וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנושאים ציבוריים חשובים, זה מגוחך שרה"מ יטען לפרטיות"

7.8.2017 / 17:47

דרוקר לוואלה ברנז'ה על הכרעת העליון להורות לנתניהו לחשוף מועדי השיחות עם אדלסון ורגב: "לפי כמות האנרגיה שהשקיעו רה"מ, אדלסון ופרקליטיהם בהתנגדות, צפוי לנו מבט מעניין". נתניהו ייאלץ למסור את המידע תוך 15 ימים, מה ניתן יהיה ללמוד ממנו?

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מה עומד מאחורי הכותרת של "ישראל היום" נגד נתניהו?)

"בנושאים ציבוריים חשובים, זה מגוחך שראש ממשלה יטען לפרטיות או לכך שהוא קורבן של העובדה שאסור לו להחזיק בטלפון נייד", אומר היום (שני) לוואלה ברנז'ה רביב דרוקר בתגובה לפסיקת בית המשפט העליון שהורה למסור לחדשות 10 מידע על מועדי שיחות שהתנהלו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל ישראל היום שלדון אדלסון ולעורך העיתון לשעבר עמוס רגב. השופטים הנדל, שהם ומזוז הפכו פה אחד את החלטת בית המשפט המחוזי, שדחה את העתירה שהוגשה נגד הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה.

דרוקר ביקש לקבל את מועדי השיחות שנוהלו בין נתניהו לאדלסון ולרגב בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה, בפברואר 2015. הסיבה לדחייה, כפי שנמסרה ממשרד ראש הממשלה, הייתה כי "שני האישים אליהם מתייחסת הבקשה הם חברים אישיים של ראש הממשלה, ששיחותיו עמם הן שיחות פרטיות שאינן קשורות לעבודתו המיניסטריאלית של ראש הממשלה". בתחילה קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה, אך לאחר מכן הפך את פסיקתו ודחה אותה. את נתניהו ייצג פרקליטו של אדלסון עו"ד דורי קלגסבלד.

רביב דרוקר. ראובן קסטרו
רביב דרוקר/ראובן קסטרו

"אין מדובר בענין רכילותי גרידא"

בית המשפט קבע כי גם תחת ההנחה שהשיחות בין נתניהו לאדלסון ולרגב עסקו בנושאים אישיים, "הפגיעה בפרטיות שולית, והאינטרס הציבורי בחשיפת המידע הוא בעל משקל משמעותי". המידע, לדברי השופט מזוז, נכלל "בתחום ה'אפור' של 'עניינים פרטיים' המוחרגים בחוק חופש המידע.

"שאלת קיומם של קשרים בין נושא משרה שלטונית לבין גורמים מקרב הציבור בעלי אינטרסים בהחלטותיו, ומהותם של קשרים כאלה, היא שאלה בעלת חשיבות ציבורית רבה. אין מדובר בענין רכילותי גרידא בקשר חברי שבין גורם שלטוני לבין בעליו או עורכו של עיתון".

עוד באותו נושא

"סוף סוף בחדשות 2 ו-10 נאלצים להילחם על העיתונאים שלהם"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017/רויטרס

"העליון קבע הלכה שהיא אפילו גדולה מהנושא עליו עתרנו"

גם שעות השיחות יהיו פקטור מסקרן, שכן שיחות לעורך העיתון עמוס רגב סביב סגירת העיתון יוכלו להעיד לא מעט על אופי הקשר

על פי החוק, נתניהו ייאלץ למסור את תוכן השיחות תוך 15 ימים מהפסיקה, כלומר מהיום. אלא אם יחליט לדרוש דיון נוסף בעניין - בהרכב מורחב של חמישה שופטים.

לא ברור עדיין מה תהיה כמות השיחות שתיחשף, ואולם רק מעוצמת הההתנגדות לחשיפת השיחות ניתן להעריך כי מדובר בלא מעט. גם שעות השיחות יהיו פקטור מסקרן, שכן שיחות לעורך העיתון עמוס רגב בשעות לילה מאוחרת - סביב סגירת העיתון טרם ירידה לדפוס או במועדים בהם שמו של נתניהו נקשר באירועים שליליים, יוכלו להעיד לא מעט על אופי הקשר בין הצדדים ועל שליטתו של נתניהו במתרחש בעיתון.

דרוקר הוסיף כי החשש העיקרי היה שקו ההגנה של נתניהו יעשה שימוש בעקרון החסיון העיתונאי, שכן הוא לכאורה מקור ואילו רגב עיתונאי. ואולם, בפועל, נתניהו השתמש בטיעון צנעת הפרט. עוד אמר דרוקר לוואלה ברנז'ה כי "החומר שיועבר לנו יאפשר מבט מעניין על עוצמת הזיקה בין בעלי ועורכי ישראל היום לראש ממשלת ישראל ולפי כמות האנרגיה שהשקיעו ראש הממשלה, אדלסון ופרקליטיהם בהתנגדות לבקשת חדשות 10, סביר שזה יהיה מבט מעניין. ביהמ"ש העליון קבע הלכה שהיא אפילו גדולה מהנושא עליו עתרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully