וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בגל"צ: הכללים החדשים - מעל ראשו של אלקבץ

5.9.2017 / 12:10

הכללים החדשים בגל"צ - ובהם איסור השמעת שירי אמנים סרבנים - הם של ליברמן ולא של מפקד גל"צ הנכנס. גורם בגל"צ אמר לוואלה ברנז'ה כי הוא מעריך שאלקבץ בעד המעבר לירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הביטחון אביגדור ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכללים החדשים בגל"צ הם של שר הביטחון אביגדור ליברמן, ולא של המפקד החדש שמעון אלקבץ, שעוד לא למד את הדברים ולא נתן אף הנחייה - כך אומר לוואלה ברנז'ה גורם בתחנה. זאת בתגובה לפרסום בחדשות 2 אמש (שני), על פיו בפגישת עבודה ראשונה שהתקיימה אתמול בין ליברמן לאלקבץ, שנכנס לתפקידו ביום שישי, הנחה השר את המפקד החדש לבצע מספר שינויים בתחנה.

בין ההנחיות: איסור על השמעת שירים של זמרים שהיו סרבני מצפון בתחנות גל"צ וגלגלצ וכן איסור לראיין אותם; להשמיע בתחנה יותר שירים ים תיכוניים; לגייס אליה יותר חיילים מהפריפריה ויותר יוצאי חבר העמים מתוך מטרה לגוון את תמהיל החיילים. עוד פורסם על כוונה להעביר את התחנה מיפו לירושלים, במקום הכוונה להעביר את התחנה ללוד.

לדברי גורם בתחנה, מדובר בהמלצות של ליברמן, ואילו אלקבץ עוד לא קיבל שום החלטה ועוד לומד את הדברים. "למפקד גל"צ הנכנס היתה פגישת עבודה ראשונה עם שר הביטחון ליברמן" אמר הגורם והוסיף, "השר העלה כמה רעיונות, מחשבות. אלקבץ עצמו לא נתן שום הנחיה לאף אחד. הוא כולה שלושה ימים בתפקיד, הוא עוד בשלבי קליטה, עדיין לא חתם על החוזה. הוא לא נפגש עדיין עם מנהלי המחלקות שלו. הועלו בפגישה הצעות, המלצות, חלקם פורסמו בחדשות 2. אבל זה לא שקמים מחר בבוקר, ויאללה. מפקד גל"צ עוד צריך ללמוד את התפקיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד גילי צה"ל הנכנס, שמעון אלקבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לפרסום על המלצת ליברמן על הגדלת המגוייסים לתחנה שהינם תושבי פריפריה והגבלת מינון יוצאי חבר העמים, אומר הגורם: "אלקבץ הוא איש הפריפריה. להערכתי בתקופתו יתקבלו הטובים ביותר והמוכשרים ביותר. יש טובים גם בפריפריה. בחולון, בת ים וראשון לציון ביחד יש יורת תושבים מתל אביב. תראה, בקורס הנוכחי של גלי צה"ל יש רק נציגה אחת מתל אביב. יש מישיבות ויש מהפריפריה הקרובה והרחוקה, ומהמושבים. יש שם שיקוף של כולם. אני מעריך שאלקבץ יישאף למגוון של כוחות צעירים ומוכשרים גם מהפריפריה, אבל המדד היחיד שצריך לקבוע זה האיכויות שלהם. כמו שלא בוחרים טייס בשל אפליה מתקנת, אז גם לא יבחרו שדר בשל אפליה מתקנת. יבחרו בשדרנים, כתבים ועורכים מצוינים".

בעוד שנותרו סימני שאלה האם אלקבץ מסכים ליישם את המלצות השר ליברמן בחלק מהנושאים ובהם איסור השמעת אמנים סרבני מצפון, הגורם בתחנה מעריך כי מפקד גל"צ בעד כמה מהרעיונות האחרים של ליברמן, ובהם להעביר את התחנה לירושלים. "אלקבץ בעד לחזק את עיר הבירה", אמר הגורם.

עוד באותו נושא

שר הביטחון הנחה את מפקד גל"צ החדש לאסור השמעת שירים של סרבני מצפון

לכתבה המלאה
אביב  גפן במסיבת עיתונאים פסטיבל ראשון לציון , אוגוסט 2017. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
לא תופס לגביו. אביב גפן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו
עברי לידר. יהודה בן יתח,
גם לגביו לא תופס. עברי לידר/יהודה בן יתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully