וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מתיר את דם העיתונאים": ח"כים מזהירים מהסתה נגד התקשורת

13.8.2017 / 18:10

חברי כנסת מהאופוזיציה זועמים בעקבות מה שהם מכנים "מתקפות חוזרות ונשנות על התקשורת", מצד ראש הממשלה. "כמישהו ייקח את המסרים הפרועים צעד קדימה, נתניהו לא יוכל להתעלם", הזהירה ח"כ מיכאלי. ח"כ עפר שלח: "מנסה להסיט את תשומת הלב מהחקירות"

עריכת וידאו:מיכאל ברגמן,ניר חן

חלק גדול מנאומו בעצרת התמיכה בגני התערוכה בתל-אביב בשבוע שעבר, הקדיש ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתונאים. הוא האשים אותם ב"מסע ציד אובססיבי" וטען ש"השמאל והתקשורת מנסים לבצע הפיכה". לנתניהו הצטרפו תומכיו, שהאשימו את העיתונאים בחקירות. יממה לאחר מכן שיתף נתניהו בפייסבוק מתיחה שערך החקיין יוסי וידר על פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ' וכתב "תחשבו פעמיים לפני שאתם שומעים עוד פרשנות של הפייק ניוז".

כעבור יממה נוספת, גולש אנונימי שיתף תמונה שהעלתה אשתו של כתב חדשות 2 גיא פלג עם איום לפיו "נאחל להם מה שהם מאחלים למשפחת נתניהו ואפילו כפול". למקרים אלה מצטרף המקרה שבו הוכה הכתב גלעד שלמור במהלך הפגנה של תושבי יפו הערביים. ברשת ההסתה נגד עיתונאים מזמן עלתה שלב, ובתגובה, רוב נציגי מפלגות האופוזיציה בכנסת יוצאים נגדה.

אור הלר בטור מיוחד לוואלה! NEWS

רוה"מ במפגן התמיכה של הליכוד בו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
נתניהו במפגן התמיכה/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, אמרה כי "אנחנו כבר יודעות איך נראות התוצאות של הסתה. נתניהו מסית נגד עיתונאים ומתיר את דמם, כשמישהו - חס וחלילה - יקח את המסרים הפרועים של נתניהו צעד קדימה וינסה לפגוע בגיא פלג או בכל עיתונאית או עיתונאי אחר בישראל, נתניהו לא יוכל להיתמם".

חבר מפלגתה, יואל חסון, הוסיף כי "כלב השמירה של הדמוקרטיה הפך להיות כלב מוכה, שזוכה לליטוף רק שזקוקים לו שישדר כנס תמיכה בראש הממשלה. השלב הראשון היה למנוע הפגנות, השלב השני זה לסתום את פיהם של העיתונאים ולהציג אותם כמטרה נוחה להשתלחויות קבועות. העיתונאים הם לא האויב, הם המראה האמיתית של המציאות, גם אם היא לא נעימה". "המתקפות החוזרות ונשנות על התקשורת הם חלק מהידרדרות הדמוקרטיה", הוסיף.

לדברים הצטרפה חברת מפלגתם, ח"כ קסניה סבטלובה, העומדת בראש השדולה לחופש הביטוי והעיתונות: "גם לעיתונאים מותר שיהיו דעות, ואפילו אג'נדה. חופש הביטוי וחירות המחשבה נועדו גם להם. אמנון אברמוביץ הוא עיתונאי מצויין ואיש ישר דרך.מדוע לשמעון ריקלין וחבריו מותר שתהיה אג'נדה ולאברמוביץ לא? לנתניהו התשובה. ואנחנו לא צריכים לקבל אותה. פוסט הפייסבוק של נתניהו נגד אברמוביץ, לצד נאומו מעורר הקבס בשבוע שעבר, מראים כמה נתניהו חושש מעיתונות חופשית ויעשה הכל כדי להביא לקריסתה. תפקידנו לא להניח לו להצליח בכך".

עוד באותו נושא

איומים על גיא פלג: "נאחל לו מה שהוא מאחל למשפחת נתניהו"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט האיומים נגד גיא פלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון מחתה ואמרה ש"אותו ראש ממשלה שהסית נגד רבין, צריך לדעת שמילים הורגות. הוא זה שמסית נגד עיתונאים ונגד שמאלנים. ההסתה נגד התקשורת היא עוד שלב בסירוס של מי שאמורים לשמש כלב השמירה של הדמוקרטיה. באמצעות ההסתה נתניהו מבקש לעשות לתקשורת דה-לגיטימציה", הוסיפה. "כדי להחליש ולפגוע בחשיפות של שלל פרשות השחיתות בהן הוא מעורב".

"ההסתה נגד התקשורת היא מפלטו האחרון של מי שאין לו תשובה לחשדות השחיתות נגדו", אמר ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד. "בנימין נתניהו, שהאובססיה שלו בעניין התקשורת ידועה, מנסה להסית ולהדיח כדי להסיט את תשומת הלב מטבעת החקירה המתהדקת. הבעיה היא שתמיד עלולים להימצא מעטים שיפרשו את ההסתה כקריאה לאלימות", הזהיר.

מפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה בנימין נתניהו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
מפגןו התמיכה בנתניהו בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בעצרת התמיכה בנתניהו, אמר ראש הממשלה: "התקשורת והשמאל התגייסו למסע ציד נגדי. הם יודעים, ולא בכדי, שאנחנו מנצחים פעם אחר פעם בבחירות. כי אנחנו הבאנו את מדינת ישראל למצב הטוב ביותר בתולדותיה". הוא הוסיף: "תקשורת הפייק ניוז פמפמה לנו במקהלה אדירה ואחידה כדרכה, שאם לא ניסוג משטחי המולדת ישראל תהיה מבודדת חלשה ועזובה".

עוד אמר: "הם מתגייסים למסע ציד אובססיבי חסר תקדים במטרה לבצע הפיכה שלטונית. המטרה שלהם היא להפעיל לחץ בלתי פוסק על גופי האכיפה כדי שיגישו כתב אישום בלי קשר לאמת בלי קשר לצדק. משטרת המחשבות של התקשורת עובדת פול טיים וקבועת את הקו, ואוי למי שיסטה ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully