וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לבן כספית: יקבל מידע בנוגע לתנאי העסקתה של שרה נתניהו בעיריית י-ם

20.8.2017 / 15:39

ביהמ"ש קיבל באופן חלקי את עתירתו של כספית והורה להעביר לידיו בתוך 30 יום את מועד תחילת העסקתה של נתניהו בעירייה, הגדרת היקף משרתה ומה השינויים שחלו בהיקף המשרה

בן כספית ושרה נתניהו. ראבון קסטרו, AP, מערכת וואלה!
בן כספית ושרה נתניהו/מערכת וואלה!, ראבון קסטרו, AP

בן כספית זכה בעתירה שהגיש לבית המשפט, ויקבל מידע בנוגע לתנאי העסקתה של שרה נתניהו בעיריית ירושלים. ביהמ"ש קיבל באופן חלקי את עתירתו של כספית והורה להעביר לידיו בתוך 30 יום את מועד תחילת העסקתה של נתניהו בעירייה, הגדרת היקף משרתה ומה השינויים שחלו בהיקף המשרה, מספר שעות העבודה שלה בעירייה בשנה שקדמה להגשת העתירה ומידע הנוגע להפסקות בתקופת העסקתה של נתניהו בעירייה בשנה שקדמה לעתירה.

ואולם, בכל הנוגע לבקשה לקבלת מידע אחר שביקש כספית לקבל, בית המשפט דחה את הבקשה - כמו למשל מידע על תחומי האחריות במסגרת תפקידה, מי המעסיק האחראי עליה בעירייה, וזהות המוסדות החינוכיים להם נתניהו מעניקה שירות פסיכולוגי. בית המשפט קבע כי העירייה תשלם לכספית שכר טרחת עורך דין בסכום של 7,500 שקל ואת אגרת בית המשפט.

כספית הגיש את העתירה באמצעות עו"ד אלעד מן, לאחר שבקשותיו על פי חוק חופש המידע נדחו. בקשתו של כספית נדחתה על ידי היועץ המשפטי לעיריית ירושלים עו"ד אלי מלכא, שטען כי פרסום הפרטים יפגע בפרטיותה של נתניהו וכי היא איננה עובדת ציבור שחייבת בדין וחשבון מכורח חוק חופש המידע, שכן אין היא עובדת בכירה, אלא זוטרה. עוד טען עו"ד מלכא, כי לא ניתן יהיה למסור את שמות המוסדות שבהם עבדה שכן מעצם היותה אישיות מאובטחת, יהווה הדבר איום לפגיעה בשלומה ובביטחונה האישי.

"גם לרעיית ראש הממשלה יש זכות לפרטיות בעבודתה"

"הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים, בה היא עובדת, הגיבו לעתירה באומרם כי 'אין תלונות כלשהן לגבי תפקודה של הגברת נתניהו. להיפך"

גורמים המקורבים לרה"מ ולרעייתו מסרו בתגובה: "אנו מברכים על כך שבית המשפט שם גבול למסע הצייד והרדיפה שמנהל בן כספית נגד הגברת נתניהו מזה עשרים שנה על מנת לפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו בכל האמצעים. בפסק הדין שניתן היום (20 באוגוסט 2017) דחה בית המשפט הנכבד את רוב רובן של בקשות הסרק הקנטרניות והטורדניות של כספית. מתברר שגם לרעיית ראש הממשלה יש זכות לפרטיות בעבודתה המקצועית כפסיכולוגית ילדים חינוכית.

"ואגב, הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים, בה היא עובדת, הגיבו לעתירה באומרם כי 'אין תלונות כלשהן לגבי תפקודה של הגברת נתניהו. להיפך'. כמובן שכספית 'שכח' לציין בעתירתו שרעיית ראש הממשלה תובעת אותו בגין הוצאת לשון הרע, לאחר שפרסם שקרים לפיהם כביכול היא פיטרה את הגנן הקשיש במעון ראש הממשלה. הגנן המנוח מנשה קוזוקין ז"ל הספיק להעיד לפני פטירתו שלא היו דברים מעולם, שהגברת נתניהו מעולם לא פיטרה אותו והוא המשיך לעבוד במעון כרגיל. הליך זה יוכרע בחודשים הקרובים".

"לא בכדי אפילו אביו של בן כספית, יצחק, כתב פעמיים בעבר לראש הממשלה את הדברים הבאים. ב-28 בינואר 2010 כתב 'איך זה יתכן שהגנים שלי, שבנו את תשתיתו של בכורי, כה מתבלבלים אצלו עד כדי כך... מאז בן גוריון ובגין לא קם לנו מנהיג בשיעור קומתך... אודה לך אם תעביר דרישת שלום חמה מאוד לרעייתך שהפכה למטרת מישנה כדי לפגוע בך. השכל הישר פשוט לא קונה תיאוריה שפסיכולוגית מיומנת ואשת ראש הממשלה תנהג לפי תיאורי ההשמצה הרכילותית הרודפת אחריה בהתמדה. בשיחה עמוקה שניהלתי איתה אני זוכר שהתרשמתי עמוקות מאישיותה החמה והאנושית'.

"ב-29 ביולי 2010 כתב האב יצחק כספית לראש הממשלה נתניהו עוד על תחושותיו לגבי התנהלותו של בנו: 'ההתקפות של בני נגד ראש הממשלה הן דברי בלע מופרזים... אצבעו קלה מדי על ההדק. אני מתנחם בזה שרוב הציבור שותף לי בהערכה אליך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully