וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 10 מציגה: "היועץ" שבוחן את שופרסל - עובד עם הרשת

28.8.2017 / 11:36

בכתבה מפרגנת לקולה החדשה של שופרסל, נתנו בערוץ 10 ליועץ שיווקי להתראיין על המהלך, ואולם, לוואלה ברנז'ה נודע כי הוא החל לעבוד לאחרונה עם הרשת והשיק שם באופן בלעדי מותג טיפוח. ואם בענייני קולה: מדוע בחדשות 2 התעלמו מהמהלך?

נגה ניר קולה. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
גילוי נאות? חפשו בקופה המהירה. נגה ניר נאמן בכתבה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
בכתבה תחת הכותרת "האם הקולה של שופרסל תוביל לירידת מחירים?" זיתן אמר בין היתר: "טעמתי את זה (שופרסל), זה נראה מאוד דומה בטעם, מאוד דומה בטעמים"

בחדשות 10 נתנו ליועץ שיווקי להתראיין על המהלך של שופרסל שהשיקה מוצר מתחרה בקוקה קולה, ואולם, לוואלה ברנז'ה נודע כי הוא החל לעבוד לאחרונה עם הרשת והשיק שם באופן בלעדי מותג טיפוח. מדובר באבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה ובעלים של "זיתן חברה לייעוץ שיווקי", אשר השתתף אתמול (ראשון) בכתבה של מוסף הצרכנות "ברקוד" בהגשת נגה ניר נאמן, שם התראיין כ"מומחה לשיווק ואסטרטגיה".

בכתבה תחת הכותרת "האם הקולה של שופרסל תוביל לירידת מחירים?" זיתן אמר בין היתר: "טעמתי את זה (שופרסל), זה נראה מאוד דומה בטעם, מאוד דומה בטעמים. זאת אומרת הם הלכו ועשו פה עבודה בפורמולה והביאו טעם שמתאים לחך הישראלי. מה שהם (פפסי ו-RC) לא עשו". גורם בערוץ אמר לוואלה ברנז'ה כי לא ידעו על שיתוף הפעולה של זיתן עם שופרסל, שהחל לטענתו רק לאחרונה.

מנגד, יש לציין כי במהלך הכתבה זיתן גם התייחס למהלך השיווקי והעסקי של הרשת והצהיר כי "כל המהלך הזה הוא לא מהלך פרו בונו, איזה מהלך רובין הוד רתום על הקהילה". לכך ניר נאמן שאלה אותו, "רגע, אתה רוצה להגיד לי שעל מוצר שהיא מוכרת ב-4.30 שקל רשת שופרסל מרוויחה יותר"...וזיתן השלים את המשפט ואמר "מאשר מוצר שמוכרים ב-6.30. למה? כי היא היצרן שלו. היא המפעל. ולכן הרווחיות כאן היא הרבה יותר גדולה".

נגה ניר נאמן קולה. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"זה הכי דומה לקוקה קולה". נגה ניר נאמן עם מנכ"ל שופרסל/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בחדשות 2: התעלמות גורפת

לא ברור האם יש קשר לעובדה שמשפחת ורטהיים – בעלת השליטה בקשת ומבעלי חדשות 2 – קשורה לאי-הסיקור

עוד יצוין כי הסיקור של חדשות 10 למותג קולה החדש של שופרסל היה אוהד במיוחד, כאשר במקום לבצע מבחני טעימה לאנשים שונים, ניר-נאמן ישבה עם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ולאחר ששתתה את המשקה אמרה ש"זה הכי דומה לקוקה קולה" שהיא טעמה. בנוסף, המנכ"ל אף סיפר כיצד נתן למשפחה שלו לשתות את המשקה החדש מבקבוקים של קולה מקורית - והם לא שמו לב שמדובר בתחליף.

מנגד, בעוד שהמהלך סוקר בהרחבה ברוב כלי התקשורת בישראל, בחדשות 2 כלל לא התייחסו להשקה של הקולה של שופרסל, בין אם במהדורה המרכזית או בתוכנית חיסכון. לא ברור האם יש קשר לעובדה שמשפחת ורטהיים – בעלת השליטה בקשת ומבעלי חדשות 2 – המחזיקה בחברת קוקה קולה קשורה לאי-סיקור מהלך ההשקה של הקולה החדשה. בחדשות כאן 11 דווקא התייחסו למהלך באופן ביקורתי ואחד הנסיינים אף אמר כי "לקולה יש טעם של שתן".

בחדשות 10 סירבו להגיב, ואולם גורם בכיר בחברה אמר כי "במערכת זועמים על היועץ שלא טרח לעדכן על עבודתו עם שופרסל". בחדשות 2 בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully