וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל הליך הקיצוצים ב"הארץ": 10 עובדים יפוטרו

11.9.2017 / 18:00

למרות הדיווחים המוקדמים על פיטורים של כ-40 עובדים מהקבוצה - הודיע היום שוקן באסיפת עובדי העיתון כי לבסוף 10 עובדים יפוטרו. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה - לא יהיה איחוד בין מערכות "הארץ" ודה מרקר

בית הארץ. צילום : ראובן קסטרו, קשת
בית הארץ/קשת, צילום : ראובן קסטרו

הסתיימה פגישתם של עמוס שוקן ורמי גז עם ועד עובדי "הארץ", עליה פורסם מוקדם יותר בוואלה ברנז'ה. מו"ל "הארץ" והמנכ"ל של הקבוצה הודיע כי תכנית הקיצוצים תכלול פיטורים של כ-10 עובדים בלבד – במקום כ-30-40 עובדים עליהם דובר כאשר המהלך רק החל להתגבש לפני מספר חודשים.

בנוסף לכך, למרות הפרסום על איחוד מערכת דה מרקר עם "הארץ" – שהיה מוביל לקיצוץ רחב במספר העורכים והכתבים, במיוחד במקרים בהם יש כפל תפקידים – המערכות יישארו מופרדות, כפי שהצהיר בעבר שוקן בפני וואלה ברנז'ה. עוד הבטיח שוקן בפגישה כי מוסף המרקרוויק לא יבוטל, וכי התוכן השיווקי בקבוצה ימשיך להתפרסם, אך "בקבוצת 'הארץ' אף עיתונאי לא יכתוב לעולם תוכן שיווקי. אנחנו לא נידרדר לנורמות של העיתונים האחרים כמו בידיעות אחרונות".

מוקדם יותר היום פנה ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה לצו מניעה נגד פיטורי עובדים ב"הארץ". הבקשה הוגשה נוכח כוונת ההנהלה לבצע "שינויים מבניים וארגוניים שלהם השפעה על תנאי עבודתם של העובדים, לרבות פיטורי עובדים וזאת באופן חד-צדדי ללא הידברות עם ועד העיתונאים וללא קיום חובת ניהול משא ומתן", אומרים בארגון. הבקשה הוגשה באמצעות היועצים המשפטיים של הארגון והוועד, עוה"ד ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה ממשרד בשה, זבידה, סבוראי.

אתמול פורסם בוואלה ברנז'ה כי הנהלת "הארץ" נערכת לזימון עובדים לשימוע, ובוועד מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים ומבקשים מעובדי העיתון שלא לשתף פעולה עם ההנהלה. בוועד טוענים כי כאשר עימתו את ההנהלה עם חובת ההיוועצות עימם כדין, היא הצהירה כי אין בכוונתה להיוועץ, וכי תודיע על כוונותיה נכון לעכשיו. כל זה כשברקע ההנהלה צפויה להתחיל בקרוב לבצע את הקיצוצים בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully