וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואלו הן החדשות האמתיות": המהדורה של טראמפ שתילחם ב"פייק ניוז"

נשיא ארה"ב מרבה לתקוף את כלי התקשורת המרכזיים, וביוזמת אשתו של בנו, עמוד הפייסבוק שלו ישדר תכנית שבועית. לשם כך, הוא גייס פרשנית מ-CNN, אחת הרשתות השנואות עליו. אחרים רואים בכך שופר תעמולה: "מזכיר את צפון קוריאה"

צילום: פייסבוק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החל לשדר מהדורת חדשות שבועית בעמוד הפייסבוק שלו, וגייס לשם כך גם פרשנית פוליטית לשעבר ברשת CNN – שאותה הוא מרבה לתקוף ולכנות "פייק ניוז". קיילי מקאני הופיעה במהדורה השנייה של הסדרה החדשה, יום לאחר שהודיעה כי היא עוזבת את הרשת, שבה הרבתה להגן על הנשיא המושמץ.

היוזמה היא של לארה טראמפ, אשתו של בנו אריק, ומטרתה להצביע על ההישגים שלטענת הממשל לא מדווחים בכלי התקשורת המרכזיים. השידור מתקיים ממגדלי טראמפ בניו יורק, ובו עדכונים על תחומים מרכזיים שאותם מקדם הבית הלבן, כמו הגירה ויצירת משרות חדשות. היא הובילה את המדורה הראשונה, שכמו השנייה, נחתמה במשפט: "ואלו הן החדשות האמתיות".

לקריאה נוספת בנושא
הדחות, שקרים ורפורמה שנויה במחלוקת: השבוע הסוער של טראמפ
הימין בלחץ: היועץ לביטחון לאומי של טראמפ מטהר את הקיצונים בממשל

ראשוני. "חדשות טראמפ בפייסבוק"  6.8.17. מערכת וואלה! NEWS
בלי טיפת ביקורת. פרשנית CNN לשעבר במהדורה של טראמפ/מערכת וואלה! NEWS

בשתי המהדורות ששודרו עד כה לא הוזכרו השערוריות שאירעו בממשל בששת חודשי כהונתו, כמו חקירת קשרי מקורבי טראמפ לרוסיה, הדחתם של שורת בכירים וכן כישלונות בהעברת חקיקה משמעותית בקונגרס.

התכנית היא הניסיון האחרון של טראמפ לעקוף את רשתות הטלוויזיה המרכזיות – מלבד "פוקס ניוז" – שאותן הוא מרבה לתקוף בטוויטר ובמקומות נוספים. לעמוד הרשמי שלו בפייסבוק יש 22 מיליון עוקבים, ולחשבון הטוויטר הפרטי שלו 35 מיליון.

המהלך של טראמפ זכה לגינויים מצד מבקריו, שרואים במהדורה העצמאית משהו המזכיר משטרים אפלים. "זה מרגיש כמו ערוצים ממשלתיים שראיתי במדינות רבות אחרות", אמר מייקל מקפאול, לשעבר שגריר רוסיה בארצות הברית. אוון מקמאלין, שהתמודד בבחירות האחרונות לנשיאות, אמר כי זו "תעמולה שרואים בקוריאה הצפונית". לדבריו, "היא שוחקת את יכולתם של אנשים להבחין באמת ולבקר את הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב טראמפ ממריא לחופשתו בניו ג'רזי, 4 באוגוסט 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully