וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אייל אליה

וואלה ברנז'ה

14.8.2017 / 11:32

הוא מגיע למערכת לפנות בוקר (שינה זה אוברייטד) ועורך בקונטרול. אם תהיתם אז כן, זה האיש שלוחש (או צורח) לאורלי וגיא באוזן אבל בעיקר מציק לאנשי הצוות וההפקה. ואיפה הוא יהיה עוד 5 שנים?

איל אלייה. צילום : ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
איל אלייה/ראובן קסטרו, צילום : ראובן קסטרו

גיל: 33

מה בעצם אני עושה: עורך תכנית הבוקר של "אורלי וגיא" ו"אור ומיה" בערוץ 10. בתכלס אני מגיע בשעות הבוקר למערכת ומתחיל לשגע את התחקירנים המעולים שלנו כדי לסגור אייטמים לתכנית של מחר. העבודה כמובן נעשית בשיתוף פעולה והתייעצות עם המגישים אורלי וגיא ואור ומיה ועם העורך הראשי דובי. במהלך כל היום אנחנו עוקבים אחרי האירועים בארץ ובעולם בכל התחומים ומנסים למצוא את האייטמים הכי מעניינים, מגוונים, מגניבים וחשובים לתכנית. את יום העבודה אנחנו מסיימים לקראת 12 בלילה אז למעשה נסגר הליין אפ. אחרי שעתיים שלוש של שינה אני חוזר למערכת לפנות בוקר (שינה זה אוברייטד) ועורך את התכנית בקונטרול. אם תהיתם אז כן, אני האיש שלוחש (או צורח) למגישים באוזן אבל בעיקר מציק לאנשי הצוות וההפקה.

השכלה: תואר ראשון בחוג לתקשורת במכללת ספיר שבשדרות. שם התמחיתי דווקא ברדיו, הגשתי וערכתי תכנית ספורט שבועית ועוד כל מיני תכניות אקטואליה ובידור שונות. חוץ מזה למדתי גם תסריטאות באוניברסיטה הפתוחה ובקרוב אתחיל ללמוד גם לתואר שני.

תפקידים קודמים: את דרכי התחלתי בתור עוזר הפקה בערוץ הספורט, תפקיד שבו למדתי את הבסיס של הטלוויזיה. משם התקדמתי להיות תחקירן ודסקאי בחדשות הספורט. התפקיד הבא שלי היה עורך משנה בתכנית הבוקר של ערוץ הספורט בהגשת סלוצקי ודומינגז ואחרי שנה וחצי עברתי להיות העורך הראשי של התכנית. על הדרך כתבתי גם לאתר ערוץ הספורט והגשתי פינות בתכנית "מגרש פתוח".

מי פתח לך את הדלת לתעשייה: הכל התחיל כשחברתי דאז איה (לימים אשתי) דחפה אותי עוד בהיותי סטודנט ללכת לעבוד בערוץ הספורט. דניאל שחק הכניס אותי לערוץ ומורן ברק ואסף כשר העורכים הראשיים של חדשות הספורט נתנו לי הזדמנות ראשונה. בהמשך עבדתי גם עם אבי כהן בתכנית הבוקר שם שימשתי כעורך המשנה שלו ולמעשה למדתי ממנו את רזי (ולפעמים שמני) מקצוע העריכה. עוד דמות שאני חייב לה הרבה היא תומר תורג'מן, מנ"כל ערוץ הספורט שנתן לי את ההזדמנות להיות העורך הראשי של תכנית הבוקר עם סלוצקי ודומינגז הנהדרים, תפקיד שאותו נהניתי מאוד לעשות. בערוץ עשר אני חייב הרבה לעורך הראשי דובי קרויטרו וגם כמובן לאורלי וגיא ולאור ומיה שכיף לעבוד איתם.

מה אוכל לצהריים: האמת שרוב הזמן אני עסוק בלטחון, אבל בצהריים בדרך כלל מוקפץ ואורז שאני מכין לי ולאשתי ואם בא לי להשקיע אז גם קציצות ופסטה. לפעמים כשאין כוח להכין אז קופצים לנגב איזה חומוס בסביבה.

איפה אתה בעוד 5 שנים: שוק התקשורת עובר בימים אלה שינויים משמעותיים בגלל הפיצול של ערוץ 2 שמשנה את כללי המשחק. אני שואף להיות אחד מאלו שיובילו מהלכים עתידיים הן ברמת התוכן והן ברמת התכנון והאסטרטרגיה. בעוד חמש שנים אני מאמין שאהיה עורך ראשי של אחת התכניות המרכזיות בברודקאסט.

פרגן למתחרים: בצד השני נמצאים אנשי מקצוע מעולים שבהחלט כיף להתחרות מולם וכיף אפילו יותר לנצח אותם. ערוץ עשר הוא אנדרדוג במאבק מול ערוץ שתיים, ולכן אנחנו צריכים ליזום, להעיז ולייצר יותר כדי לנצח. לדעתי בסופו של דבר מי שמרוויח מהתחרות אלו הצופים שמקבלים בסופו של יום (או בתחילתו במקרה שלנו) מוצר טוב ואיכותי יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully