וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל תיק 2,000, בימין מנסים לקדם בדיקת חוק "ישראל היום"

8.8.2017 / 15:02

בימין הליכודי מנסים לקדם את הרעיון של "כולם אשמים" ויש מי שסבור שחברי כנסת נוספים צריכים להיבדק בכל הנוגע למעורבותם בקידום חוק "ישראל היום". על לוח המטרה: הרצוג, לבני ולפיד. הטיעון המרכזי: "השוויון שיש לנהוג באישי הציבור"

יאיר לפיד נוני מוזס. נועם מושקוביץ, טליה קדוש,
יאיר לפיד נוני מוזס/נועם מושקוביץ, טליה קדוש

בצל ההתקדמות בחקירת תיק 2,000 במסגרתה נחקר האם השיחות בין ראש הממשלה נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס מהוות עסקת שוחד, בימין הליכודי מנסים לקדם את הרעיון של "כולם אשמים" ויש מי שסבור שחברי כנסת נוספים צריכים להיבדק בכל הנוגע למעורבותם בקידום חוק "ישראל היום".

היום פנה חבר ליכוד בשם אמיר וויטמן, באמצעות עו"ד יעל תותחני, ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה לחקור חשדות בגין שוחד לכאורה בכל הנוגע למעורבותם של יצחק הרצוג ויאיר לפיד. לטענתו, מפרסומים שונים בתקשורת עולה כי להרצוג ולפיד היו "קשרים לא הולמים, וזאת בלשון המעטה, עם נוני מוזס ושלדון אדלסון - וככל הנראה, כאלו המחייבים לכל הפחות בדיקה".

בפנייתו הוא מפרט בין היתר ראיון שהעניק הרצוג לתכניתה של אילנה דיין בגל"צ ואמר כי שוחח באופן אישי עם אדלסון. "הלכה למעשה, הודיע מר בוז'י הרצוג, כי הציע למו"ל ישראל היום שוחד, בתמורה לזכות הצבעתו בכנסת", לפי וויטמן. בנוסף לכך, ב-22 בינואר פורסמה כתבה שכותרתה "כל הכבוד לשר (לשעבר)" ב"העין השביעית", ממנה עולה כי משרד החינוך בראשותו של שי פירון, ממפלגת "יש עתיד", שילם סכומי כסף גדולים בתמורה לפרסום ידיעות מפרגנות וזאת כאשר משרד החינוך אישר את הנתונים. וויטמן סבור כי "על פניו, נראה כי עסקינן בשוחד לכאורה".

עוד באותו נושא

"בנושאים ציבוריים חשובים, זה מגוחך שרה"מ יטען לפרטיות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הנאום עשה רושם רב על מערכת העיתון שבו היה ללפיד טור קבוע, ושמעניק לו סיקור מחניף מרגע שהפך לפוליטיקאי"

עוד נכתב כי ב-20 בספטמבר פורסמה כתבה שכותרתה "נושאי הלפיד" ב"העין השביעית" ובה נכתב כי לפיד ערך אירוע שב"ידיעות אחרונות" הוגדר כ"כנס בחירות" וכך נכתב: "הנאום עשה רושם רב על מערכת העיתון שבו היה ללפיד טור קבוע, ושמעניק לו סיקור מחניף מרגע שהפך לפוליטיקאי. רושם כה כביר, שהוחלט לפרסם שתי ידיעות על האירוע, יום אחר יום".

וויטמן טוען כי "יש לתהות כיצד דווקא לאחר פרסומים שעסקו בטובות הנאה אשר ניתנו ליאיר לפיד, לכאורה, על ידי מר מוזס, לפתע החל תיק 2,000 לצמוח". הוא סבור כי "אין מנוס אלא מפתיחת חקירה או לכל הפחות בדיקה, כנגד הרצוג ולפיד. ויודגש, כי יש לעשות כן, לא רק בשל רדיפת הצדק והאמת, אלא מפני השוויון שיש לנהוג באישי הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully