וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 20 יוצא למלחמה: "הפרות יש אצל כולם - ואף אחד לא מאיים בסגירה"

7.9.2017 / 9:05

בעקבות האיום בסגירה על ערוץ 20 בשל הפרות תנאי הרישיון, פתחו בכיריו בקמפיין התוקף את חברי הקואליציה - ובתגובה הבהיר שר התקשורת כי הערוץ לא ייסגר. ואיך התייחס מאמר המערכת של "הארץ" לנושא?

ערוץ 20. צילום מסך,
ערוץ 20/צילום מסך
מאמר המערכת של "הארץ": "חופש הביטוי הוא עקרון?על בדמוקרטיה ומחייב שוק תקשורת בלי שליטה פוליטית ופקידותית. עיקרון זה אמור לאפשר לערוץ 20 לשדר בכל נושא ותחום"

"הפרות חוזרות ונשנות אפשר למצוא בכל זכיין בטלוויזיה, כולל בתחנות הרדיו האזוריות, ובכל זאת אף אחד לא מאיים לסגור אותן או להשתיק את חופש הביטוי", כך אמר לוואלה ברנז'ה גורם המקורב לערוץ 20, בעקבות סגירתו האפשרית של הערוץ. עוד אמר כי "הערוץ מייצג קול שונה בתקשורת הישראלית – חשוב להשאיר אותו ולתת לו את הבמה והאפשרות גם לשדר תכנים שמהותם אקטואליה וחדשות".

בעקבות האיום בסגירה, עמוד הפייסבוק של ערוץ 20 ובכירי הערוץ שיתפו אתמול תמונה שבה הופיעו חברי הקואליציה, ובה נכתב: "במשמרת שלכם משרד התקשורת מציל את אל-ג'זירה אבל סוגר את ערוץ 20. בושה". בתגובה לסערה, שר התקשורת איוב קרא אמר אמש בכנס פעילים בירושלים כי "השמועה על סגירת ערוץ 20 לא נכונה. יש בעיות התנהלות שיטופלו - אבל הערוץ לא ייסגר, נקודה".

אפילו מאמר המערכת של "הארץ" מהיום תומך באי-סגירת הערוץ. המאמר, שפורסם תחת הכותרת "הניחו לערוץ 20", טוען כי "התנהלות גורמי הרגולציה כלפי הערוץ ממחישה את העיוותים בשוק התקשורת... חופש הביטוי הוא עקרון?על בדמוקרטיה ומחייב שוק תקשורת בלי שליטה פוליטית ופקידותית. עיקרון זה אמור לאפשר לערוץ 20 לשדר בכל נושא ותחום. כל מעורבות בתוכן, המגבילה את חופש הביטוי, היא מיותרת. מוטב למחוקק להתאים את החקיקה לעידן התקשורת הנוכחי ולהסיר את ידיו משוק התקשורת".

הסערה החלה לאחר שאתמול התברר כי הערוץ ניצב בפני איום סגירה: בדה מרקר פורסם כי מועצת הכבלים והלוויין ממליצה לבצע חילוט של כל ערבויות הערוץ בהיקף 4 מיליון שקל. זאת לאור ההפרות הרבות של הערוץ — ובעיקר לאור ההתמקדות שלו בתכני אקטואליה וחדשות ולא בתוכניות מורשת, כפי שמחייב הרישיון. המועצה תתכנס היום לדון בהצעה.

מדובר במהלך תקדימי ברגולציה על התקשורת בישראל, המהווה צעד לפני ביטול רישיון הערוץ. ההמלצה לחילוט ערבויות מגיעה לאחר בדיקת מחויבויות הערוץ לפיה הוא הפר את תנאי הרישיון שלו עשרות פעמים. זאת כאשר הערוץ מתמקד בעיקר בשידורי אקטואליה בניגוד לתנאי הרישיון שלו. לפני מספר שבועות פורסם בוואלה ברנזה כי הערוץ העביר את התוכנית "לפני כולם" לשידור בשעות הפריים טיים במקום הפרה פריים.

ברקע יש לציין את הליך ההפרה שנפתח לאחרונה לערוץ 20 בעקבות הראיון ששידר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד שלערוץ נאסר לשדר חדשות. הערוץ הוקם כערוץ ייעודי שיכול לשדר פרסומות, והיה אמור לשדר אך ורק תכנים הנוגעים למורשת ישראל. בעלי הערוץ הם המיליארדר יצחק מיראשווילי ואבי בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully