וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עתר לעליון: ביקש דיון נוסף על חשיפת השיחות עם ראשי "ישראל היום"

22.8.2017 / 12:40

לאחר שהיום היו אמורים להיחשף מועדי שיחותיו של נתניהו עם בכירי "ישראל היום", לפי הוראת בית המשפט, רה"מ עתר ברגע האחרון לעליון - למרות שלטענתו "אין לו מה להסתיר". דרוקר: "על מה הוא נלחם?"

בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ואדלסון/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

לאחר שהיום (שלישי) היו אמורים להיחשף מועדי שיחותיו של נתניהו עם בכירי "ישראל היום", לפי הוראת בית המשפט, רה"מ עתר ברגע האחרון לעליון כדי למנוע את החשיפה. נתניהו הודיע כי בכוונתו לבקש מבית המשפט לקיים דיון נוסף. בתגובה, הפרשן הפוליטי של חדשות 10, רביב דרוקר, שהגיש בזמנו את העתירה לחשיפת השיחות, צייץ בשעה האחרונה: "היום היו אמורים להימסר רישומי השיחות של נתניהו עם אדלסון ורגב. לפני דקות הגיש נתניהו בקשה לדיון נוסף בעליון. הפרק' לא הגישה. על מה הוא נלחם?".

בהודעה שיצאה היום מלשכת רה"מ נכתב: "פסק הדין בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות של ראש הממשלה פוגע פגיעה אנושה בזכות לפרטיות. בפרק הזמן הקצר שחלף מאז פרסום פסק הדין אנו עדים לנחשול עצום של פניות לחשיפת שיחות טלפון פרטיות ויומני פגישות פרטיות של עובדי ונבחרי ציבור רבים, וזו רק ההתחלה".

עוד נטען כי "ראש הממשלה אינו מבקש מבית המשפט לבטל את החלטתו בעניין אדלסון ורגב, מהסיבה הפשוטה שאין לו מה להסתיר. עם זאת, לאור החשיבות העקרונית שהוא מייחס לזכות הבסיסית לפרטיות, ולאור מבול הפניות מאז פרסום פסק הדין, הוא פונה לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון נוסף, בהרכב מורחב, ולהכריע בסוגיות העקרוניות הרגישות הנובעות מפסק הדין. אין זה מתקבל על הדעת ששרים, חברי כנסת, שופטים ועובדי ציבור אחרים יהיו נתונים לחשיפת שיחותיהם הפרטיות עם עיתונאים ובכלל". את נתניהו ייצגו עורכי דינו הפרטיים, יעקב וינרוט ועמית חדד.

בית המשפט קבע בשבוע שעבר כי נתניהו ייאלץ לפרסם מידע על מועדי שיחות שקיים עם מו"ל "ישראל היום" ועם העורך הראשי לשעבר. זאת לאחר ערעור שהגישו רביב דרוקר וחדשות 10. המטרה בחשיפת המידע היא לאשש את הסברה לפיה רגב נהג לקיים שיחת טלפון לילית קבועה עם נתניהו או עם גורם בסביבתו, שגרמה לו לשנות את תוכן העיתון שהופץ למחרת.

בעתירתו, דרוקר ביקש לקבל תיעוד מועדי שיחות הטלפון שנערכו בין נתניהו לבין אדלסון ורגב ב-3 השנים שקדמו ל-11 בפברואר 2012. בבקשה שהוגשה על פי חוק חופש המידע הוא דרש לקבל מידע על התאריך של כל שיחה, שעת ההתקשרות ואורך השיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully