וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר חפץ, האם אתה חושב שהצלחת בתפקידך?

בשנים הרבות בהן הוא מדלג בין מסדרונות השלטון, מבצרי הפירמידות העסקיות הקורסות, ומערכות העיתונים בישראל - יועצו של רה"מ לא נאלץ להשיב על שאלות קשות. באירוע הפרידה ממפקד גל"צ הוא אף תקף אותה. אבנר הופשטיין עם 10 שאלות שפוספסו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקף את התקשורת. ניר חפץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
מספר דקות לתוך האירוע הבלתי-מוגדר התרעם על-פי הדיווחים אלוף מוטי אלמוז, לשעבר דובר צהל וכיום ראש אכ"א, והבהיר כי הוא חש מרומה: הזמינו אותו לאירוע פרידה והוא נאלץ בעודו במדים להאזין לוויכוח פוליטי

רבים מחבריי - בתחנת גלי צהל ומחוצה לה - השתאו לנוכח הגילוי המפתיע שאירוע פרידה ממפקד התחנה היוצא ירון דקל בחמישי האחרון, לווה במעין פאנל "אינפוטיימנט" הסובל מבעיות זהות קשות: ספק ראיון, ספק ויכוח על תקשורת, ספק מהתלה מתלוצצת בנוכחות עיתונאים ואקס-עיתונאי המשמש כיום דוברם של בני הזוג נתניהו. ניר חפץ נחשב כבר שנים לאחד ממובילי גלי המשטמה של השלטון נגד התקשורת, ואף הואשם כמשרתם האוטומטי של אילי-הון (נוחי דנקנר, נוני מוזס), פוליטיקאים (בנימין נתניהו) ואחרים, כל זאת תוך רמיסת חופש העיתונות.

ואכן, מספר דקות לתוך האירוע הבלתי-מוגדר התרעם על-פי הדיווחים אלוף מוטי אלמוז, לשעבר דובר צהל וכיום ראש אכ"א, והבהיר כי הוא חש מרומה: הזמינו אותו לאירוע פרידה והוא נאלץ בעודו במדים להאזין לוויכוח פוליטי. כתוצאה מהמחאה החל "בלגן" (אח, איך פיספסתי) ובעיתון "הארץ" פורסם כי ככל הנראה בעקבות ההתקוממות של אלוף אלמוז, החליטה המנחה אילנה דיין "להנמיך את גובה הלהבות". כך הומחשו בפנינו היטב - דווקא באמצעותו של אירוע קצר וזניח, שכלל תקרית מטופשת ובלתי-מזיקה בעיקרה - כל בלבולי הזהויות שמאפיינים רבים מהעיתונאים בימינו.

כאילו כדי להצדיק את אלה התוהים "מהי בעצם גלי צהל?", בא אירוע הפרידה ממפקדה של התחנה בחמש וחצי השנים האחרונות (שנתיים מתוכם כבוס של כותב שורות אלה - עד פיטוריי ביוני האחרון באיצטלה של "קיצוצים") והבהיר.

יומולדת ניקול ראידמן. ניר פקין
צמוד לשרה נתניהו. חפץ, במסיבת יום ההולדת של ניקול ראידמן/ניר פקין

מר חפץ, האם אתה יכול להגדיר במדויק מהו תפקידך?

האם נכונה טענתו של אליעד שרגא כי שלחת למו"לים מתחרים שאלות מביכות מתוך ניסיון להרתיע אותם במאבקם מול נוחי דנקנר?

וחזרה לניר חפץ: בשנים הרבות בהן הוא מדלג בין מסדרונות השלטון, מבצרי הפירמידות העסקיות הקורסות, ומערכות העיתונים בישראל - חפץ לא הפגין שקיפות גדולה. ככל הזכור לי פעמים מעטות מאד נאלץ להשיב על שאלות קשות, וגם כאשר נשאל כאלה, לא ממש טרח להרחיב. במקרה הזה הוחמצה הזדמנות פז: חפץ על הבמה ואפילו תוקף את העיתונות בעוצמה. הנה 10 שאלות שניתן היה להפנות אליו:

1. מר חפץ, האם אתה יכול להגדיר במדויק מהו תפקידך? האם אתה דוברו של נתניהו? של רעייתו? של ילדיו? של בית ראש הממשלה? והאם קיים מסמך המגדיר מהם תפקידיך?

2. אתה אינך מרבה לענות על שאלות של עיתונאים באופן ענייני, ולעיתים אתה אף מנאץ אותם. למרות זאת הגדרת את עצמך בעבר כעיתונאי ושימשת עורך בכיר שנים רבות. האם אתה עדיין רואה את עצמך כעיתונאי לכל דבר?

3. כששימשת עורך מעריב האשימו אותך כתבים ועורכים בעיתון בצנזורה בוטה, כניעה בלתי-פוסקת לדרישות הבעלים נוחי דנקנר, הטיית פרסום לטובת עסקי הבעלים, התעמרות בכתבים ועוד. מעולם לא התייחסת בצורה מסודרת לטענות הללו, האם תהיה מעוניין לעשות זאת עכשיו?

4. האם נכונים הפרסומים - בין היתר בערוץ הראשון, בעין השביעית ובמקומות נוספים - לפיהם ביושבך כ"עורך מעריב" הזמנת "כתבות חיסול" על אליעד שרגא, שלי יחימוביץ', עמוס שוקן, גיא רולניק ואחרים (חלקם העידו על כך בעצמם) בהיותך עורך מעריב? האם נכונה טענתו של אליעד שרגא כי שלחת למו"לים מתחרים שאלות מביכות מתוך ניסיון להרתיע אותם במאבקם מול נוחי דנקנר?

5. האם אתה אחראי לכתיבת ואישור התגובה שקבעה כי העיתונאית אילנה דיין מתקשטת באיצטלה עיתונאית כמסווה לתעמולה פוליטית נגד ראש הממשלה וזאת כיוון שהינה "אשת שמאל קיצוני" הרודפת חיילים ומשמיצה באופן קבוע את ראש הממשלה ורעייתו בגלל מניעים זרים? במידה שלא היית מעורב בניסוחה - מה אתה חושב על תגובה זו?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המשימה: אוירה עיתונאית נעימה יותר?

נאלצת לאחרונה להגיב על מנהגי איסוף צרכיה של הכלבה קאיה בידי בנו של נתניהו, יאיר. לא חשת נבוך בשל משימה זו?

6. מהיכן נובעת האובססיה של ראש הממשלה לתקשורת והעיסוק הבלתי-פוסק בתוצרתה, והאם לך יש חלק בכך? האם מדובר באסטרטגיה, בטקטיקה או באידיאולוגיה של ממש?

7. נאלצת לאחרונה להגיב על מנהגי איסוף צרכיה של הכלבה קאיה בידי בנו של נתניהו, יאיר. לא חשת נבוך בשל משימה זו?

8. בגלי צהל ובכלי תקשורת נוספים פורסם בעבר כי העסקתך כדובר הליכוד תמורת כ- 33 אלף שקלים בחודש היא בעצם כתמורה לשירות שאתה נותן באופן פרטי למשפחת נתניהו, ועבורו אינך מקבל תשלום. הטענה הזאת הופיעה גם בדו"חות מבקר הפנים של הליכוד. אתה בינתיים עזבת את תפקיד דובר הליכוד, אך מעולם לא השבת על הטענות הללו ומעולם לא הסברת כיצד אושר אופן העסקתך כדובר אישי של משפחת נתניהו ומהי התמורה שאתה מקבל, אם אתה מקבל, תמורת העסקה זו. האם תרצה להסביר זאת הערב?

9. מני נפתלי (ואישים נוספים) האשימו את סביבת ראש הממשלה באיסוף חומרים על אנשים ותפירת תיקים נגדם. האם פרקטיקה כזאת או דומה לה קיימת? האם המתקפה הבלתי-פוסקת נגד אזרח - שאינו נושא בתפקיד רשמי, וכבר הוכיח בבית המשפט כי רעיית ראש הממשלה התנכלה לו ואף קיבל ממנה פיצויים נדיבים על כך - אינה בגדר הסתה חריגה?

10. האם לנתניהו ולרעייתו היו ציפיות שתצליח להשרות סביבם אוירה עיתונאית נעימה יותר ותגרום לפרסומים חיוביים יותר, ואם זאת הייתה הציפיה - האם אתה חושב שהצלחת או נכשלת בתפקידך זה?

* הכותב הוא עורך תוכניות תחקירים בערוץ 2. לשעבר ראש דסק התחקירים של גלי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully