולתמיד. גאולה אבן/צילום מסך, יו טיוב
בתאגיד מצהירים בתקופה האחרונה בתגובותיהם כי "בתוך 4 שנים נהפוך לגוף התוכן המוביל בישראל" - כאשר לא ברור האם אז תסתיים תקופת ההרצה או לפני כן

מאז שעלה לאוויר לפני כשלושה חודשים, בתאגיד השידור נרשם מספר לא מבוטל של תקלות – אי-שידור פרסומות ברדיו, מערכת הטלפונים שלא עבדה מספר פעמים, שידור תוכנית אקטואליה עם מוזיקה בלבד בשעה הראשונה, הקראת כותרות מהעיתון של אתמול ועוד. בתאגיד יודעים לדקלם את ביטוי הקסם "תקופת הרצה" על כל בעיה שמתרחשת בשידורים. ובכן, מתי תקופת ההרצה תסתיים? לא ברור.

אל פניית וואלה ברנז'ה בנושא לתאגיד נמסר מ"כאן" כי לא מוגדר פרק זמן לסיום תקופת ההרצה, ואולם היא תימשך לפחות כשנה. לצד זאת, בתאגיד מצהירים בתקופה האחרונה בתגובותיהם כי "בתוך 4 שנים נהפוך לגוף התוכן המוביל בישראל" - כאשר לא ברור האם אז תסתיים תקופת ההרצה או לפני כן. עוד אומרים בתאגיד כי הם מסתמכים על תקדים שידורי הניסיון בערוץ 2. ההסתמכות של קברינטי התאגיד על תקדים ערוץ 2 בעייתית מכמה סיבות.

ראשית, שידורי הניסיון של ערוץ 2 החלו לקראת סוף שנות ה-80, לפני שערוץ 2 הרשמי עלה לאוויר ב-1993. זאת כאשר במקרה של התאגיד, הוא כבר השיק את השידורים הרשמיים במאי האחרון, לאחר שהצהיר מספר פעמים כי הוא מוכן לעלות לאוויר עוד בתחילת 2017. כלומר, האם בתאגיד מתכוונים לשדר במשך מספר שנים עם תקלות?

שנית, ערוץ 2 היה בזמנו משהו חדש – ערוץ מסחרי ראשון בישראל – ואילו במקרה של התאגיד מדובר במשהו קיים, כבר הייתה תשתית וצוות אנושי לשידור ציבורי (רשות השידור).
סוגייה נוספת היא ברמת החקיקה – שידורי הניסיון של ערוץ 2 הוגדרו בחוק, ואילו אין הגדרה לתקופת הרצה בחוק תאגיד השידור. אגב, בדיונים בכנסת שנגעו בתיקון לחוק דובר בין היתר גם על האפשרות לבצע שידורי ניסיון - ואולם האפשרות הזו נשללה.

בהקשר הזה יש לציין כי בחודש יוני פנו מעמותת הצלחה והגישו שאילתה בנושא תקופת ההרצה לתאגיד, ובה דרשו לדעת את מהות תקופת ההרצה שנקבעה, הגדרתה ואורכה; זהות האורגן בתאגיד שבהחלטתו נקבעה תקופה זו ומקור הסמכות לקבוע אותה; וכן את מלוא ההחלטות והפרוטוקולים הנוגעים לדיונים באשר לקביעת המונח תקופת הרצה.

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של "הצלחה", אמר לוואלה ברנז'ה כי "החוק לא מגדיר תקופת הרצה, אבל אם הנהלת התאגיד או המועצה שלו מגדירים תקופה כזו הם צריכים לאפיין באופן מסודרת את המשמעות שלה ולתחום אותה בזמן, אחרת מדובר ביצור שאף אחד לא יודע מהו".

לא התקבלה תגובה מהתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully