וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פעל למינויו של הרו לתפקיד יו"ר חדשות 10

וואלה ברנז'ה

11.9.2017 / 10:35

על פי דיווח ב"הארץ", בזמן שרה"מ כיהן גם כשר התקשורת הוא תמך במכירת ערוץ 10 ללן בלווטניק - וביקש ממנכ"ל RGE, שבה שותף בלווטניק, למנות את ארי הרו ליו"ר הדירקטוריון כצעד בונה אמון

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
נתניהו והרו/AP

ראש הממשלה נתניהו ניסה להביא למינויו של ארי הרו ליו"ר חדשות 10, כך פורסם הבוקר (שני) ב"הארץ". על פי הדיווח, בזמן שנתניהו כיהן כשר התקשורת הוא תמך במכירת הערוץ לאיש העסקים לן בלווטניק - וביקש ממנכ"ל RGE, שבה שותף בלווטניק, למנות את הרו ליו"ר הדירקטוריון כצעד בונה אמון.

כזכור, במסגרת פרשת 1000 נחקרת העסקה לרכישת ערוץ 10, שבה נתניהו חשוד כי קיבל טובות הנאה מאילי הון, ובראשם ארנון מילצ'ן. בלווטניק התמודד על רכישת הערוץ מול אילן שילוח, ועל פי הדיווח, מכירת הערוץ לו הניבה למילצ'ן תמורה כספית שלא היה מקבל אם שילוח היה הרוכש. הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ, משמש כעד מדינה נגד נתניהו בפרשת טובות ההנאה ובתיק 2000, שבמרכזו החשד לדיל שנרקם בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, לפיו העיתון יעניק לו סיקור אוהד בתמורה להחלשת "ישראל היום". לפי החשד, נתניהו ביקש מבלווטניק למצוא משקיע שירכוש חלק מ"ידיעות אחרונות" כדי לסייע למוזס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לן בלווטניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2015 רכשה קבוצת RGE - שבבעלות בלווטניק, אביב גלעדי ואודי רקנאטי - כ-51% ממניות ערוץ 10. בזמן שהתנהלו המגעים לעסקת הרכישה, בלווטניק הגיע לישראל ונפגש עם נתניהו. בא כוחו של נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, אמר ביום שישי האחרון בחדשות 2 כי השניים שוחחו על רכישת ערוץ 10 - כפי שנתניהו שוחח גם עם בעלי הון אחרים.

נתניהו נפגש באותה התקופה גם עם מודי פרידמן, שאז שימש כמנכ"ל RGE, ועל פי הפרסום נתניהו ביקש למנות את הרו ליו"ר חדשות 10, כצעד בונה אמון בינו לבין הבעלים החדשים. ב?RGE ניסו לקדם את מועמדותו, אבל היא נפלה בשל קשיים רגולטוריים – זאת בשל העובדה שיו"ר חברת החדשות חייב להתמנות מתוך הדירקטורים שהם נציגי ציבור, ולא מבין נציגי בעלי המניות. הרו נדרש להתמנות לנציג ציבור בידי מועצת הרשות השנייה, ואז להיבחר בהצבעה בקרב הדירקטורים ליו"ר חברת החדשות. ואולם כעבור שנה מונה לתפקיד מקורב אחר של נתניהו, רמי סדן.

כזכור, מינויו של סדן בוטל לאחר מספר חודשים, כאשר מועצת הרשות השנייה החליטה להפסיק את כהונתו כנציג ציבור בדירקטוריון חדשות 10. זאת בעקבות אי-דיוקים בטפסי הגשת המועמדות שלו לכהן כנציג ציבור בדירקטוריון חברת החדשות. בנוסף לכך, מיד עם מינויו נחשף כי סדן אמר בישיבת הדירקטוריון של חדשות 10 שבה הציג את מועמדותו לתפקיד, כי "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי, אבל אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ ולפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". לאחר הפרסום תנועת ש"ס דרשה מנתניהו לפטר אותו במיידית מהתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully