וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק דרהי במו"מ מתקדם לרכישת מניות בקבוצת ידיעות

14.8.2017 / 9:07

בעלי HOT ירכוש בשלב הראשון את המניות שהיו בבעלות אליעזר פישמן ובהמשך עשוי לקבל את השליטה במקום מוזס. דרהי יצטרך לקדם שינוי חקיקה כדי להשלים את העסקה, בגלל חוק הבעלויות הצולבות - האוסר על בעלים של תשתית שידורים לשלוט בעיתון יומי

בעלי HOT, פטריק דרהי, במשא ומתן מתקדם לרכישת מניות בקבוצת ידיעות. לפי פרסום ב-TheMarker, דרהי ירכוש בשלב הראשון את המניות שהיו בבעלות אליעזר פישמן (34%) ואחזקות של שותפים נוספים, ובהמשך הוא אף עשוי לקבל את השליטה על העיתון במקום המו"ל הנוכחי נוני מוזס. הפועלים מנסה מזה זמן רב למכור את המניות של פישמן בידיעות, המשועבדות לבנק בעקבות חוב בסך 1.1 מיליארד שקל שלקח כדי לרכוש את אחזקותיו בעיתון בסוף שנות ה-90.

ואולם העסקה עשויה להיתקל במכשול משמעותי, מכיוון שחוק הבעלויות הצולבות אוסר על בעלים של תשתית שידורים לשלוט בעיתון יומי גדול, מה שייאלץ את דרהי לוותר על אחזקותיו בחברת הכבלים - כאשר לא סביר שהוא יסכים לכך. ככל הנראה, דרהי יצטרך לקדם שינוי חקיקה כדי לבצע את העסקה.

מו"ל "ידיעות אחרונות" הגיע לחקירה נוספת באזהרה במשרדי להב 433. מאצ'י הוף
מו"ל "ידיעות אחרונות" הגיע לחקירה נוספת באזהרה במשרדי להב 433/מאצ'י הוף

למרות שהמניות משועבדות לפועלים, הבנק לא פתח בהליך תחרותי מוסדר למכירתן. הניסיונות של מוזס - המוביל את עסקות המכירה ובעל זכות סירוב לכל עסקה - לאתר משקיעים לקבוצה עלו במסגרת פרשת תיק 2000, שבה נחשפו בחדשות 2 שיחות שניהל עם רה"מ נתניהו. השניים דנו בקידום חוק "ישראל היום" בתמורה לסיקור חיובי של נתניהו ב"ידיעות אחרונות". בנוסף, חדשות 2 חשפו כי נתניהו אף ניסה לסייע למוזס להשיג משקיעים פוטנציאליים לרכישת העיתון, ובהם לארי אליסון, ג'יימס פאקר, לן בלווטניק (מבעלי ערוץ 10) ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully