וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה זה פאסה: המשטרה דרשה למנוע שידור תחקיר בערוץ 10 - ביהמ"ש דחה הבקשה

10.9.2017 / 17:35

מתן חודורוב התעמת בסופ"ש פעם נוספת עם "קומבינטור הנדל"ן" גיא מונסונגו - והבוקר פנה למשטרה. ואולם, במקום להעביר תגובה עניינית לידיעה, פנתה המשטרה לביהמ"ש והוציאה במעמד צד אחד צו איסור פרסום גורף

מתן חודורוב אנליסט. ענבל מרמרי, מערכת וואלה! NEWS
מתן חודורוב אנליסט/מערכת וואלה! NEWS, ענבל מרמרי

למרות התנגדות המשטרה - בית המשפט התיר הערב (ראשון) לחדשות 10 לשדר את תחקיר "אנליסט" על "קומבינטור הנדל"ן" גיא מונסונגו, שהחליף את זהותו וממשיך לשווק דירות בשוק. כ-10 חודשים לאחר שנחשפה ב"אנליסט" "שיטת מונסונגו" לשיווק דירות שכלל אינן קיימות, תוך הברחתם של כספי הלקוחות מחשבונות נאמנות לחשבון שלו, הגיע למערכת מידע כי מונסונגו שינה את שמו לחגי שטראוס - והחל לשווק דירות מטעם חברת "ספרא ברזיל-ישראל", הנושאת לכאורה את שמה של משפחת המיליארדים היהודית.

לאחר מעקבים שניהל רכז המערכת, אבי סדרינה, הצליח חודורוב להתעמת בסוף השבוע עם מונסונגו במשרדיו שבקניון ארנה. הבוקר פנה למשטרה במטרה לקבל תגובה – על מדוע מתעכב הטיפול בתיק שלו, שאפשר לכאורה את חזרתו של מונסונגו לשוק. ואולם, במקום להעביר תגובה לידיעה, המשטרה פנתה לביהמ"ש והוציאה במעמד צד אחד צו איסור פרסום גורף על פרטי הפרשה.

בעקבות פנייה דחופה של חדשות 10, נעתרה השופטת חיותה כוחן-עומר להמשיך את הדיון בנושא, שהתקיים אחה"צ בפני השופטת שלומית בן יצחק. בהכרעתה קבעה השופטת כי צו איסור הפרסום בטל בשל החשיבות הציבורית הגבוהה בפרסום הכתבה והצורך להזהיר את הציבור מפני הנזק הכספי שעלול להיגרם למי שיתקשרו בחוזים עם מונסונגו. עוד הוסיפה כי מול שיקולי החקירה עומדים הערכים של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. עם זאת, קבעה כי חלקים מצומצמים מהתחקיר ייוותרו חסויים בכל זאת כדי למנוע פגיעה בעבודת המשטרה.

חודורוב מסר: "אני מודה לביהמ"ש על הנכונות לשקול בנפש חפצה את נימוקיה הענייניים של מערכת 'אנליסט' בזכות שידור התחקיר הערב. יש לקוות שלהבא, תימנע המשטרה משימוש בבקשת תגובה שהועברה אליה לצרכים עיתונאיים, כדי לנסות לסכל פרסומים הנשענים על איסוף עובדות עצמאי. אני בטוח שבזכות הפרסום הערב, יפנו למשטרה לקוחות נוספים של גיא מונסונגו - לאחר שיבינו כי הסווה את זהותו - ודווקא יחזקו את מאמצי החקירה החשובים בפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully